Medion LCD monitor flitst aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb een MD9323AJ LCD monitor van Medion die ik wil gebruiken voor een diy beamer projectje.

Als de spanning op de monitor staat, en de vga kabel is aangesloten, dan springt de monitor aan, en direct uit. Je hoort een mini hoge piep, en dat herhaalt zich zo om de 1a2 seconden. Je zit wel iets op het scherm, maar de tijd is te kort om te lezen wat er precies staat.

HEt power-on ledje van de monitor flitst ook aan en uit, en de led op het voedingsblok doet dat ook.

De voeding heb ik met een multimeter gemeten, en die geeft constant 12 volt terug.

Eventueel heb ik foto's van de print, als iemand er iets aan heeft.

Enig idee? Of is dit niet zomaar thuis te doen(met beperkte electronica kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup, dat is het voedingkje dat stuk is. Meestal de inverter voor de hoogspanning. Tip voor als je weinig kennis hebt: verkoop het scherm 'voor de knutselaar' en scoor een ander schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Nou, als je hem wil gebruiken voor een DIY beamer is dit dekn ik juist een prima scherm. Het lijkt er sterk op dat alleen de achtergrondverlichting kapot is, en die heb je juist niet nodig om er een beamer van te maken,

Ik zou zeggen, schroef 'm open, trek de stekkers van de achtergrondverlichting los en en kijk of of dan beeld krijgt wat alleen te zien is als je een felle lamp zo goed als tegen het scherm aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Volgens mij heb ik dat al gedaan, de verlichting losgehaald, toen ik hem open had. Daarna de stroom er weer op, en het zelfde feestje, piep en knipperende ledjes om de seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik zet mijn geld er op dat de voeding niet genoeg stroom kan leveren om de lampen te voeden, en dan krijg je inderdaad dergelijk hikgedrag (ook al zijn je lampen niet aangeschakeld, dan nog is er een piektstroom bij inschakelen van de inverters).
Wat in consumenten het vaakst kapot gaat is de voeding, omdat de elco's defect zijn (men bespaart er op, en dit is het meest slijtage(warmte) gevoelige component). Kijk of je geen bolle elco's ziet, anders allemaal preventief vervangen, en je hebt veel kans dat ie weer perfect werkt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Medion is niet mijn merk, tip: koop geen Medion spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
Dat is een scherm met een externe voeding? Zoja, probeer eens met een vervangende voeding (zelfde spanning, zelfde of een beetje hogere stroom) om te zien of de voeding kapot is of het scherm te veel stroom trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
ls470 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:09:
Dat is een scherm met een externe voeding? Zoja, probeer eens met een vervangende voeding (zelfde spanning, zelfde of een beetje hogere stroom) om te zien of de voeding kapot is of het scherm te veel stroom trekt...
Tsja, even een andere voeding zoeken.. De huidige voeding geeft gewoon permanent 12,5 volt. Of zegt dat niets ?
R15 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:41:
Medion is niet mijn merk, tip: koop geen Medion spul!
Ik heb het scherm ook niet zelf gekocht..maar zelfs dan...het scherm is al best oud, en heeft zijn dienst bewezen. Ik zal niet zonder meer roepen dat ik geen Medion spul koop.
Pagina: 1