Ik heb sinds een week een nieuw systeem in elkaar gezet (oude proccesor en hdd gehouden)
De 1e 2 dagen deed ie het prima, windows 7 erop gezet, bios naar 7.4 geflashed, games, apps etc...
De 3e dag dat ik em had begon die raar te doen bij het booten.
Als ik hem aanzet start hij op, de fans beginne te draaien, leds gaan aan, en na 5 seconden gaat hij weer uit.
5 sec later gaat ie weer aan, 5 sec later weer uit, weer aan, weer uit, etc...
Dit gaat door totdat ik de stroom eraf haal.
Heel af en toen lukt het em dan toch te booten en hij blijft dan ook perfect functioneren.
Als ik dan reboot lukt dat ook. Maar als ik de stekker van de voeding eruit haal, en er weer in doe of hem langer dan 10 minute uit laat staan komt hetzelfde probleem weer voor. Sinds vandaag blijft hij soms wel langer dan 5 seconden aan maar dan draaien alle fans die op het moederbord zijn aangesloten niet (die op de in mijn case ingebouwde fancontroler draaien vroolijk verder).
Mijn specs zijn als volgt:
CPU: Intel q6600
MBO: Msi x48c platinum
RAM: Geil Black Dragon Gaming Series DDR3 1333mhz CL9 4GB
PSU: SilverStone ST85EF (850 watt)
GPU: Asus Ati Radeon HD 4890
HDD: Western Digital WD10EADS Caviar Green 1TB
Case: Cooler Master Storm Sniper Black Edition
Het volgende heb ik geprobeerd:
PSU verwisselen = zelfde probleem
CPU verwisselen = zelfde probleem
GPU verwisselen = zelfde probleem
Elke mogelijke combi ram (1 reepje, 2 reepjes, andere banks etc.) = zelfde probleem
RAM verwisselen = zelfde probleem
Front pannel van case los hale van mbo en met schroevedraaier stroom aan zetten = zelfde probleem
Alle fans (behalve cpu fan) los halen, audio stekkers etc van front pannel loshalen = zelfde probleem
BIOS resette = zelfde probleem
BIOS opnieuw geflashed = zelfde probleem
Andere CPU koeler aangeslote = zelfde probleem
verder heb ik geen idee wat ik kan doen of waar het aan kan ligge
ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft maar ik weet dit niet zeker
graag heb ik zo snel mogelijk advies/hulp
Greatz Droplollies
De 1e 2 dagen deed ie het prima, windows 7 erop gezet, bios naar 7.4 geflashed, games, apps etc...
De 3e dag dat ik em had begon die raar te doen bij het booten.
Als ik hem aanzet start hij op, de fans beginne te draaien, leds gaan aan, en na 5 seconden gaat hij weer uit.
5 sec later gaat ie weer aan, 5 sec later weer uit, weer aan, weer uit, etc...
Dit gaat door totdat ik de stroom eraf haal.
Heel af en toen lukt het em dan toch te booten en hij blijft dan ook perfect functioneren.
Als ik dan reboot lukt dat ook. Maar als ik de stekker van de voeding eruit haal, en er weer in doe of hem langer dan 10 minute uit laat staan komt hetzelfde probleem weer voor. Sinds vandaag blijft hij soms wel langer dan 5 seconden aan maar dan draaien alle fans die op het moederbord zijn aangesloten niet (die op de in mijn case ingebouwde fancontroler draaien vroolijk verder).
Mijn specs zijn als volgt:
CPU: Intel q6600
MBO: Msi x48c platinum
RAM: Geil Black Dragon Gaming Series DDR3 1333mhz CL9 4GB
PSU: SilverStone ST85EF (850 watt)
GPU: Asus Ati Radeon HD 4890
HDD: Western Digital WD10EADS Caviar Green 1TB
Case: Cooler Master Storm Sniper Black Edition
Het volgende heb ik geprobeerd:
PSU verwisselen = zelfde probleem
CPU verwisselen = zelfde probleem
GPU verwisselen = zelfde probleem
Elke mogelijke combi ram (1 reepje, 2 reepjes, andere banks etc.) = zelfde probleem
RAM verwisselen = zelfde probleem
Front pannel van case los hale van mbo en met schroevedraaier stroom aan zetten = zelfde probleem
Alle fans (behalve cpu fan) los halen, audio stekkers etc van front pannel loshalen = zelfde probleem
BIOS resette = zelfde probleem
BIOS opnieuw geflashed = zelfde probleem
Andere CPU koeler aangeslote = zelfde probleem
verder heb ik geen idee wat ik kan doen of waar het aan kan ligge
ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft maar ik weet dit niet zeker
graag heb ik zo snel mogelijk advies/hulp
Greatz Droplollies
[ Voor 3% gewijzigd door Droplollies op 22-01-2010 19:22 ]