Verwijderd

Topicstarter
Korte info staat onderaan als je geen boek wilt lezen !

Hey beste T.net. Ik ben al een tijdje een dagelijkse tweaker checker, maar heb me pas sinds vanavond geregged. Omdat dit eigenlijk de eerste keer is dat ik effectief een beetje info nodig heb die ik niet direkt met de search functie vind, die geeft namelijk enorm veel info mee over 'media center'.

Ik zoek namelijk een oplossing, en ik ga even kort de situatie beschrijven.
Op mijn appartement had ik een desktop pc met hdmi output, en een hdmi kabel van 10m en zo streamde ik muziek & youtube & films etc op mijn pc. Dit was slordig, zeker met zo een dikke kabel over de vloer onder de zetel etc. Nu heb ik namelijk een netbook gekocht (heb ook een gewone laptop), en de desktop verkocht aan familie. Ik game toch niet meer op PC (aventoe op PS3/Xbox).

Maar heb een huis gekocht, en wil dit eens grondig aanpakken (47-50" tv, 9serie pfl ofzo, bose surround etc..) daar ken ik allemaal genoeg van. Maar ik merk soms op de frontpage zo promoties van media centers, dit kost maar een 120 euro zoals nu de Eminent EM7080 bij 'Pricewatch'.

Zo een media center, plug je dit op het netwerk in en dan via HDMI naar je TV en surf je er dan een via een IP vanop je netbook en kan je zo dan hierop downloaden of bestanden overzetten, mp3 / avi afspelen etc ?
Wat is een aan te raden media center ? (degelijk, budget is.. 100 a 250,300..)

Sorry als dit reeds gevraagd is, maar vond toch niets via de Search functie.

Basicly : Een remote controled 'mini computer' voor het spelen van muziek & films op je tv. Rechtstreeks op het net ( en moet dit op een router ? Heb genoeg ip's met telenet provider.)

Mvg..

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Een Media Player is een soort mini computertje dat je aan je netwerk (vaak aan een router inderdaad) hangt en ook direct (via hdmi/scart/etc..) aan je tv. Via je TV kun je het ding besturen en naar andere devices browsen die ook op het netwerk zitten. Vervolgens kun je in gedeelde mappen van die devices (welke aan staan natuurlijk ;) ) kijken en vanaf daar bijvoorbeeld een liedje of film afspelen.
Verder zijn er ook mediaplayers met een ingebouwde harddisk. Dan kun je vanaf je netbook een film downloaden en deze direct op de mediaplayer zetten. Zo hoef je niet je netbook aan te hebben staan tijdens het afspelen van een film op je pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Enfer op 22-01-2010 20:48 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Enfer schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:48:
Een Media Player is een soort mini computertje dat je aan je netwerk (vaak aan een router inderdaad) hangt en ook direct (via hdmi/scart/etc..) aan je tv.
En vandaar dat dit soort apparaten beter besproken kan worden in Mediaspelers en HTPC's. Dat forum is er namelijk voor mediaspelers en dergelijke HTPC's :)

Dus move van AUD naar MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de move. Ik heb echt wel gezocht maar er weer over gekeken haha. Sterke eerste indruk hier... Ok dus mijn vermoeden klopt al :) Nu nog een ervaren persoon die eentje kan aanraden (liefst een shop die morgen open is haha). Ohja, ik wens dan ook een met ingebouwde harde schijf ;) en mp3 speellijst functie misschien..

• Enfer
In de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html kun je heel mooi zoeken op alle benodigde eigenschappen zoals grootte hardeschijf enzovoorts, misschien is het handig als je zelf ook al een kleine voorselectie maakt naar jouw persoonlijke voorkeuren. Vervolgens kunnen "ervaren" personen aangeven of je een goede keuze hebt, of dat je toch maar voor product X moet gaan :)

Ook is het slim om aan te geven of je zelf bekend bent met het inbouwen van harddisks in pc's / soortgelijk, zodat we ook weten of je zelf in staat bent om een HDD er in te bouwen of dat er eentje aangeschaft moet worden met een voorgeinstalleerde HDD (vaak wel iets duurder, maar dan heb je wel de garantie dat het werkt en goed is ;) ). Een HDD zelf inbouwen kan goedkoper zijn, echter moet je dit kunnen (of zijn de handleidingen tegenwoordig goed genoeg hiervoor :? )

[ Voor 37% gewijzigd door Enfer op 22-01-2010 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
159 resulaten, allemaal rond de 80 en 120 euro. Euh jah... Wat zeg je dan hé ?
Kan je misschien een merk aanraden ? De specs die ik zou zoeken is :
- Geen enorm geruis van de fan (nuhja de surround staat op tijdens film of mp3 dus mag wel wat zijn als het moet)
- MP3,Avi afspelen (Als een Avi de moeite is koop ik hem op BluRay, die speel ik op mijn PS3)
- Design boeit niet veel, maar toch mag wat knap zijn
- Easy too use and install, want is mijn eerste ervaring
- Verbruik doet er niet echt toe
- 250 a 500gig
- Stabiel zonder lag films spelen

Volgens mij is deze leest heel standaard, wat mijn keuze net zo moeilijk maakt mits ik de merken niet ken. Als je een merk aanrakt wil ik de moeite doen om deze eens te bekijken hoor, maar ik kan moeilijk elke gaan lezen. Lijkt mij allemaal hetzelfde :)
Mensen uit regio leuven mogen morgen anders mee gaan shoppen :D

• Enfer
Hiero:
http://tweakers.net/price...OK1wrq5YObKj9uzk4teYkvm1f
Aantal van je wensen ingevuld (probeers het zelf nou ook eens, de filter rechts in het scherm is zijn ECHT makkelijk te bedienen ;) ) en er komen opeens nog maar 17 producten naar voren.

Vervolgens zie je aan de reviews dat de pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD 500GB toch wel goede reviews heeft en dat zelfs Tweakers.net er een review erover geschreven heeft. Dan lees je vervolgens deze review door en dan weet je of het apparaat iets voor je is :D

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel goed, maar volgens de revieuw kan je beter een eigen TB erin bouwen dit komt ongeveer evenduur uit voor meer TB. Nuhja heb toch al een basis, we zien wel wat we ermee doen :)
Ga eens passeren bij de shop en uitleggen wat ik wens ;)

Thanks voor de info alvast.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:52

Barrycade

Through the...

Dell Zino niet wat voor je? Mini PC-tje met HDMI uitgang en gewoon windows 7 er op.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Waarom gebruik je je PS3 niet?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Topicstarter
Kan je via je PS3 avi afspelen dan ? :o Mjah maar het hoeft ook als 'radio' te dienen met mp3's, en voor de PS3 interface moet je tv aanstaan...

We zien wel :)

Grtz
Pagina: 1