"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
[ Voor 6% gewijzigd door abrakadaver op 26-01-2010 10:14 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Ze zijn allemaal al gespotmeterd, alleen kan ik niet veel hoger dan iso 800 gaan met m'n K100Ds. Manual focus met mn 50mm F1.4 is niet te doen met m'n matglas als dingen bewegen.abrakadaver schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:14:
Volgende keer flink overbelichten en spotmeten dan maar, nu zijn ze allemaal minimaal 1,5 stop te donker.
wat natuurlijk niet veranderd dat je gewoon gelijk hebt en dat de foto's onderbelicht zijn. Wat ik wel raar vond was dat m'n camera geen ae-l deed met het knopje half ingedrukt(werk veel met focus recompose), bleek dat mn setting was veranderd.
ziet er wel wat beter uit dan wat ik had geschotenVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:22:
Grappig! Ik was daar ook. Hier mijn resultaten: http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157623266549368/
[ Voor 14% gewijzigd door Exphy op 26-01-2010 14:44 ]
Aan die skills moet ik ooit nog een keer gaan werken, moet wel zeggen dat ze op m'n eigen monitor er iets minder donker uitzagen(toch maar een keer een spyder doen)
en als mensen nog andere opmerkingen hebben, waar ik de volgende keren op zou moeten letten, graag
[ Voor 14% gewijzigd door Exphy op 26-01-2010 15:15 ]
Doe maar eens handmatig belichten. In mijn ervaring is belichting vrij consistent.
En als het echt fluctueerd houd je lichtmeter het meestal toch niet bij.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
Wat heb ik gedaan?
1. Witbalans aangepast. Iets gezocht dat grijs was en daar het pipetje van LR op gebruikt
2. Exposure omhoog (1x omlaag trouwens)
3. Fill lights zitten pielen
4. Soms ietsje black erin
5. Soms een klein beetje recovery gebruikt
Uitkomst:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

(Het uploaden en in het topic zetten kostte me potdorie zeker 4x zo veel tijd als het bewerken!
Bericht hierboven
Ik ga de komende tijd echt beter met postprocessing leren omgaan. Daar zit 't overduidelijk niet echt zo goed mee