Wireless Router weigert na een uur

Pagina: 1
Acties:

• TweakerWannabe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik probeer iets groots te downloaden (torrent), maar elke keer, na ongeveer een uur, doet mijn wireless router het niet meer (mijn router is een Zyxel p-2602hw-d1a).

Ik kan de router zelf ook niet meer benaderen, het lijkt alsof dat hele ding is vastgelopen...
Ik heb ondertussen mijn computer naar beneden gebracht, en via een kabeltje aangesloten, maar het probleem blijft hetzelfde (dus het is niet alleen het draadloos internet).

Wanneer ik niet aan het downloaden ben blijft hij gewoon continu online...

Het enige wat ik kan doen om de boel weer aan de gang te krijgen is de router resetten...

De router-logs tonen totaal geen interessante meldingen. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken in de manual en op google, maar ik weet nog steeds niet waar ik het moet zoeken...

Wanneer het probleem optreedt knipperen WLAN en INTERNET synchroon.

Iemand hier bekend met dit probleem of ideeën hoe ik er achter kan komen wat het probleem is?

BVD, Dennis

• job
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Probeer het aantal connecties wat je torrentprogramma maakt te verlagen. Begin eens met hooguit 100.
Wellicht nog wat lager.

De zyxel modems (het ding is een modem met routerfunctie) zijn helaas niet zo krachtig om veel gelijktijdige connecties aan te kunnen.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 22-01-2010 21:56 ]

• TweakerWannabe
  • Laatst online: 15-05-2023
Bedankt voor de reactie... Ik heb onder 'advanced' de network.max_connections (en .max_connecting_connections) gehalveerd (naar 35 en 115), ik hoop dat dat wat oplevert :)

• job
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

En? heeft het wat opgeleverd?