Welke adapter voor gitaar pedaal??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:47
Hallo,

Ik heb hier 1 gitaar effecten pedaal en een tuner pedaaltje liggen. Die werken al een tijdje op een batterij, maar ik wil hier eens een adapter voor kopen. Nu kan ik die gewoon bij de fabrikant bestellen, maar dan heb ik er 2 en ze zijn meestal onnodig duur.
Ik ben dus van plan om een universele adapter te kopen op internet, maar nu is er een probleem.
Het effecten pedaal heeft 9V 500mAh nodig en de tuner heeft 9V 300mAh.
Ik wil dus 1 adapter voor beide pedaaltjes kunnen gebruiken, want ik gebruik ze nooit tegelijk.
Maar moet ik nu een 500mAh of een 300mAh adapter kopen, of heb ik pech en moet ik er 2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een (minimaal) 500mAh zal voor beide werken. De adapter moet gewoon voldoende stroom kunnen leveren. Let er ook op of het AC of DC is. Ik zat eens niet op te letten en toen had ik een 9V AC adapter op een pedaaltje aangesloten (die uiteraard DC nodig had) en die vond dat niet zo leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
Ok, maar krijgt het pedaaltje van 300mAh dan niet teveel stroom en gaat ie in de fik? Of kan die adapter maximaal 500mAh leveren, maar past hij zich aan aan hoeveel het apparaat nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 18:11
DraZ666 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:15:
Ok, maar krijgt het pedaaltje van 300mAh dan niet teveel stroom en gaat ie in de fik? Of kan die adapter maximaal 500mAh leveren, maar past hij zich aan aan hoeveel het apparaat nodig heeft?
Tis net als het stopcontact, komt 16A uit, maar het apparaat neemt wat ie nodig heeft. Een hoger voltage is wel schadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

De adapter zal leveren zoveel het pedaal vraagt. Dus als het pedaal 300 mA vraagt zal de adapter 300 mA leveren.
Met dat gegeven maakt het dus niet uit hoeveel de adapter leverd zolang het totaal wat je af wilt nemen maar niet de max van de adapter overtreft.

Het enige wat belangrijk is om in gedachte te houden is de spanning en of het AC of DC moet zijn.

Edit: te laat :P

[ Voor 18% gewijzigd door bestaudio op 22-01-2010 18:21 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er komt geen 16 ampère uit een stopcontact. Een apparaat kan maximaal 16 ampère nemen uit het stopcontact.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:53
Koop gewoon zoiets.

Gekloot met losse adapters is waardeloos :P

[ Voor 19% gewijzigd door Eeruku op 22-01-2010 18:33 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom geen 800mA exemplaren nemen en beide parallel aansluiten?
Dan heb je 2 vliegen in 1 klap.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 18:11
-The_Mask- schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:20:
Er komt geen 16 ampère uit een stopcontact. Een apparaat kan maximaal 16 ampère nemen uit het stopcontact.
Heb jij weer gelijk ;)

Trouwens, als je de input kabel uit het pedaal haalt wanneer je niet speelt, spaar je de batterijen uit. Dat weet ik nog van mijn 'batterij' pedalen (Wah, EH Fuzz, oude Guv'nor en nog een paar ..) Batterijen haal je het best bij Aldi, 2 x 9V voor 2 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door pennywiser op 22-01-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
pennywiser schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:38:
[...]

Heb jij weer gelijk ;)

Trouwens, als je de input kabel uit het pedaal haalt wanneer je niet speelt, spaar je de batterijen uit. Dat weet ik nog van mijn 'batterij' pedalen (Wah, EH Fuzz, oude Guv'nor en nog een paar ..) Batterijen haal je het best bij Aldi, 2 x 9V voor 2 euro.
Tja, maar als ik op het podium sta en je batterij is opeens leeg, dan staat dat ook weer zo vreemd ;)

iedereen iig bedankt, ik weet wat ik moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Kijk anders even hier, daar daar kun je naar hartenlust iets kiezen, is bijna allemaal geschikt voor jou. Let wel, niet alle pedalen gaan samen op een voeding. Nu zal het met een tuner en je andere pedaal wel meevallen maar zeker als je gaat uitbreiden wel iets om op te letten (vermijd een setje als deze)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Pagina: 1