Toon posts:

routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien ik geen enkel verstand van routers heb, vroeg ik me af of mensen me kunnen tippen welke van de volgende twee routers ik zou moeten kopen voor het beste resultaat. Beiden zijn even duur en alternatieven ben ik niet zozeer naar op zoek omdat ik deze via mijn internetprovider kan kopen en daarmee eventueel wat meer ondersteuning krijg als er problemen zijn.

Belangrijk is wellicht om te weten dat ik er online mee wil gamen (waarschijnlijk toch via een vaste aansluiting op dat ding) en verder beperkt gebruik, tweede pc voor internet en een internetradio.

Alvast bedankt:

• WL-351 Sitecom Wireless Router 300N X3 Gigabit Emotion
• WNR3500-100PES Rangemax Wireless N Gigabit Router

p.s. excuus als het bericht in het verkeerde forum is gepost

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Geen antwoord gehad op mijn vorige vraag, maar zonde om er een nieuw topic aan te wijden. Ben niet veel wijzer geworden over routers, maar ik begreep dat dit wel een goede is:

NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router (WNDR3700)

Hij is wel een beetje prijzig, maar ik zal waarschijnlijk alleen maar meer draadloos internet gaan toepassen op van alles dan minder. Ik heb echter alleen een paar (leke) vraagjes, zodat ik geen rare dingen doe:

- is er maar één variant van bovenstaande router? Bij sommige staat er 100 PES ipv N-Gigabit.
- heb ik er nog iets bij nodig? Bij sommige aanbieders raadt men ook een usb ding aan, maar ik weet niet waar het precies voor nodig is.

Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen mij een antwoord wil geven, de experts zitten toch hier. Voel me vrij dom op dit gebied terwijl ik niet eens atechnisch ben. Alvast bedankt.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:50:
- is er maar één variant van bovenstaande router? Bij sommige staat er 100 PES ipv N-Gigabit.
- heb ik er nog iets bij nodig? Bij sommige aanbieders raadt men ook een usb ding aan, maar ik weet niet waar het precies voor nodig is.
Op de site van de fabrikant is ook maar één WNDR3700 te vinden. Zolang je dat nummer te pakken hebt, zit je goed. Er is inderdaad andere routers die in de naam rangemax dualband hebben, maar hebben anders nummers.

usb ding? Dan gaat het om een wireless netwerk adapter waarschijnlijk. Een laptop heeft dit ingebouwd (tenzij ie antiek is). Sommige PCs hebben het standaard, maar vaak moet je daarvoor een adapter kopen. Dit kan intern (via een pci kaartje ofzo) of extern (usb stick). Als er nu PCs bedraad verbonden zijn, dan zo laten. Zeker voor gamen is het inderdaad beter. Draadloos gamen kan, maar ligt aan het spel en in welke mate je signaal storing heeft.

Heb je de FAQ gelezen? Wikipedia heeft ook nog interessante/begrijpbare artikelen over wifi/wireless/adapter/router/switch/etc.