Toon posts:

Doe-het-zelf-netwerkkabel: wel op laptop, niet op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag! Na enig vrolijk gewerk aan mijn netwerkkabel die door het hele huis ligt, kom ik er achter dat mijn pc geen verbinding kan maken via die netwerkkabel, terwijl mijn laptop daar totaal geen problemen mee heeft (ik zit nu dus via de nieuwe kabel dit topic te maken) Ik neem dus aan dat dit een software probleem is op mijn pc, alleen zou ik echt niet weten wat het nou is. Mijn pc herkent de kabel wel en het lampje brand ook, maar wanneer hij verbinding wil maken duurt dit eindeloos, of hij komt af en toe met de conclusie dat er haast geen of geen netwerk verbinding is.

Zou iemand mij met deze info al een eventueel antwoord kunnen geven?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lijkt eerder op een foute instelling op je pc. Maak je gebruik van een moden, router, combinatie, iets anders? Vast IP intern of niet?

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:49
altijd kabels eerst testen voordat je ze vastnageld in je huis .. (eigen ervaring helaas .)
.. ik zou om te beginnen eens kijken of je wat updates kan uitvoeren in software ...
.. heeft je pc wel al eerder via dit netwerk gecommuniceerd met het machtige i-net? .. of nieuwe aanschaf oid ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Just to be sure: test de PC eens via een andere kabel. Als 'ie het dan ook niet doet: netwerkkaart opnieuw installeren (juiste drivers gebruiken!), firewall uitschakelen en nog eens proberen.

[ Voor 55% gewijzigd door Reptile209 op 22-01-2010 15:10 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak alleen gebruik van een modem, ip is automatisch. Voor deze kabel had ik een andere die met hetzelfde netwerk/modem met mijn pc verbonden was en dat werkte wel, daarna geen andere instellingen gedaan.

Ik heb jammer genoeg zo gauw niet een andere (lang genoege) kabel bij de hand om te kijken of het daar wel mee werkt. Ik zou de computer kunnen verplaatsen, das wel een heel gedoe..(a)

edit: kzal de firewall een uitschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de firewall zitten helpt ook niet. Ik blijf het limited or no connectivity bericht krijgen><

Ik zou eens kunnen kijken hoe linux hier op reageert, brb

edit: Linux krijgt ook geen verbinding, nu snap ik er nog minder van...:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:41 ]

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
Ik had een ongeveer soortgelijk probleem met een kabel laatst.
Mijn router, dlink dir 825 accepteerde de kabel gewoon zonder problemen, maar omdat deze vol zat had ik een Netgear 8 poorts gigabit switch gekocht maar die switch wilde de kabel niet accepteren. Ik deed hem terug in de router en ik had weer verbinding.
Toen heb ik het stekkertje vervangen en voila, verbinding via zowel de router als de switch.
Misschien heb jij hetzelfde probleem maar dan aan de andere kant van de kabel.
Is de volgorde van de stekkertjes wel goed?

De kabel moet volgens de Wikipedia: TIA/EIA-568-B norm worden aangesloten aan beide kanten en mag niet langer zijn dan 100 meter.

Verwijderd

Probeer eens een andere modes. Dus haal hem van Auto af en zet hem eens op 10 MB half duplex bijvoorbeeld. Kijk wat die dna doet.
Meestal bij via device manager en dan bij advanced terug te vinden van je netwerkkaart en dan Speed en Duplex modes o.i.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:41 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Probeer gewoon eens even nieuwe stekkertjes er op te zetten. Had hier ongeveer het zelfde probleem. Aansluiting zag er goed uit maar bleek toch ergens in de connector niet helemaal lekker te zitten. Als de stekker net wel/ net niet contact of kortsluiting maakt kun je hele rare problemen krijgen met je verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga liever eerst nog geen nieuw stekkertje er op doen, aangezien ik hopelijk in het weekend een nieuwe pc krijg, daarom wilde ik dus ook het netwerk in orde krijgen, zodat ik ik direct kon gamen:]

Weet je wat, ik ga er nu ff mee ophouden. Ik wacht tot de nieuwe pc en als er dan nog problemen zijn laat ik het hier weer horen.

Trouwens, het veranderen van de modi werkt niet..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:55:
Ik ga liever eerst nog geen nieuw stekkertje er op doen, aangezien ik hopelijk in het weekend een nieuwe pc krijg, daarom wilde ik dus ook het netwerk in orde krijgen, zodat ik ik direct kon gamen:]

Weet je wat, ik ga er nu ff mee ophouden. Ik wacht tot de nieuwe pc en als er dan nog problemen zijn laat ik het hier weer horen.

Trouwens, het veranderen van de modi werkt niet..
jammer jammer.
Ook geen andere waardes?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Helaas is dit heel vaak te wijten aan slechte verbindingen in je connectors (laptop 10/100mbit kan er perfect mee werken, maar pc op gigabit "verslikt" zich)

Controleer eens of je op de kopse kant van je connectoren alle adereindes ziet zitten en of de kleurvolgorde goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet haast wel zeker dat de aders er goed in zitten, kben nogal een pietje precies bij sommige dingen en heb echt tig keer gekeken of ze wel goed zaten. Maar als het probleem zich ook voordoet bij mijn nieuwe pc en m'n oom (die er een stuk meer van weet dan ik) het ook niet kan fixen op de computer, zal ik nieuwe stekkertjes d'r aan doen.

En ik heb bij de modi ongeveer alles geprobeerd:[

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 12:24

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Longshot.

Mogelijk heb je een cross-over kabel te pakken. Sommige netwerk kaarten kunnen hier perfect mee overweg ook al zitten ze niet in een p2p netwerkje. Ze passen zich gewoon aan.

Andere netwerkkaarten zijn minder makkelijk en roepen stiekem:
Afbeeldingslocatie: http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/5/8/stophammerti128547833251572500.jpg

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
heb je installatiekabel getrokken of flexibele (stranded) kabel? In het geval van installatiekabel: Daar zijn stekkertjes eigenlijk niet voor gemaakt, zelfs de speciale stekkertjes raad ik je niet aan. Koop liever een opbouw doosje in zo een geval en ga vanuit daar met een niet-zelf gemaakte kabel naar je computer.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:04
Je maakt alleen gebruik van een modem zeg je, dus zonder router ertussen?

Voorbeeld, je PC/Laptop hangt direct aan het modem van Ziggo/UPC (kabelmodem), wat dan het geval kan zijn dat je geen verbinding krijgt, is omdat je gewoon geen IP adres van de provider krijgt. Dit komt doordat dan de provider het mac adres van de laptop herkend heeft als eerste, ipv je PC. Dit kan je oplossen door even een 5-10 minuten je kabelmodem van de stroom af te halen, en daarna uiteraard je PC aansluiten.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:46
IStealYourGun schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:13:
Longshot.

Mogelijk heb je een cross-over kabel te pakken. Sommige netwerk kaarten kunnen hier perfect mee overweg ook al zitten ze niet in een p2p netwerkje. Ze passen zich gewoon aan.

Andere netwerkkaarten zijn minder makkelijk en roepen stiekem:
[afbeelding]
Wat IStealYourGun zegt. Sommige netwerkkaarten zijn gewoon erg slim, zien dat er iets mis gaat en passen zich aan. Het kan zijn dat je ene computer gewoon wat slimmer is dan je andere.
Pagina: 1