vlieg spellen......

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat zijn leuke flight simulator spellen?
en moet ik een joystick met of zonder force feedback nemen

iRacing Profiel

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Ligt eraan waar je voorkeur naar uitgaat:
diehard vliegsimulatie of kickass arcade dogfights :)

In beide gevallen is Force Feedback natuurlijk wel leuk.

"I sit in my room and imagine the future."

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

De echte Die Hard gaat voor Falcon 4.0 (moi), Flanker 2.0 of Janes F-18.. Als "flightgear" wordt meestal een programmeerbare HOTAS (Hands On Throttle And Stick) setup gebruikt zoals een Thrustmaster FLCS of F22Pro en TQS throttle of een dergelijke setup van CH of SunCom.

Ik vlieg zelf online Falcon 4.0 met een TM FLCS en TQS.. geen Forcefeedback maar daar geef ik zelf niet zo om.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
ik zou wel gaan voor een ffb joystick .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat ligt er maar net aan wat je wilt.. ik heb dus de TM FLCS + TQS. Geen FFB maar wel echte replica van een F-16 stick en throttle waar ik ruim 96 combinaties op kan programmeren. M.a.w... tijdens het spelen van Falcon 4.0 kan ik beschikken over alle radar modes en sub modes (inclusief azimuth en bar scanopties) en alle navigatie en wapensystemen zonder mijn keyboard te hoeven te gebruiken.

Dan kan je mooi een FFB stick hebben maar als jij telkens op je keyboard moeten zoeken naar een toetscombinatie (vooral multikey combos zoals CTRL-; of ALT-5 etc) wens ik je veel plezier...

Zeker als je online tegen anderen wilt vliegen of gewoon offline op zeer realistisch niveau.

Daar zit je dan op 12.000ft, op zoek naar die EXPAND FOV toets voor je AGM-65Ds terwijl een S-60 AAA eenheid je ineens voor de loop krijgt en dan je RWR ook nog eens in paniek mode gaat omdat er 2 SA-15s gelanceerd worden ..... :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Jag

Ja, maar wie speelt er dan ook Falcon 4.0 :P;). Enge jets ook. Doe mij maar een ronkende prop :).

Spel dat ik je kan aanraden is B-17 Flying fortress: The mighty Eighth
Zowel voor een beginner leuk als een gevorderde. Ander spel met goede recensies is Combat sim II.

Jag

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
tazzman, jij eppo! Moet ik jou komen slaan? :P Die combinatie van dat spul heb ik 2 jaar geleden gezien bij de Dynabyte, en is sindsdien spoorloos uit alle winkels verdwenen! Ik geloof dat die throttle F16 was en dat je bij de stick keuze had uit een F16 en F22 versie (correct me if I'm wrong).

Ik ga NU de Shopsurvey induiken, dat spul moet ik altijd nog eens hebben.

Daarmee zijn we ook meteen bij een antwoord gekomen voor whodini. Moment, ik ga even info zoeken.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Ik bedoelde natuurlijk de pricewatch, maar kon daar niet echt uit wijs worden.

Kijk eens op deze site, hier vind je een aantal interessante joysticks.

Let vooral op de Top Gun™ AfterBurner™ Joystick. Deze heeft dus een throttle ding, waarmee je gas geeft dus. Dus met dit ding heb je beide handen bezet (net als in het echt natuurlijk).

Het lijkt me dat dit de opvolger is van wat tazzman heeft, dat kan ik namelijk niet terugvinden, wel alleen de losse joystick (de Top Gun™ Platinum Joystick lijkt er wel op).

Het is in elk geval supergaaf om met deze combinatie Falcon 4.0 te gaan spelen!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

de F16 heeft als opvogler de F22 Pro gekregen, exact hetzelfde alleen dan zwaardere voet, andere balbearings en hij download automatisch, dwz je hoeft de download knop niet in te drukklen als je een config file inlaad

de TQS heb nooit een opvolger gekregen

eigenlijk zit ik nog steeds te wachten op de USB opvolger van de F22 met TQS, want dat dosproggie mag ook wel eens een vernieuwede versie zien imo

alleen jammer dat die TQS geen verzwaarde voet heeft ;(

ik heb naar die Afterburner gekeken maar hij mist wat trimvlakken en heeft minder switches dan de F16/F22 dat is een gemis, verder is die throttle volgens mij alleen een throttle en geen weapon controller

dit is gewoon DE combo

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgamers.com/tmresourcecenter/images/f22pro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgamers.com/tmresourcecenter/images/f22key.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgamers.com/tmresourcecenter/images/f16tqs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgamers.com/tmresourcecenter/images/tqskey.jpg

maar back on topic, wat wil je idd?? wil je die hard simmen, of wil je gewoon vliegen en schietne zonder al te veel lastige controls

als je dat laatste wil, dan raad ik je Crimson Skies aan, geeft aan mij een beetje het Tie Fighter gevoel terug, back to basics, simpele controles, maar wel leuke dogfights etc, plus de verhaallijn vind ik erg leuk

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
Allemaal bedankt voor de tips!!!
Zijn er nog meer flight simulator liefhebbers met hun ervaring ;)

iRacing Profiel

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 12:59

Schurem

Anytime, Anywhere

tsja, wat moet ik dan zeggen? ;)
<- B-)

crimson skies is een leuke voor beginners, een ander heel geinig vliegspelletje is airfix dogfighter. iets serieuzer is microsoft combat flight simulator II, die errug mooie plaatjes neerzet. gaan we nog meer de kant van het realisme van het harde koor op, dan komen we rowan's battle of brittain tegen. de voorganger daarvan, mig alley, brengt je dan zachtjes het jet-tijdperk in, waarna je kan gaan voor dingen als Janes'F-18, Falcon4.0 :D , en flanker2.
voor helikopterfanaten is er minder keus, daar kom je toch al gauw op Enemy Engaged comanche vs hokum, hoewel deze erg coole sim het niet doet met de meeste usb sticks :(
veel vliegplezier :)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

fighter ace II , speel je op de zone, is deathmatch maar dan met 2e WO planes! en dat is only Multiplayer BTW :)

• Captain Pervert
TFX :) Man wat was dat een superspel...
Tactical Fighter Experiment.

Mijn ouwe P75 had er heel wat vlieguurtjes opzitten :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op woensdag 07 maart 2001 01:05 schreef Captain Pervert het volgende:
tazzman, jij eppo! Moet ik jou komen slaan? :P Die combinatie van dat spul heb ik 2 jaar geleden gezien bij de Dynabyte, en is sindsdien spoorloos uit alle winkels verdwenen! Ik geloof dat die throttle F16 was en dat je bij de stick keuze had uit een F16 en F22 versie (correct me if I'm wrong).
Zeg sport-vriend, iemand willen slaan die 7 - 8 jaar ouder is, da's niet echt slim. :P Ik laat de goudvis op je los hoor!

Dat klopt.. ik heb tot Dec '98 bij Dynabyte gewerkt en ik heb daar mijn FLCS + TQS gekocht voor 350,- bij elkaar.. :) (werknemer korting en gewonnen Microsoft Muis + Joystick terug boeken .. :P ). We hebben ze inderdaad niet meer binnen gehad.. stom want het is echt rete goed spul.

De nieuwe TM 2000 HOTAS gaat er ook echt heel yummie uitzien, met USB aansluiting, hoef je dus niet tig duizend kabels door te lussen zoals nu. Op Dogfighter ( http://www.dogfighter.com ) hadden ze een heel stuk er overstaan, maand geleden ofzo. Moet je maar ff zoeken.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ah wat meer Falcon 4.0 fans.. ziejewel ik wist dat ik niet alleen was.. :) Vliegt er ook hier iemand online? Ik weet dat er bij het 185th VFW (Res. Dogs) wat NL-ers vliegen.. en ook bij ons vliegen er aardig wat NL-ers.. waaronder 2 ex-KLu F-16 piloten.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/images/87th_button-l.gif

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

TAzzman en -=BoKKiE=-

waar haal ik die joysticks?!?!?!? ik ben er nu al 6 maanden naar op zoek. In het 2dehands circuit niet te krijgen. Nieuw in de winkel ook niet.

zie ook nieuwe topic: [topic=139762]

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mischien dat de luchtvaarthobbyshop in aalsmeer nog wat heb liggen, maar ze zijn inderdaad nergens meer te vinden

heb ze toendertijd op koninginedag gekocht van die vent van de luchtvaarthobbyshop, beide voor 270 piek :D

• Rhy

Rhy

heb je daar adres, telefoonnummer, of e-mail adres van?
heb nog nooit van die club gehoord namelijk :o

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Thrustmaster FLCS, F22Pro en TQS zullen zeer moeilijk te krijgen zijn.. Dan maar 2e hands zoeken maar pas op, bij veel sticks kunnen buttons, veren en potmeters versleten zijn = hoop ellende en veel geld kwijt.

Wellicht is het interesanter om naar een andere HOTAS setup te kijken. Ik vind die van CH Products en Suncom ook erg goed (Saitek = bagger.. maar dat is dan mijn mening).

Bij Flightbase ( http://www.flightbase.nl ):
hebben ze bijvoorbeeld Suncom en CH (maar ik geloof niet die F-16 stick). Maar er zijn meer retailers van CH en Suncom in Nederland.

Suncom F-15E Talon Stick + Throttle:

Afbeeldingslocatie: http://www.suncominc.com/products/graphics/imgSFSTalon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.suncominc.com/products/graphics/imgSFSThrottle.jpg

(bijzonder handige throttle voor Prop/Jetsims met 2 of meer engines).

CH F-16 Stick + Throttle:

Afbeeldingslocatie: http://www.chproducts.com/shop/media/Fighterstick00.gif

erhm alleen de throttle is ff zoek.. ik kan de CH Pro throttle zo even niet vinden op de CH site.. :?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

waarom is thrustmaster eigenlijk van het F16 concept afgestapt?

als ik namelijk USB uitvoeringen vna mijn set zou kunnen kopne zou ik daar zo 400 piek totaal voor neerlappen, en met mij volgens mij nog vele andere liefhebbers, of heb ik dat nou mis?

du enieuwe van thrustmaster, vind ik namelijk lang niet zo fijn, ik heb em ff geprobeerd bij een winkel, maar de feel is gewoon heel anders, of ben ik nou zo erg verwend:?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat zijn ze dus niet.. ze werken aan een nieuwe HOTAS 2000 stick + throttle ala FLCS/F22Pro + TQS alleen deze is nog niet "af".

Ik post hier wel ff wat ik toen op F4Community.com gepost had..anders moet ik alles weer overnieuw typen.. :)
------------------------------------------

Dogfighter.com has a nice little article on their visit to Thrustmaster or rather Guillemot. Has some very nice background information and pics on the new stick and throttle we're all waiting for!

Since it would be a tad bit improper to just copy & paste the entire article, here's the link:

www.dogfighter.com/reviews/show.php3?review=981988051

I strongly suggest you to take a peek at that article.. has some nice info and you'll find the high res shots of the new HOTAS 2000 there.

Here are some smaller pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.dogfighter.com/images/reviews/thrustmaster/guillemot-hq/new_hotas_rear_main.jpg

the all metal new HOTAS setup! isn't she cute?

Afbeeldingslocatie: http://www.dogfighter.com/images/reviews/thrustmaster/guillemot-hq/old_vs_new_stick_t.jpg

Left, the old F22Pro and right the new stick.

Afbeeldingslocatie: http://www.dogfighter.com/images/reviews/thrustmaster/guillemot-hq/new_vs_real_throttle_frt_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dogfighter.com/images/reviews/thrustmaster/guillemot-hq/new_vs_real_throttle_rear_t.jpg

New Throttle (TQS) versus the REAL F-16 TQS (in black), front and back.

Afbeeldingslocatie: http://www.dogfighter.com/images/reviews/thrustmaster/guillemot-hq/stick_unplugged_main.jpg

Don't panic! This is actually.. a feature! The famous 'stick swapping'

The article on Dogfighter.com has way more pictures and the ones I show here are just the low-res "thumbnails".. just head over to their site through the above mentioned link and click on the shots.. and you'll see some VERY high resolution/quality shots of the new HOTAS. I have no idea if this is going to be the final color of the stick/throttle.. possibly it'll end up black, and this is just a prototype. "Bases, buttons and rotaries on the new ThrustMaster HOTAS are all metal." .. that should alone be reason enough to replace my FLCS + TQS for this set. It'll last longer and feel much better.. :)

Major kudos to Kurt "Froglips" Giesselman, the hardware editor of Dogfighter.com! Excellent article!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 08 maart 2001 12:36 schreef tazzman het volgende:

..coole info...
hmm i'm getting a hardon :D :9 :9~

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat vlieg je eigenlijk?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 08 maart 2001 13:02 schreef tazzman het volgende:
Wat vlieg je eigenlijk?
hoe bedoel je??

ik vlieg er al me vlieg spellen mee Falcon 4.0 laatste tijd wat minder, maar meer Crimson Tides :)

Tie Fighter
X-Wing Alliance
Commanche 2
Team Apache

eigenlijk alles wat ik ermee kan spelen :)
heb ook geprobeerd om ermee te racen en FPS mee te spelen, maar dat gaat wat minder

heb em toen gekocht voor Tie-fighter en Falcon 3 (Falcon 3 heb ik weggegooid want dat vond ik ruk) en sindsdien eigenlijk wel veel gebruikt, laatste tijd dus wat minder omdat ik minder flightsims speel dan vroeger, en omdat het best wel veel ruimte in neemt op me kleine bureau :) en het is steeds een gelkooi als ik moet wisselen

heb ook gene isa slot meer in me PC dus ik zit ook met een voor mij waardeloze trhustmaster ACM gamecard :(

• Rhy

Rhy

geiilllllll wanneer komt die nieuwe HOTAS set uit? :)
ik wacht nog wel even dan maar
tot die tijd ga ik wel falconnen met toetsenbord ofzo :r maarja beter iets dan niets.

ik vind de joysticks van suncom (f15, tallon, sfs) maar niks, CH heeft een hoog spaceshuttle gehalte. Heb nog niks geprobeerd, maar de looks bevalt me al niet. (het oog wil ook wat). Ennuh die throttlecontrol van Suncom lijkt wel op commerciele airliner control.

Verwijderd

Op dat spul moeten ze eens een enorm brute FFB opzetten. Dan heb je echt bloedjegeile sticks. Je krijg dan wel 1 groot nadeel ze worden dan O zo duur :'( De FFB moet je dan wel heel erg hard kunnen zetten zodat je niet dwars door die FFB kan komen en echt aan je stick loopt je trekken anders heeft zoiets geen zin.

Maarja die prijs blijft dan nog altijd misselijk hoog aangezien die sticks nu al niet goedkoop te noemen zijn.

Ik ben zelf geen vlieger hoor dus wat ik allemaal zeg kan complete crap zijn, maar ja FFB lijkt me wel leuk op zulke dingetjes. Heb Falcon 4.0 wel maar heb echt totaal geen tijd om een beetje doelloos rond te vliegen en aan die orders heb ik helemaal schijt :)
Ik ben meer zo'n soort Afterburner type. "Kijk het beweegt dus het moet uit de lucht"

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tja ik moet zeggen dat ik behalve Thrustmaster weinig andere HOTAS'n ken van goede kwaliteit. Die van Suncom is toch verbazend goed voor weinig geld en die throttle is wel degelijk authentiek voor een F-15E. Dat van CH ziet er wat "Playmobiel" achtig uit maar werkt wel goed... TM blijft mijn favoriet.Geen idee wanneer die HOTAS 2000 van TM uit moet komen.. misschien staat er iets op de TM site?

• SNAFU
  • Laatst online: 30-11-2025
Een goeie combo die ik hier nog mis is de Saitek X36 USB. Heb 'm zelf bijna een jaar en ben er zeer tevreden over.
Stond bij de duitse Media Markt voor DM200,-. Geen geld voor een HOTAS set.
Is misschien niet een replica van een echte F-16 stick maar wat boeit dat. :9

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb um een weekendje thuis gehad, de oude X-36 zonder USB, en ik vond hem niet echt geweldig. Zal voornamelijk komen door het uiterlijk en dat bijzonder irri 'klepje' over de 'pickle button'.

• SNAFU
  • Laatst online: 30-11-2025
Klepje over pickle button is inderdaad redelijk teer maar als je'm dicht laat is het geen probleem.
Die handguard aan de voorkant is misschien ook wat 'over-the-top' maar ik blijf erbij dat je voor redelijk weinig geld een goeie HOTAS set hebt. :)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zekers, zekers.. maar toch blijft de Suncom mijn lowbudget favoriet...:)

Is er hier iemand nog naar Soesterberg geweest voor die lowlands Falcon 4.0 meet?

• Rhy

Rhy

die nieuwe HOTAS 2000 set schijnt deze zomer uit te komen.

hier nog wat geschiedenis over de HOTAS 2000:
http://flightsim.thrustmaster.com/articles/read.php3?id=141

Thrustmaster verkoopt wel op het moment in een all-in-one flightsim control setje ter waarde van 300 gulden. Enig idee wat er precies in deze set zit? Ik kan er niks over vinden op de Thrustmaster site.

oh ja een FFB!?!? Ooit van fly-by-wire gehoord? FFB op een joystick is voor microsoft knuppels. Moet ik toegegeven dat bij helisims FFB misschien wel leuk is. :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik was vandaag nog ff in Hoofddurp, ff de Dixons binnen gelopen na een bezoek aan Mycom.. daar staat een geval van Thrustmaster, een stick (met erhm 8 knoppies ofzo, lijkt een beetje op de Logitech Wingman Extreme) met daaraan een throttle met een handvat zo groot als de TQS maar zonder buttons...

Ik zou zo zeggen.. hou je geld maar in de pocket tot die nieuwe HOTAS 2000 uit is.. kan je misschien mijn gebruikte FLCS + TQS kopen :)

• Rhy

Rhy

TM-When are we likely to see these controllers in the shops?
GL-We don't know yet, obviously in 2001 sometime. Again I have to reiterate our philosophy with this new HOTAS. We're going back to Thrustmaster's roots. We're not developing an upgrade to the F22 and TQS. We're creating from scratch brand new controllers that will lead the HOTAS market. They will be released when they are finished, when they've been through our beta testing process, when all the last details have been checked, and when we have stockpiled enough to satisfy what we see will be a huge demand for them. Only then will they be available.

zo dat ook weer even gecopied en gepaste :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 08 maart 2001 15:59 schreef tazzman het volgende:
Ik was vandaag nog ff in Hoofddurp, ff de Dixons binnen gelopen na een bezoek aan Mycom.. daar staat een geval van Thrustmaster, een stick (met erhm 8 knoppies ofzo, lijkt een beetje op de Logitech Wingman Extreme) met daaraan een throttle met een handvat zo groot als de TQS maar zonder buttons...

Ik zou zo zeggen.. hou je geld maar in de pocket tot die nieuwe HOTAS 2000 uit is.. kan je misschien mijn gebruikte FLCS + TQS kopen :)
neehee, dan neemt hij de mijnes maar over :P ik heb de F22 pro dies beter :P heb stalen balbearings

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je krijgt alleen een lamme pols van die onwijs strakke veren die in die F22Pro zitten!! :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

is goed voor je, daar wordt je groot en sterk van :)

toen ik ze pas gehkocht had kwam de broer van een maat van me langs (vliegt bij 322) hij zag ze en ripe met een smile, "he die heb ik ook :)"

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Vlieg je nog steeds Falcon 4.0?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

laatste tijd niet meer
speel uberhaupt weinig
af en toe Crimson skies, en wat TFC, ik vind zoveel leuk dat he tnogal lastig is om te kiezen :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Crimson Skies en Falcon 4.0 op 1 HD is volgens mij oorlog :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

welnee

Falcon is voor realisme, Crimson Skies is gewoon leuk :) fantasy en simpelheid plus leuk verhaal

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Voor "leuk" gebruik ik CFS2.. :) Heerlijk die pruttel bakkies..er is nu ook een hele mooie F-4E Phantom cockpit uit voor Falcon 4.0...dus gaan we ook maar es een campaign met de Rhino vliegen. :)

• Rhy

Rhy

wat was destijds de retailprijs van de 'oude' HOTAS thrustmaster spul?
dan kan ik ongeveer bepalen wat de nieuwe HOTAS gaat kosten, en dus gaan sparen :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 08 maart 2001 17:48 schreef erniemars het volgende:
wat was destijds de retailprijs van de 'oude' HOTAS thrustmaster spul?
dan kan ik ongeveer bepalen wat de nieuwe HOTAS gaat kosten, en dus gaan sparen :)
denk dat een setje rond de 400 500 piek gaat zitten

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Erg duur ja.. uit mijn hoofd was dat spul bij ons (Dynabyte) 375,00 voor de FLCS, 325,00 voor de TQS en 425,00 voor de F22Pro. Rudders waren 275,00... moet ik ook nog es kopen. :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

enige wat ik nog mis zijn idd rudders :)

als ik rudders heb dan kan je alles er mee spelen :D dan ga ik ook oefenen om FPS en racen ermee te doen :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

EECH speelt toch lastig zonder rudders :)

• Rhy

Rhy

toch nog een vraagje he ... die tqs en flcs worden in dos enzo geprogrammeerd geloof ik en dat gaat niet echt problemen opleveren (denk ik :D )
maar hoe zit het met bekabeling? hoe wordt het aangesloten? via gameport? en heb ik voor tqs en flcs, 2 gameporten nodig? of gaat het via toetsenbordverlengkabeltje ofzo?

ik hoorde iets dat iemand nog een TM ACM kaart over heeft? wil je die misschien verkopen? :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

TM AC = een Thrustmaster Gamecard voor 2 joysticks. Oudere soundcards hadden nog wel es problemen met de FLCS/TQS maar ik gebruik de gamepoort van mijn SB Live! en werkt prima.

Ok ben je klaar voor het kabel verhaal?

De muis gaat in de TQS.
De TQS gaat in de FLCS.
Het keyboard gaat in de FLCS
FLCS kabel 1 gaat in je gamepoort.
FLCS kabel 2 gaat in je keyboard aansluiting. (DIN -> PS2 converter werkt prima).
TQS kabel 1 gaat in je muis aansluiting (serial -> PS2 converter werkt ook prima).

Overigens als je dat "gummetje" op je TQS wilt gebruiken als knop ivp muis (zoals ik) dan hoef je je muis niet op je TQS aan te sluiten.

Ben je d'r nog een beetje bij? :)

Voor het programmeren gebruik ik Fox Two, een uitstekend stukje *gratis* windows software. Deze gebruikt de DOS compiler maar ook dat werkt prima (download wel de aangepaste "B50 loader" (compiler) welke op Pentium II en hoger werkt, heb ik anders wel voor je).. Gaat allemaal prrrrrrrrima.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op woensdag 07 maart 2001 00:08 schreef tazzman het volgende:
Dat ligt er maar net aan wat je wilt.. ik heb dus de TM FLCS + TQS. Geen FFB maar wel echte replica van een F-16 stick en throttle waar ik ruim 96 combinaties op kan programmeren. M.a.w... tijdens het spelen van Falcon 4.0 kan ik beschikken over alle radar modes en sub modes (inclusief azimuth en bar scanopties) en alle navigatie en wapensystemen zonder mijn keyboard te hoeven te gebruiken.

Dan kan je mooi een FFB stick hebben maar als jij telkens op je keyboard moeten zoeken naar een toetscombinatie (vooral multikey combos zoals CTRL-; of ALT-5 etc) wens ik je veel plezier...

Zeker als je online tegen anderen wilt vliegen of gewoon offline op zeer realistisch niveau.

Daar zit je dan op 12.000ft, op zoek naar die EXPAND FOV toets voor je AGM-65Ds terwijl een S-60 AAA eenheid je ineens voor de loop krijgt en dan je RWR ook nog eens in paniek mode gaat omdat er 2 SA-15s gelanceerd worden ..... :P
nah voor degene die kunne blind typen moet het geen probleem zijn om zo snel een combinatie te pakken, daar heb ik 1 hand voor nodig dusseh,

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb rudders, maar in sims als falcon 4 en flanker is het eigenlijk vooral nuttig voor het taxien. In flanker is het zowiezo voor het vliegen op zich niet nodig. Voor arobatics weer wel :) :9

Voor fs2000 zijn ze redelijk mooi gemodeleerd. Vliegen met handjes en voetjes!

Voordeel van rudders is wel het voor heli sims een must is... maja, ga die bell chopper maar eens vliegen in f2000 :r

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:59
Saitek X36 is idd best een goede (goedkope) koop. Hij ziet er niet superrealistisch uit, maar ja... En de software werkt tegenwoordig ook (ik had de USB versie in December 99, wat een ramp was het toen...)

Wat spellen betreft: Ik hou niet zo van die nieuwe hardcore jetsims als Flanker 2 en F4. WWII vind ik top, en binnen dat genre kan ik CFS2 aanraden, op enige afstand gevolgd door Jane's WWII Fighters (beetje meer arcade) en European Air War (HUGE community support).

En Crimson Skies blijft natuurlijk ook lachen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Bansai Bug (ofzow) is toch een "vlieg"spel :?
Pagina: 1