Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD speler opent niet handmatig

Pagina: 1
Acties:

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Ik heb een paar dagen geleden een niwue computer aangeschaft, alles werkte perfect toen de standaard Windows 7 erop stond... hiervan heb ik eerst backup DVD's gemaakt, en vervolgens heb ik er mijn eigen Windows 7 (64-bit) op gegooid.

Alles werkt nog steeds prima, echter wil mijn DVD speler niet meer openen met het "hardware knopje", als ik in Windows kies voor Eject opent hij gewoon, en als ik tegen de lade duw, neemt de DVD speler de lade weer netjes terug. DVD's worden verder ook gewoon herkent...

Echter denk ik te weten waar het probleem zou kunnen liggen. Deze computer heeft namelijk nog een derde knopje (1 DVD speler, 1 lege (voor een extra speler), en een "photo frame" knopje)... Voor dit laatste knopje was speciale software geïnstalleerd, misschien regeld deze ook het DVD knopje?

Echter kan ik deze software niet vinden... het gaat om de Packard Bell iXtreme i7629...

http://marc.schattorie.nl

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:41
Heb je alle software van packard bell geinstalleerd?

• SparkyRih
denwilly schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:10:
Heb je alle software van packard bell geinstalleerd?
Als ik naar de website van packard bell ga, en mijn model opzoek krijg ik 4 drivers:
nVidia (deze heb ik echter van hun website gehaald)
Realtek audio
Netwerk adapter
En de interessantste, de chipset drivers...

Verder is er neits te vinden bij packard bell zelf...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Wat ik niet kan opmaken uit je vraag... werkt het knopje wel voor het opstarten? Als het dan ook niet werkt kan het bijna niet anders zijn dan een defect knopje op de drive :)

• SparkyRih
MicGlou schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 04:17:
Wat ik niet kan opmaken uit je vraag... werkt het knopje wel voor het opstarten? Als het dan ook niet werkt kan het bijna niet anders zijn dan een defect knopje op de drive :)
Het knopje zit niet op de drive zelf, maar bovenop de computer...
Het knopje hield er mee op nadat ik de nieuwe Windwos versie had geïnstalleerd... En met de oude Windows versie werkte het knopje ook niet tijdens het booten van de computer op een of andere manier, pas als ik in Windows was werkte het...

Edit: Mijn vermoedens waren correct!

Ik heb een Virtual Machine gemaakt met de backup DVD's die ik gemaakt had (echter is deze 64-bit, en wrod niet ondersteund door VPC), ik heb de schijf aan een andere VM gekoppeld, en ben wat door de files gaan kijken, en kwam de Photo Frame software tegen...

De software lijkt op het eerste gezicht van Packard Bell zelf, maar toen ik verder keek in de map, kwam ik erachter dat de software eigelijk van Gateway is... Deze heb ik opgezocht en geinstalleerd...

Nu werkt het Photo Frame knopje bij mijn cardreaders, en het hardware knopje van mijn DVD speler...

Toch bedankt voor de snelle reacties...

[ Voor 35% gewijzigd door SparkyRih op 23-01-2010 16:20 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
SparkyRih schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:03:
[...]

Het knopje zit niet op de drive zelf, maar bovenop de computer...
Het knopje hield er mee op nadat ik de nieuwe Windwos versie had geïnstalleerd... En met de oude Windows versie werkte het knopje ook niet tijdens het booten van de computer op een of andere manier, pas als ik in Windows was werkte het...
Dat had je wel even duidelijk mogen maken... dat zie ik nergens in je eerste reply staan, je hebt het alleen over 'hardware' knopje ;) Je kan eigenlijk nooit duidelijk genoeg zijn als je hulp vraagt, probeer altijd zoveel mogelijk info te geven.

• SparkyRih
MicGlou schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:13:
[...]

Dat had je wel even duidelijk mogen maken... dat zie ik nergens in je eerste reply staan, je hebt het alleen over 'hardware' knopje ;) Je kan eigenlijk nooit duidelijk genoeg zijn als je hulp vraagt, probeer altijd zoveel mogelijk info te geven.
Inderdaad, dat heb ik wel op een ander forum erbij vermeld (maar daar heb ik geen antwoord gekregen:p), volgende keer wat beter opletten dus:D

Pagina: 1