3,5 MM Jack met Toslink aansluiting of optische adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263330

Topicstarter
Ik wil graag mijn iMac aansluiten op mijn Logitech Z-5500 geluidsetje. Wat kan ik beter doen:

- Een 3,5 mm Jack met Toslink aansluiting aaneen van bijvoorbeeld HQ of;
- Een Toslink optische adapter met een Monster optische kabel

Ik hoop spoedig van jullie te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor verschil denk je zelf dat het uitmaakt, behalve de prijs?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
Een digitale kabel van een duur merk heeft _geen_ meerwaarde. Mits de goedkopere niet van ellende uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb een 3.5 mm toslink naar gewone toslink gekocht bij kabeltje.com.
Mooie kwaliteit kabel met vergulde aansluitingen en metalen stekkers.
Was ook niet echt duur, volgens mij ook van HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij SPDIF maakt de kwaliteit van de kabel wel degelijkheid uit, de DAC word geklokt dmv het klok signaal dat is verwoven met het SPDIF data signaal. Het is dus niet alleen van belang dat de bitjes goed overkomen, de timing moet ook perfect zijn en laat dit nu juist zeer gevoelig zijn voor storing (jitter).

Zie: http://www.scalatech.co.uk/papers/aes93.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 20:37

pposthoorn

Constructeur

Ik heb een 2m Toslink kabeltje met een los toslink-3.5jack verloopstekkertje gekocht op eBay voor een paar dollar inclusief verzenden (kreeg ik zelfs 2 toslink kabeltjes voor). En dat werkt perfect met mijn MBP15" mid2009 icm mijn Marantz versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:19
Ik heb een 3.5 mm toslink naar gewone toslink gekocht bij de elektronica zaak om de hoek, om een monster kabel te pakken vind ik persoonlijk geld verspilling ik heb ze beide geprobeerd maar op de z5500 hoor je geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343201

Hyperbird schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 04:33:
Bij SPDIF maakt de kwaliteit van de kabel wel degelijkheid uit, de DAC word geklokt dmv het klok signaal dat is verwoven met het SPDIF data signaal. Het is dus niet alleen van belang dat de bitjes goed overkomen, de timing moet ook perfect zijn en laat dit nu juist zeer gevoelig zijn voor storing (jitter).

Zeker waar, al zal een kabel voor een wat normalere prijs op deze logitech set ook een prima resultaat geven. High end kabels zijn in mijn ogen hun geld pas echt waard bij een hoge kwaliteit hifi of 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb gewoon zo`n 3,5 naar toslink kabel van Belkin gekocht bij de mediamarkt, daar kun je de stekkers ook nog van om draaien zodat het 3,5 naar 3,5 is.

Geloof dat ik 10,- euro kwijt was.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

En door een goedkopere kabel is de lichtsnelheid ineens anders waardoor de timing niet meer perfect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
Ik ben ook wel geintresseerd in zon kabel voor mijn macbook pro 13,3, als je dat dan aansluit op je logitech z5400 via optisch, heb je dan 5.1 geluid ?? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 22:03
Als je een 5.1 bron hebt (leuke game, DVDtje) dan is dat zeker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
Al dat gedoe om een filmpje zo te streame/converte om hem hd met 5.1 geluid op me tv af te spelen via xbox 360, kan het ook gewoon met 2 kabeltjes...

Ga ik dat maar eens doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
6pack15 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:16:
Ik ben ook wel geintresseerd in zon kabel voor mijn macbook pro 13,3, als je dat dan aansluit op je logitech z5400 via optisch, heb je dan 5.1 geluid ?? Alvast bedankt!
Perian installeren en daar multichannel output kiezen werkt perfect (bij 5.1-bronnen) :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 15:22
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:41:
[...]

En door een goedkopere kabel is de lichtsnelheid ineens anders waardoor de timing niet meer perfect is?
Dat zou best wel eens kunnen. ;)

Refraction Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20

Nou overdrijf je wel een beetje hoor... Als ik de conclusie van je gelinkte artikel lees zie ik toch echt staan dat de kans op problemen nou juist niet zo groot is. Jitter op de SPDIF interface heeft meer te maken met de gebruikte protocollen, het optreden van jitter is te correleren met de verstuurde audiosignalen, niet met de gebruikte kabels.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 19:49
Probleem met optisch is alleen dat je het volume niet meer via je mac kan bedienen. Dat is voor mij de reden geweest om weer terug te gaan naar gewoon draadje...

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:32
Ik heb even op kabels.com gezocht naar een kabel waar jullie het over hebben.
Een toslink (zwart, groen, oranje, blauw?) om mijn oude 5.1 setje aan mijn macbook pro te hangen.
Maar kon niet de juiste vinden. Ik zoek dus toslink naar 3.5mm. Kan iemand van jullie mij van een link voorzien?

**edit** volgens mij snap ik het ook niet helemaal :+ Maar als ik het nu beter begrijp, gaan jullie van 3.5mm uit je laptop, naar een digital (COAX?) input op je versterker die bij de boxenset hoort.
Mijn boxenset heeft namelijk een meegeleverde kabelset met zwart, groen, oranje en blauw.

[ Voor 33% gewijzigd door Huppol op 18-02-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 19:49
Huppol schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:17:
Ik heb even op kabels.com gezocht naar een kabel waar jullie het over hebben.
Een toslink (zwart, groen, oranje, blauw?) om mijn oude 5.1 setje aan mijn macbook pro te hangen.
Maar kon niet de juiste vinden. Ik zoek dus toslink naar 3.5mm. Kan iemand van jullie mij van een link voorzien?

**edit** volgens mij snap ik het ook niet helemaal :+ Maar als ik het nu beter begrijp, gaan jullie van 3.5mm uit je laptop, naar een digital (COAX?) input op je versterker die bij de boxenset hoort.
Mijn boxenset heeft namelijk een meegeleverde kabelset met zwart, groen, oranje en blauw.
Toslink is ookwel optische kabel :+

Deze mensen sluiten hun macbook via de optische uitgang met een 3.5mm Toslink kabel aan op een normale Toslink ingang op hun geluidssetje.

Kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/mini_toslink.jpg

Optical In op geluidsset:
Afbeeldingslocatie: http://www.yourdictionary.com/images/computer/_TOSLINK.JPG

Jij hebt nog iets nodig dat de zwart, groen, orange en blauwe kabel omzet naar een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:32
Thnx voor je antwoord chriztiaan.
Op mijn versterker zit volgens mij een optical out. Moet ik nog een keer na-kijken, want hij staat momenteen niet thuis.
Nu weet ik iig welke kabel ik moet hebben :)
Pagina: 1