Na PC upgrade geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

• MaciverNL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12 13:43
Beste Tweakers,

De titel zegt het al, ik heb mijn pc geüpgrade met nieuwe onderdelen als een processor, moederbord en geheugen.
Ook heb ik vanmorgen een nieuwe voeding aangeschaft, omdat mijn oude voeding maar 1x4pins 12V aansluiting had. De nieuwe voeding beschikt wel over een 8pins 12V aansluiting. En dit heeft het moederbord dus nodig.

Hiermee dacht ik het probleem te hebben verholpen, maar helaas.

Als ik de pc aanzet dan hoor ik alles draaien/lopen, maar krijg ik geen beeld te zien op mijn monitor.

Hier mijn onderdelen:

Moederbord
Maximus 3 formula (Asus) (NIEUW)
Processor
i7 860 (NIEUW)
Geheugen
2x2GB OCZ high performance DDR3 (1333mhz) (NIEUW)
Videokaart
8800GTS 320 MB OC edition (MSI)
Voeding
850 Watt Nexus (NIEUW)

Ik ben er nu al heel veel mee bezig geweest, en heb ook al heel veel geprobeerd.

Zo heb ik alles wel 3 of 4 keer gecontroleerd, maar echt alles zit goed aangesloten.
En mijn videokaart in zowel PCI express 16_1 gehad als in 16_2, ook het geheugen verwisseld van slot.

En heb ik al zo min mogelijk aangesloten, maar ook dan geen beeld.

Zonder de videokaart geeft hij een piep, maar als het geheugen eruit is hoor ik weer geen piep.
Ik heb de bios al een paar keer gereset en ook de jumper veranderd.

Het enigste wat ik nog niet heb kunnen proberen is een andere videokaart, deze heb ik namelijk niet tot mijn beschikking. Het lijkt me echter erg onwaarschijnlijk dat deze plotseling defect is gegaan, want in mijn oude setup (van gistermiddag) deed hij het nog goed. Ik heb ook nog nooit problemen met mijn videokaart gehad.

Ik heb ook al veel op internet gezocht naar dit probleem, maar ik heb er nog nergens wat over gelezen.

Wie of wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12 10:48
Dit kan letterlijk alles zijn.

Het is verstandig op je pc speaker aan te sluiten deze geeft dan vaak een paar piepjes en het aantal piepjes geeft aan wat het probleem is.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• MaciverNL
Ik heb inderdaad bij het opstarten 2 piepjes gehad, maar na het los koppelen van de HDD's (ik heb er 2) hoor ik dit piepje niet meer. Toch krijg ik nogsteeds geen beeld te zien.

Het val me trouwens wel op dat tijdens het opstarten alles gelijk opstart behalve de videokaart, deze start pas na 5 sec. op. Ik weet niet of dit normaal is maar het valt me nu gewoon op.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12 14:13
Heb je ook al geprobeerd met telkens maar 1 DIMM geheugen?

Check ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 55% gewijzigd door Dnomaid op 22-01-2010 15:29 ]

Verwijderd

Ik had op mijn MSI P55 mobo ook een zwart beeld... bleek dat het geheugen de oorzaak was.

Ik heb 4 slots:
------------------------
CPU
xxxx |- |- |- |
xxxx 1 2 3 4

Mijn modules zaten in (vond ik logisch) 1, en 3 voor dual channel.... WRONG

Ik had 2 en 4 moeten pakken... op het mobo stond het achteraf ook wel aangegeven.

Proberen waard... ik had alles al geprobeerd (CMOS etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:39 ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12 10:48
het is niet vreemd dat je videokaart ventilator 5 seconde later aangaat. Probeer inderdaad is 1 geheugen reep en probeer deze in de verschillende banken.

controlleer ook even wat die 2 piepjes precies inhouden die je hebt gehoord!

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• MaciverNL
Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik heb net 1 geheugen module geprobeerd, en deze ook in verschillende sloten geprobeerd, ook in combinatie met de 2e module is het probleem hierdoor nog steeds niet opgelost.

Verwijderd

Balen... had gehoopt dat het opgelost zou zijn met de module in slot 2 te stoppen (zie plaatje hierboven)... al op de asus forums etc. gekeken?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 16:29 . Reden: typo ]

• MaciverNL
Beste Tweakers,

Het is me dan ook eindelijk gelukt, ik krijg beeld en volgens mij werkt alles nu weer.
Ik heb niet echt een idee wat het nou is geweest en waardoor hij nou wel opstarten.
Het enige wat ik voor het laatste nog heb gedaan is de geheugens nog even aangeduwd, maar deze zaten naar mijn weten al goed. En de 'GO' knop ingedrukt, hierna ging deze een tijdje knipperen en werd de pc om de 10 sec. gestart en uitgeschakeld. Daarna drukte ik nogmaals de knop in waarna hij succesvol opstarten.

De 'GO' knop is om mee over te klokken volgens de manual.

Ik ben heel blij dat mijn nieuwe systeempje het eindelijk doet, nu nog even windows erop zetten en mijn vrijdagavond is weer goed.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, en wat mij betreft mag dit topic op slot.
Pagina: 1