[JS] Banners vertragen laden site

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Heeft iemand een oplossing voor het feit dat banners een site vertragen. De banners komen van een eigen gemaakt bannermanagement systeem en worden geinclude met javascript. Op een website van een klant hebben wij het probleem dat er even gepauzeerd wordt bij het laden van iedere banner. Aangezien bij iedere hit een ander banner geladen kan worden (afhankelijk van welke pagina het is) mag er ook niets gecached worden.

code:
1
<script type="text/javascript" src="link?=rnd=cache"></script>

(rnd is om de cache voor de gek te houden)
Het resultaat van de link is een image(gif, jpg) of een embedded tag (flash)

In google heb ik al gezocht maar kom dan op pagina's terecht van 15 jaar oud.
Voorbeelden als de lowsrc attribuut worden dan aanbevolen maar dit is geen optie voor mij.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Doe eens een voorbeeld. Dit is giswerk. Heb je gebenchmarked? Waar zit de vertraging? In je bannersysteem, in je javascript, in de verbinding?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Zie hier het voorbeeld. Zegt genoeg denk ik.
Algehele traagheid wordt opgelost door database optimalisatie maar banners is een apart aandachtspunt waar we dus nog niet goed mee om weten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het lijkt me in jullie bannercode te zitten. Die doet er per request een seconde of anderhalf over. Probeer iig eens gewoon op domready ipv op onload pas die banners enzo in te laden, nu werk je vrijwel alles af in tijdens het opbouwen van het document, waardoor je inderdaad vertragingen krijgt.

Overigens is de site ook niet echt performant (6 seconden voor een page load?)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
bedoel je hiermee de aanroepen weghalen in de body en dan bijv.:

<script type="text/javascript">
addDOMLoadEvent(init);
</script>

boven in mijn page te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Kun je niet beter de bannercode injecteren ondocumentready?

Zelfde geldt eigenlijk voor je Google Analytics code. Die kun je hebt beste onderaan je body zetten zodat die je pagina niet ophoudt.
Overigens is de site ook niet echt performant (6 seconden voor een page load?)
Homepage doet er bij mij inderdaad ook 6.5 seconden over, maar denk dat dat ook komt door die externe javascripts die er belachelijk lang over doen (1.4sec gemiddeld).

Als ik de traffic analyseer is de browser vooral veel aan het 'wachten'.

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier in IE8 doet hij er inderdaad ook erg lang over, en krijg ik bovendien een JavaScript error:
Syntaxisfout: edoris.dll, regel 1, teken 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Wat ook raar/vertragend kan zijn, is dat je server alles zonder mime headers naar de browser stuurt.

Resource interpreted as other but transferred with MIME type application/x-javascript, zelfde geld voor al je html en css files.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de banners op een andere manier te laden misschien? Bij bijvoorbeeld openx kan je het ook doen met iframes. Mijn ervaring is dat de pagina dan sneller laad omdat je browser niet hoeft te wachten op eventuele document.write acties van je javascript files.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:27:
Wat ook raar/vertragend kan zijn, is dat je server alles zonder mime headers naar de browser stuurt.

Resource interpreted as other but transferred with MIME type application/x-javascript, zelfde geld voor al je html en css files.
Waar krijg je deze foutmelding? Firebug?
Heb je een oorzaak/oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat uitgebreider naar je pagina gekeken en volgens mij zijn er nog wel meer redenen aan te wijzen waarom je site niet snel is. :)

Volgens mij gebruik je al Firebug, maar het is misschien ook handig om je site even onder de loep te nemen met YSlow (register vrije download hier) en Page Speed. Deze twee tooltjes analyseren de laadtijden etc van je pagina en geven ook tips hoe je deze kan verbeteren.

Twee tips die Page Speed uit spuugt voor jouw pagina zijn bijvoorbeeld:
- Leverage browser caching
The following resources are missing a cache expiration. Resources that do not specify an expiration may not be cached by browsers. Specify an expiration at least one month in the future for resources that should be cached, and an expiration in the past for resources that should not be cached: *knip*
- Enable compression
Compressing the following resources with gzip could reduce their transfer size by 294.3KiB (74% reduction).

Je kan dus al flink wat winst halen door te zorgen dat er goede Expires headers worden meegegeven door je server en door te zorgen dat je javascript en css files worden gecomprimeerd. Buiten bovenstaand verhaal worden er nog veel meer tips gegeven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Als ik kijk naar de console van Chrome, dan vallen mij een aantal dingen op.
[red]http://www.nieuweoogst.nu/:86<script> is not allowed inside <html>. Moving <script> into the <head>.
http://www.nieuweoogst.nu/:89[The HTML that caused this error was generated by a script.] <script> is not allowed inside <html>. Moving <script> into the <head>.
http://www.nieuweoogst.nu/:90<script> is not allowed inside <html>. Moving <script> into the <head>.
94.124.95.76/scripts/edoris/edoris.dll?tem=ap_karuselli_unit_lto&paper=NOLAN&sector=ALLE&unit=ALLE&class=RECTANGLE%20LINKS:1Uncaught SyntaxError: Unexpected token <
http://www.nieuweoogst.nu/:211[The HTML that caused this error was generated by a script.] Unmatched </embed> encountered.  Ignoring tag.
http://www.nieuweoogst.nu/:360[The HTML that caused this error was generated by a script.] Unmatched </embed> encountered.  Ignoring tag.
http://www.nieuweoogst.nu/:361[The HTML that caused this error was generated by a script.] Unmatched </embed> encountered.  Ignoring tag.
http://www.nieuweoogst.nu/:401[The HTML that caused this error was generated by a script.] Unmatched </embed> encountered.  Ignoring tag.[/red]

Er is dus ook qua opmaak nog het een en ander mis, misschien toch de code maar eens valideren ;)

Nu is valide html niet heilig, maar het kan soms wel schelen.

Daarnaast dient een & geschreven te worden als &amp; ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 24-01-2010 14:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Stalkert schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Waar krijg je deze foutmelding? Firebug?
Heb je een oorzaak/oplossing hiervoor?
Safari 4 in development mode, en de oplossing uuh zorgen dat je server / script de goede mimetypes stuurt?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Pagina: 1