specifieke 32bit driver op een 64bit server

Pagina: 1
Acties:

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Op een 64bit windows machine probeer ik printerdrivers te instaleren.
Nu gaat het om een speciale printer met speciale drivers (printer is gebaseerd op HP Laserjet maar heeft speciale printerkop met unieke driver die wat software truukjes uithaald, TROY Secure Printing voor de geintereseerden)
Nu is het probleem dat de meegeleverde printerdrivers 32bit zijn. Dus zodra ik die installeer krijg ik een foutmelding (zoals te verwachten).
Nu heb ik natuulijk als eerste kontakt opgenomen met de leverancier maar die had zelf geen 64bit drivers en verwees ons naar de HP site.

De HP drivers werken wel, maar de speciale features waar het nu juist om gaat bij deze printer werken dan niet (op zich logisch).

Op GoT vind ik niet echt waar ik op zoek naar ben, vaak dingen om de 32bit drivers voor clients toe te voegen (zoals [win 2k3 x64] x86 printer driver) maar niet hoe ik windows er in kan truken om de 32bit drivers te slikken.

Is er een manier om 32bit te emuleren en daar die printerdrivers onder te instaleren?
Ik vrees van niet, maar wil het toch ff checken met jullie..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wilt de driver echt gebruiken op de Windows Server, of alleen beschikbaar maken voor Point-and-Print?

Indien dat laatste, zou je inderdaad de HP driver kunnen gebruiken als X64 driver, en vervolgens de 32bit driver als X86 alternative, dat zou theoretisch kunnen werken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neem een 32-bit VM, link de printer door naar de VM (mits het een USB printer is) en installeer de driver daar.

Als dat niet werkt (doorlinken) zal je toch een dedicated bak daarvoor moeten inzetten.

Wat jij wilt is een absolute no go, 64bit driver op 32bit kan NIET.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:02:
Je wilt de driver echt gebruiken op de Windows Server, of alleen beschikbaar maken voor Point-and-Print?

Indien dat laatste, zou je inderdaad de HP driver kunnen gebruiken als X64 driver, en vervolgens de 32bit driver als X86 alternative, dat zou theoretisch kunnen werken.
Op de printer zelf helaas..
Snake schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:02:
Neem een 32-bit VM, link de printer door naar de VM (mits het een USB printer is) en installeer de driver daar.

Als dat niet werkt (doorlinken) zal je toch een dedicated bak daarvoor moeten inzetten.

Wat jij wilt is een absolute no go, 64bit driver op 32bit kan NIET.
Dank je, dat vreesde ik al..

Ik heb al een 32bit VM draaien die ik achter de hand had, maar dat is niet een productie server maar een VM in de VM pool, dus niet ideaal..

Een VM op de server zelf is idd ook nog een idee, ik zal het eens bespreken.

Eigenlijk is het gewoon een inkoopfout, ze hadden al een dergelijke printer die niet werkte wegens zelfde reden, dus kochten ze een nieuwe maar die gebruikt (bijna) de zelfde drivers.. |:(

Ik had een klein beetje hoop dat er met een truuk wat te versieren viel, maar helaas

Bedankt voor jullie input.

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 22-01-2010 17:06 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?