Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eind van de middag mijn mac G4 met 22" beeldscherm opgehaald, en alles werkt prima.
Echter staan de instellingen van mijn muis mbt scrollen Horizontaal en Verticaal. Nadeel is dat hij WEL naar beneden scrollt, maar NIET terug naar boven.. heb gewoon die witte rondvormige muis met dat kleine bolletje (weet de naam zo niet).. ligt dit alsnog aan een instelling, of is de muis dan iets vervuild van binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:29
Heb ik ook met mijn Mighty Mouse, maar dan andersom, scrollt wel naar boven maar niet naar beneden.

Dit is een veel voorkomend probleem bij deze muis, een minuutje met het balletje over een A4'tje rollen kan helpen. Maar bij mij werkt dit in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm er is verder geen oplossing qua instellingen etc? iemand met dezelfde muis had instellingen gescreend en ik had ze exact zo overgenomen, maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Mogelijk wat vuil. Niets aan te doen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helpt niks, dus maar even een andere muis erachter gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 10-09 08:38
De enige beste tip voor het weigerende scroll balletje is: Muis uit zetten (of kabel uit de computer halen) en omgekeerd op een schoon A4 velletje met het balletje raggen. Hard, zacht duwen, links en rechts, alle kanten op. Je ziet vanzelf de 'remsporen' van vuil ontstaan en je scrollwieltje zal het daarna 100% weer doen.
Ik doe dit ongeveer maandelijks (omdat hij niet meer naar beneden of naar boven scrollt)

[ Voor 14% gewijzigd door autoreverse op 23-01-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:11
Heb ik met mijn mighty mouse ook wel eens. Dan ga ik nogal hardhandig alle kanten op scrollen en dan doet ie het weer. Vooral hard drukken op het balletje schijnt te helpen ;)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ autoreverse en @ kramon

idd, op A4tje, eruit halen, en dan net niet ruig rollen met dat ding en het werkt inderdaad haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 23:29
autoreverse schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:38:
De enige beste tip voor het weigerende scroll balletje is: Muis uit zetten (of kabel uit de computer halen) en omgekeerd op een schoon A4 velletje met het balletje raggen. Hard, zacht duwen, links en rechts, alle kanten op. Je ziet vanzelf de 'remsporen' van vuil ontstaan en je scrollwieltje zal het daarna 100% weer doen.
Ik doe dit ongeveer maandelijks (omdat hij niet meer naar beneden of naar boven scrollt)
Leuk, de eerste paar keer werkt dit nog wel, maar nu werkt dit bij deze Mighty Mouse hier niet meer...

EDIT:
Of het ligt gewoon niet aan stof/vuil in de muis bij mij...

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 23-01-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Schoonmaakfilmpje:
YouTube: How to clean an Apple Mighty Mouse - Take-apart guide

Werkt perfect als je muis niet normaal meer schoon te maken is (door scrollen op een blaadje/doekje).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeg a4tje met het balletje overheen rollen. je muis zal het snel weer doen
Pagina: 1