Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met port forwarden naar server

Pagina: 1
Acties:

• e.dentifier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:30
Na er redelijk wat tijd in gestoken te hebben, zoek ik mijn heil nu bij jullie ;)

Ik heb sinds kort een Synology DS210j, welke een fotogallerij en website kan draaien.
Als ik in mijn LAN de fotogallerij wil bezoeken, dan gaat dat prima met 192.168.1.10/photo/.

Nu lukt het me maar niet om deze fotogallerij van buiten mijn netwerk op te roepen.
Ik heb een domeinnaam aangeschaft, waarbij je de DNS moet doorgeven.
Wanneer ik dit doe, en de domeinnaam bezoek, kom ik terecht in de router setup.
Nu weet ik inmiddels dat dit te iets te maken heeft met een loop in de router.
Afijn, via mijn telefoon probeer ik dan de site te bereiken, maar dan blijft hij hangen bij een wit scherm.

In de router (Livebox fast3202) heb ik de poort al geforward naar 192.168.1.10.
Ik heb ook al bij DynDNS een account aangemaakt, om te kijken of ik het via die weg zou lukken.
Maar tot voorheen zonder succes.

Zou het probleem bij de router liggen?

• e.dentifier
Even een kleine opsomming in de hoop dat het wat duidelijker wordt:
- Bij DynDNS heb ik een gratis account die verwijst naar het ip adres van mijn Livebox.
- In de Livebox heb ik DynDNS aangezet, en in de firewall instellingen het ip adres van de server ingevuld met
TCP poort 80.
- In de server is een photo gallerij aangemaakt, en bereikbaar onder ip adres/photo.

Testen doe ik mbv mijn telefoon, aangezien het me nog niet gelukt is om de Livebox zo in te stellen dat ik niet elke keer terecht kom in de Livebox setup.

Het is me een raadsel waarom het nog niet werkt. Mijn telefoon geeft na een tijd laden elke keer aan dat de site niet bereikt kan worden.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Heb je het ip adres van je NAS op gegeven of het externe ip adres van je internet verbinding? Dit kan je opzoeken door naar www.whatismyip.com te gaan. Bezoek dan via je telefoon dit adres.
Werkt de photo gallerij wel met je telefoon als je het thuis via wifi probeert?

Hacktheplanet / PVOutput

• e.dentifier
Bedankt voor je antwoord Midas.

Ik heb het externe ip adres opgegeven van mijn internet verbinding.
Stom genoeg heb ik na een paar kleine veranderingen nog niet geprobeerd het externe adres te gebruiken in mijn gsm. De pagina werd net wel geladen, moet wel ip/photo invullen.

Heb ik DynDNS echt nodig, of zou ik door kunnen verwijzen via mijn domein?
Is er geen makkelijkere manier om mijn website te testen, dan via mijn gsm?
Hoe kan ik via mijn domein meteen terechtkomen bij photo, zonder dit in te hoeven vullen (dus website/photo)?