Hallo allemaal,
Op school heb ik leren werken met dreamweaver. Hiermee kun je makkelijk recordsets aanmaken en beheren. Echter als het wat verder gaat dan dat moet je in de code gaan kijken en daar loop ik dus vast op iets.
Ik haal eerst twee dingen op in twee verschillende tabellen:
En daarna maak ik een nested do while:
Het probleem is nu dat hij de eerst keer de inner while loop goed doorloopt maar de volgende keren niet meer omdat de inner loop al eens doorlopen is. Ik wilde het zo oplossen:
(4 extra lijnen aangegeven door '=====>')
Dit is al beter maar nu laat hij nog maar enkel de eerst row zien van $rsOverschrijvingen en niet alle rijen (hij doet de do maar 1 keer en voldoet direct aan de while). Echter zie ik niet in waarom. Hopelijk iemand van jullie wel
Alvast bedankt !
Op school heb ik leren werken met dreamweaver. Hiermee kun je makkelijk recordsets aanmaken en beheren. Echter als het wat verder gaat dan dat moet je in de code gaan kijken en daar loop ik dus vast op iets.
Ik haal eerst twee dingen op in twee verschillende tabellen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| mysql_select_db($database_database, $database); $query_rsNaam = "SELECT naam FROM tbl_Lid"; $rsNaam = mysql_query($query_rsNaam, $database) or die(mysql_error()); $row_rsNaam = mysql_fetch_assoc($rsNaam); $totalRows_rsNaam = mysql_num_rows($rsNaam); mysql_select_db($database_database, $database); $query_rsOverschrijvingen = "SELECT overschrijvingnr FROM tbl_Overschrijvingen"; $rsOverschrijvingen = mysql_query($query_rsOverschrijvingen, $database) or die(mysql_error()); $row_rsOverschrijvingen = mysql_fetch_assoc($rsOverschrijvingen); $totalRows_rsOverschrijvingen = mysql_num_rows($rsOverschrijvingen); |
En daarna maak ik een nested do while:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <table border="1"> <tr> <td>naam</td> <td>overschrijvingsnummers</td> </tr> <?php do { ?> <tr> <td><?php echo $row_rsNaam['naam']; ?></td> <td> <?php do { echo $row_rsOverschrijvingen['overschrijvingnr'] . "<br/>"; } while ($row_rsOverschrijvingen = mysql_fetch_assoc($rsOverschrijvingen)); ?> </td> </tr> <?php } while ($row_rsNaam = mysql_fetch_assoc($rsNaam)); ?> </table> |
Het probleem is nu dat hij de eerst keer de inner while loop goed doorloopt maar de volgende keren niet meer omdat de inner loop al eens doorlopen is. Ik wilde het zo oplossen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| mysql_select_db($database_database, $database); $query_rsNaam = "SELECT naam FROM tbl_Lid"; $rsNaam = mysql_query($query_rsNaam, $database) or die(mysql_error()); $row_rsNaam = mysql_fetch_assoc($rsNaam); $totalRows_rsNaam = mysql_num_rows($rsNaam); mysql_select_db($database_database, $database); $query_rsOverschrijvingen = "SELECT overschrijvingnr FROM tbl_Overschrijvingen"; $rsOverschrijvingen = mysql_query($query_rsOverschrijvingen, $database) or die(mysql_error()); =====>$rsOverschrijvingenBegin = $rsOverschrijvingen; $row_rsOverschrijvingen = mysql_fetch_assoc($rsOverschrijvingen); =====>$row_rsOverschrijvingenBegin = $row_rsOverschrijvingen; $totalRows_rsOverschrijvingen = mysql_num_rows($rsOverschrijvingen); ?> <table border="1"> <tr> <td>naam</td> <td>overschrijvingsnummers</td> </tr> <?php do { ?> <tr> <td><?php echo $row_rsNaam['naam']; ?></td> <td> <?php =====>$rsOverschrijvingen = $rsOverschrijvingenBegin; =====>$row_rsOverschrijvingen = $row_rsOverschrijvingenBegin; do { echo $row_rsOverschrijvingen['overschrijvingnr'] . "<br/>"; } while ($row_rsOverschrijvingen = mysql_fetch_assoc($rsOverschrijvingen)); ?> </td> </tr> <?php } while ($row_rsNaam = mysql_fetch_assoc($rsNaam)); ?> </table> |
(4 extra lijnen aangegeven door '=====>')
Dit is al beter maar nu laat hij nog maar enkel de eerst row zien van $rsOverschrijvingen en niet alle rijen (hij doet de do maar 1 keer en voldoet direct aan de while). Echter zie ik niet in waarom. Hopelijk iemand van jullie wel
Alvast bedankt !