Toon posts:

Systeem blijft vast lopen na blauw scherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nooit heb ik last van een blauw scherm tot vanmiddag.
Ik vond een oude TV kaart en sinds ik op een nieuwe locatie zit zonder tv naast me leek me dat wel handig.
Alleen crashte mijn systeem kort na de installatie van de tv kaart tot 2x toe in een blauw scherm.

Dus de tv kaart weer verwijderd maar toen starte mijn PC anders op dan ik gewend was.
Mijn vermoeden was dat drivers weg waren of het moederbord terug was naar fabrieks instellingen.
Nu blijft het systeem steeds vastlopen (met een freez) dus heb ik de bios geupdate en settings in het boot gedeelte weer terug gezet naar oude settings.

Het probleem is nu dat iedere keer als ik Filmpjes kijk, op bijv dumpert de pc vast freezed.

het gaat hier om een P5Q asus met E8400 (3,3ghz) processor.
GTX260 nvidia met 4gig ram.

ik heb wat rond gegoogled en vind wel wat soort gelijke issues maar ik weet me er nog geen raad mee.
Ook in apparaat beheer geen vraagtekens, PC start normaal op.
hij loopt gewoon soepel tot hij vast blijft staan.

wat zou het kunnen zijn? tips zijn welkom.

bvd

Verwijderd

Ik zal het toch maar even vragen, drivers ge-deïnstalleerd? Die vermoed ik namelijk als boosdoener

Verwijderd

Topicstarter
bios geupdate en nu ook de video drivers vervangen.
na 25 seconden in een filmpje slaat de pc weer vast.

welke drivers zou ik nog kunnen vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
even een aanvulling, ik kan wel een game spelen zonder problemen maar na 25 seconden in een filmpje loopt het hele zooitje vast.
waar zou het aan liggen?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Welke filmpjes bedoel je? Youtube? Probeer dan eens de Flash runtime opnieuw te installeren...

Zo niet, dan heeft de driver van je TV kaart waarschijnlijk flink met DirectShow lopen rotzooien... de enige manier om dat te fixen is ofwel een schone installatie van Windows of (misschien) terugkeren naar een restore point vóór de installatie van je TV kaart (tenminste, ik hoop dat je er eentje toen had aangemaakt...)

[ Voor 145% gewijzigd door mindcrash op 22-01-2010 22:48 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:44:
Welke filmpjes bedoel je? Youtube? Probeer dan eens de Flash runtime opnieuw te installeren...

Zo niet, dan heeft de driver van je TV kaart waarschijnlijk flink met DirectShow lopen rotzooien... de enige manier om dat te fixen is ofwel een schone installatie van Windows of (misschien) terugkeren naar een restore point vóór de installatie van je TV kaart (tenminste, ik hoop dat je er eentje toen had aangemaakt...)
nee hij doet het voorlopig alleen bij vfilmpjes op dumpert.nl, filmpjes van youtube gaan prima.
als ik geen oplossing kan vinden dan kan ik een systeem herstel proberen maar ik doe dat liever pas op het laatst.

ooh en 2e de driver van de tv kaart is NOOIT geïnstalleerd ! voordat ik uberhaubt de driver had gevonden was de pc al 2 x gecrashed !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 22:58 ]

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
probeer eens je codecpack opnieuw te installeren? tenminste ik neem aan dat je er eentje hebt geinstaleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal nieuwe codec geïnstalleerd.
en ook iets nieuws ontdekt, in de log stond een melding dat er een fout was omdat pinnacle wdm driver of program niet juist kon starten.

hij crasht nu niet alleen bij filmpjes op dumpert maar ook gewoon video's gestart door nero showtime.

Ik heb nu het volgende gedaan.
Bios update.
nieuwe video driver (nvidia)
nieuwe codecs geïnstalleerd.
register geopend en alles wat naar pinnacle verwees gedelete. ( maar het gaat niet weg)
systeem herstel.

het heeft nog niets geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
de oorzaak is bekend.
Het was een defecte geheugen module !
Pagina: 1