Netwerk over stroom voor I-tv ziggo.

Pagina: 1
Acties:

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 22:31
Zojuist samsung i-tv kastje binnen van Ziggo.(Samsung SMT-H3102D)

Deze aangesloten op kabel maar vraagt ook lan kabel. Kast staat naast modem(standaard ziggo kabel modem) maar die modem is verbonden met router op zolder. Geen zin om nu een kabel van de router naar de modem beneden te trekken.

Iemand een alternatief? Hoorde van een collega dat ik misschien eens moet kijken naar netwerk over stroom. Maar gaat dat werken? en is het überhaupt perse nodig om samsungs SMT-H3102D op het netwerk aan te sluiten. Weet niet zo goed of het perse nodig is voor bijvoorbeeld uitzending gemist..

Alvast bedankt..

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36

Lightah

Strikes Again

1:
Router bij het modem zetten (en een switch waar nu de router staat als er meerdere pc's op zitten).

2:
HomePlug werkt bij mij prima. Dan zet je een plug bij je router en een bij je nieuwe kastje.

3:
Draadloos.

[ Voor 22% gewijzigd door Lightah op 22-01-2010 14:38 ]

The Unpredictable Striker!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 22:31
Lightah schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:34:
1:
Router bij het modem zetten (en een switch waar nu de router staat als er meerdere pc's op zitten).

2:
HomePlug werkt bij mij prima. Dan zet je een plug bij je router en een bij je nieuwe kastje.

3:
Draadloos.
homeplug vind ik te duur nog en draadloos is geen optie..

Denk dat optie 1 idd het slimst is, als ik een non-managed switch koop van 12 euro is dat toch prima dan?

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36

Lightah

Strikes Again

bart_wbd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:49:
[...]

homeplug vind ik te duur nog en draadloos is geen optie..

Denk dat optie 1 idd het slimst is, als ik een non-managed switch koop van 12 euro is dat toch prima dan?
Yep dat is prima. Mocht je veel dataverkeer hebben binnen je thuisnetwerk is een iets betere wel aan te raden.

The Unpredictable Striker!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Waar in de handleiding staat dat je de interactieve Samsung ontvanger via UTP kabel moet aansluiten?

Alleen omdat je een UTP netwerkaansluiting ziet betekent niet dat je deze ook moet gebruiken.
De ITV ontvanger communiceert gewoon via de COAX (antenne) kabel (en ja, ook voor uitzending gemist)

meh.