[PHP] Max file upload size

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een script gemaakt zodat een gebruiker een bestand kan uploaden naar de server. Alleen is het probleem dat de upload functie niet werkt zodra er grote bestanden geupload worden ongeveer 2MB en groter. Ik gebruik wamp server die draait op een windows 2000 server systeem.

Ik heb ondertussen al veel erop gegoogled maar niets gevonden. Ik heb het php.ini bestand van de apache server van de wamp server al aangepast maar geen verschil. Ook heb ik in het php bestand gebruik gemaakt van het ini_set commando maar deze verhelpt het probleem ook niet.

Weet iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Heb je Apache daarna wel opnieuw gestart? Dat is namelijk wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Met ini_set() hoef je apache niet opnieuw op te starten, aangezien die instellingen on the fly worden doorgevoerd. Mits ini_set() is geactiveerd door de host.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mogelijke boosdoeners:
max_input_time
memory_limit
upload_max_filesize
post_max_size
max_execution_time (al is deze onwaarschijnlijk)

Zeg maar alles op Handling file uploads - common pitfalls. Wat heb je precies geprobeerd? Welke foutmeldingen krijg je?

edit: :w Orion84

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 22-01-2010 14:54 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De vraag is dan nog wel even welke ini waardes je ge"set" hebt, dat ontbreekt een beetje aan je verhaal.

Edit: wat hij zei ^^ :P

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2010 14:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Let ook even op je post_max_size setting in php.ini. Die moet wel meegaan met upload_max_filesize.

En verder inderdaad Apache herstarten na wijzigingen aan php.ini... controleer de local values met phpinfo().

bwoah, spuit 11 weer

[ Voor 17% gewijzigd door Cascade op 22-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!!! Ik weet niet precies hoe. Alle waardes stonden minimaal op 8MB of hoger. Maar de post_max_size stond niet gelijk met de upload_max_filesize. Misschien dat dat het was.

Harstikke bedankt allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik betwijfel het. Je wil juist post_max_size groter hebben, omdat een post request meer is dan de file alleen. Waarschijnlijk heb je ergens een error melding gekregen die je niet weergeeft en heeft dat zich opgelost door een wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ga er van uit dat je je HTML-form wel correct had?

HTML:
1
2
<form enctype="multipart/form-data" method="POST">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="8000000">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het MAX_FILE_SIZE veld is niet verplicht trouwens. Die wordt overschreven door ini waarden. Zonder dat veld werkt het net zo goed. De enctype daarentegen wordt wel regelmatig vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:
Met ini_set() hoef je apache niet opnieuw op te starten, aangezien die instellingen on the fly worden doorgevoerd. Mits ini_set() is geactiveerd door de host.
... al moet je niet vergeten dat een aantal van de instellingen in kwestie niet via ini_set() aan te passen zijn, omdat PHP ze laadt voordat de request afgehandeld wordt. "upload_max_filesize" en "post_max_size" zijn om deze reden enkel via php.ini, je apache virtualhost en/of .htaccess te overriden.
Pagina: 1