• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 16:03
(jarig!)
Ik heb sinds een week een nieuw systeem in elkaar gezet (oude proccesor en hdd gehouden)
De 1e 2 dagen deed ie het prima, windows 7 erop gezet, bios naar 7.4 geflashed, games, apps etc...

De 3e dag dat ik em had begon die raar te doen bij het booten.
Als ik hem aanzet start hij op, de fans beginne te draaien, leds gaan aan, en na 5 seconden gaat hij weer uit.
5 sec later gaat ie weer aan, 5 sec later weer uit, weer aan, weer uit, etc...
Dit gaat door totdat ik de stroom eraf haal.
Heel af en toen lukt het em dan toch te booten en hij blijft dan ook perfect functioneren.
Als ik dan reboot lukt dat ook. Maar als ik de stekker van de voeding eruit haal, en er weer in doe of hem langer dan 10 minute uit laat staan komt hetzelfde probleem weer voor. Sinds vandaag blijft hij soms wel langer dan 5 seconden aan maar dan draaien alle fans die op het moederbord zijn aangesloten niet (die op de in mijn case ingebouwde fancontroler draaien vroolijk verder).

Mijn specs zijn als volgt:

CPU: Intel q6600
MBO: Msi x48c platinum
RAM: Geil Black Dragon Gaming Series DDR3 1333mhz CL9 4GB
PSU: SilverStone ST85EF (850 watt)
GPU: Asus Ati Radeon HD 4890
HDD: Western Digital WD10EADS Caviar Green 1TB
Case: Cooler Master Storm Sniper Black Edition

Het volgende heb ik geprobeerd:

PSU verwisselen = zelfde probleem
CPU verwisselen = zelfde probleem
GPU verwisselen = zelfde probleem
Elke mogelijke combi ram (1 reepje, 2 reepjes, andere banks etc.) = zelfde probleem
RAM verwisselen = zelfde probleem
Front pannel van case los hale van mbo en met schroevedraaier stroom aan zetten = zelfde probleem
Alle fans (behalve cpu fan) los halen, audio stekkers etc van front pannel loshalen = zelfde probleem
BIOS resette = zelfde probleem
BIOS opnieuw geflashed = zelfde probleem
Andere CPU koeler aangeslote = zelfde probleem

verder heb ik geen idee wat ik kan doen of waar het aan kan ligge
ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft maar ik weet dit niet zeker

graag heb ik zo snel mogelijk advies/hulp

Greatz Droplollies

[ Voor 3% gewijzigd door Droplollies op 22-01-2010 19:22 ]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:28
Klinkt mij als een voedingprobleem.
Heb je een reserve voeding liggen om dat uit te sluiten?

Damnit: 3 keer gelezen en toch nog gemist, nvm dus :/
Ik durf het bijna niet te vragen aangezien je post er te duidelijk voor is maar.... moederbordspacers?

[ Voor 48% gewijzigd door FireAge op 22-01-2010 20:52 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:11

wowi

Hij had al zijn voeding gewisseld, lijkt er eerder op dat zijn moederbord overleden of brak is.
Zitten er geen bolle condensatoren op je moederbord? En weet je zeker dat je het juiste voltage op je geheugen modules gezet hebt? En als je pc uitvalt zie je dan al iets op je beeldscherm of een bios beep te horen al?
Geheugen hoort op 1,5 volt te draaien maar eens 1,6 proberen kan ook geen kwaad je weet nooit.

[ Voor 51% gewijzigd door wowi op 22-01-2010 19:57 ]

• Droplollies
(jarig!)
Heb al geprobeerd de voeding te verwisselen.
Dat stond ook in het startpost vermeld. Ik denk zelf dat heb wel eens aan de stroomaansluiting op het moederbord kan liggen omdat tijdens het opstarten een van de fans op het moederbord heel langzaam draaid en soms helemaal stilstaat en dan probeerd weer te gaan draaien. Dit zou ook verklaren warom alle bij de voedingen die ik heb geprobeerd het niet goed doen. Condensatoren zijn verder in orde en het lijkt me ook sterk dat die nu al kapot zouden gaan na hooguit 7 dagen. Voltage van geheugen heb ik op auto staan maar ik zou wel eens kunne proberen dit handmatig in te stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Droplollies op 22-01-2010 19:52 ]

• Droplollies
(jarig!)
Geheuge volt op 1.5 gezet. Hielp niet.
Na 20x reboote en een paar keer cmos reset eindelijk weer opgestart.
Mem volts weer op auto gezet.
Net bij het laden van windows 7 BSOD. Daarna niet meer gelukt te booten.
Ik krijg trouwens ook geen bios beep te horen, heb ook de 1e keer dat ik em aan heb gesloten niks gehoord, terwijl nog in de changolog van de bios update die ik erop had geflashed stond dat die bios beeps zou adde...

Ik heb geen idee wat et precies is maar naar vermoedens denk ik dat mijn moederbord gefucked is...

[ Voor 25% gewijzigd door Droplollies op 22-01-2010 20:53 ]

• Droplollies
(jarig!)
Vandaag door een vriend van me de spanning van de voeding laten opmeten, geen problemen. Mijn geheugen in zijn pc gezet en die boote prima... Zelfde heb ik gedaan met men gpu en daarmee boote die ook. Dat idee van die moederbordspacers is best nog niet zo gek aangezien ik metale spacers heb ;).
Ga vanavond de mobo uit de case hale en kijke of die dan kan boote.

Edit: Als het hieraan blijkt te ligge, waar kan ik kunststof moederbord spacers kope?

Edit 2: Dit had geen zin, moederbord is gewoon kapot. Ga et maandag trug sture en garantie eise.
Iedereen bedankt voor suggesties en advies :)

[ Voor 23% gewijzigd door Droplollies op 23-01-2010 20:09 ]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:28
Droplollies schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:00:
Edit: Als het hieraan blijkt te ligge, waar kan ik kunststof moederbord spacers kope?
Neuh, ik bedoelde meer dat hier soms mensen posten die geen moederbordspacers hebben geplaatst, of mensen die spacers overal in frotten zonder dat er daar een bijpassend gat voor op het moederbord zit, waardoor er kortsluiting kan onstaan.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
je zou eerst nog kunnen proberen om het cmos batterijtje te vervangen, wellicht nog een laatste poging waard voor je hem opstuurt ;)

Desktop | Server | Laptop

• Droplollies
(jarig!)
Helaas heb ik hier geen vervangende cmos batterij ligge,
en het lijkt me zowiezo een beetje raar aangezien de mobo net nieuw is....
Pagina: 1