Toon posts:

popcorn hour met schokkend beeld en geluid uitval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag na mijn post van gister helaas toch problemen gehad. Ik heb met de geluid instellingen gewerkt hdmi audi uit gezet echter toen had ik helemaal geen geluid meer? dus die maar aangezet. Tevens op de beelden op PAL gezet mocht ook niet helpen. Alle catch verwijderd dat is wat ik in de forums ben tegen gekomen.

wie kan mij svp helpen met een duidelijke uitleg wat ik kan doen om het te verhelpen???? ben er wel zo'n beetje klaar mee aan het raken met de zo populaire popcorn heb er zelf nog weinig lol aangehad zo heeft al meerdere goede films verziekt......

gr
ric

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
En waarom post je niet in het PCH topic ? Of neem het op in je topic van gisteren ?

Daarnaast ben duidelijker met wat je probeert af te spelen (films/formaten/bitrates), van waar (NAS bekabeld of draadloos, lokale harddisk, usb harddisk), op welke apparatuur, wat je precies voor fouten tegenkomt en wat je verder zelf al hebt ondernomen.

[ Voor 86% gewijzigd door punisher007 op 22-01-2010 16:34 ]

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik geen computerheld ben en altijd alweer blij ben het een en ander gevonden te hebben, popcorn is een mediaspeler vandaar mijn gedachte gang.

ik gebruik een externe harde schijf welke ik met usb koppel aan de popcorn, gebruik hem alleen voor het kijken van films en serie's. Dat laatste gaat altijd goed. bij films gaat het bijna altijd fout. Ik kijk films altijd 1080 p normaal stereo geluid op dit moment.
de film begint goed en normaal ondertiteling geluid alles goed. halverwege de film soms ook na 10 min ofzo dan stopt het geluid ermee en gaat het beeld haperen??

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Het lijkt erop dat de doorvoersnelheid te laag is. Gebruik je een USB 1 schijf soms? Ik heb zelf geen popcorn hour overigens, maar een Dune en dat is ongeveer dezelfde chip als de C200

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weet niet of hij nu een van die nieuwe pch's heeft, of net als ik een a110

Wel weet ik dat de mijne ook moeite heeft om 1080i films vanaf een usb-hd te spelen.
720p gaat prima, 1080 schokt af en toe !
Zet ik ze echter naar de interne HD, o dan zijn alle problemen opgelost !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• punisher007
Het vreemde is dat hij het in het begin wel goed doet, maar na tijdje niet meer.

Heb je de mogelijkheid om de externe schijf als extfs3 te formatteren ipv NTFS ? Maak natuurlijk wel een backup van tevoren.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

punisher007 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:31:
Het vreemde is dat hij het in het begin wel goed doet, maar na tijdje niet meer.
Er is trouwens ook een serie PCH's waarbij de processor geen goede verbinding maakt met de "deksel" van de pch.
Die deksel word gebruikt als heatsink, en zonder dat overhit de proc.

Dus richt eens een koeler op de proc van de pch en probeer het nog eens ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-02 13:10
Ik heb het zelfde gezeur na de laatste 2 updates opgehaald op de popcorn zelf.
Lege plekken vind het apparaat niet prettig.
Bij mij zijn diverse problemen opgelost door de lege ruimtes in de bestandsnamen door een "_" ( underscore) te vervangen.

de folder "JIP en JANNEKE" vervangen door "JIP_en_JANNEKE"
Zowel in de folder als in de bestandsnaam als het een iso is

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

• punisher007
slashdev schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:51:
Ik heb het zelfde gezeur na de laatste 2 updates opgehaald op de popcorn zelf.
Lege plekken vind het apparaat niet prettig.
Bij mij zijn diverse problemen opgelost door de lege ruimtes in de bestandsnamen door een "_" ( underscore) te vervangen.

de folder "JIP en JANNEKE" vervangen door "JIP_en_JANNEKE"
Zowel in de folder als in de bestandsnaam als het een iso is
Heb je dit alleen in ISO's ? Ik gebruik alleen maar mkv's met spaties erin en zonder problemen.

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-02 13:10
met mkv's heb ik ook geen problemen

De problemen doen zich alleen voor met DVD's
( ISO of een folder mapjes met een VIDEO_TS folder)

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Pagina: 1