• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 23:49
Ik had laatst de bios van mijn M4A785TD-V EVO moederbord geupdated naar versie 0512.
Maar, toen ik daarna met Speedfan de temperatuur van de core wou uitlezen, gaf ie aan dat de core 0 graden C. was. Wow, dat is lekker koel, maar je begrijpt wel, dat klopt natuurlijk nooit.
Dus nog even met andere proggies de temp proberen uit te lezen, resultaat, 0 graden C.

Toen weer naar een oudere versie gegaan, versie 0506, reboot, temps weer uitgelezen, en die waren weer normaal.

Dus hierbij een oproep aan iedereen die een ASUS M4A785TD-V EVO moederbord hebben:
Upgrade je BIOS niet naar versie 0512, tenzij dat echt nodig mocht zijn, want wanneer je Speedfan op automatisch hebt staan, zou het kunnen zijn, dat je je cpu naar de kl*te werkt. Want als Speedfan niet automatisch de fans harder laat draaien, kunnen de temperaturen veel te hoog oplopen, want kan lijden tot een kapotte processor!.

specificaties van mijn systeem:
mobo: ASUS M4A785TD-V EVO
cpu: AMD Phenom X4 955
graka: onboard
(zie voor meer informatie mijn profiel)

Ramon
(R15)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
algemeen advies:
geen speedfan gebruiken voor het beoordelen van je coretemps, wil je een temp afhankelijke fancontrol op je cpu, zet dit dan aan in je bios.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• R15
Oke, zou ik ook doen, maar als ik die optie in de bios aanzet, maakt mijn computer wel meer lawaai, die kan de fans niet zo zacht laten draaien, maar dat wil ik dus wel, bovendien blijft de temperatuur goed.
Ik wil ook graag zo'n stil mogelijke computer:)!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Koop dan een fatsoenlijke cpu koeler die standaard al lagere toeren maakt ipv de stock cooler, of een optie heeft hem handmatig langzamer te laten lopen.

• R15
Dat zou kunnen, maar nou is mijn koeler iig heel stil.
Ik denk dat als je een andere koopt, en je maakt dan niet gebruik van Speedfan, dat die dan toch nog sneller draait, en dus alsnog meer lawaai maakt dan nu!

Iig loopt mijn syteem nou wel weer goed! :)

[ Voor 9% gewijzigd door R15 op 23-01-2010 18:39 ]