Sterk wisselende Performance raid 0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baelin
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-10-2023
Hallo,

Ik heb voor het eerst een raid0 opgezet en alles lijkt te werken maar ket lijkt alsof de performance op sommige stukken heel erg in zakt.

MSI MSI P55-GD65 bord met een I7 860
2x samsung F3 1GB
intel RST 9.5.4.1001 drivers
AHCI/RAID aan in de bios
writeback cache aan.

Ik heb ook HDTune gedraait en dat heeft het volgende plaatje waaruit ik denk af te leiden dat er ergens iets niet klopt.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1jifs.png

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
Ziet er toch best netjes uit? Als je een betrouwbare meting wil verrichten dient er niets op die schijf actief te zijn. Ik gok dat op deze schijf/partitie gewoon Windows staat geïnstalleerd, en als die (of een van de services of openstaande programma's) iets wegschrijft, heeft dat invloed op de benchmark. Daar komen dus die dalen vandaan.

Je kan proberen de bench in veilige modus te draaien en/of zoveel mogelijk services en programma's uit te schakelen voordat je de bench start.

Als je zeker wil weten of de disks in orde zijn kan je in HD tune nog altijd de error scan uitvoeren en/of de HD tool van Samsung erbij pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Fauna op 22-01-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En misschien een idee om ook eens een andere bench te proberen? :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baelin
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-10-2023
Hmm ... 2x deze benchmark gedaan en daarna ook nog 1x HD Tach die een vergelijkbaar beeld gaf, maar nu is ze (een paar uur later) weer draai zie ik een netjes aflopend lijntje.

Zal inderdaad zo zijn dat Windows stiekem toch iets aan het doen was.

Vraag ik me nogsteeds af waarom m'n file transfer rate ineens van 90 MB/sec naar <1MB/sec knalde tijdens het kopiëren van files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Baelin schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:20:

Vraag ik me nogsteeds af waarom m'n file transfer rate ineens van 90 MB/sec naar <1MB/sec knalde tijdens het kopiëren van files.
Dan claimt windows effe de schijf voor 1 of ander achtergrondproces, dit kan vanalles zijn