Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe de kwaliteit van de Monster beats is?

(heeft iemand ze langer dan een paar weken? want de meeste reviews zijn van gebruikers die ze pas enkele weken hebben of waarvan ik de objectieviteit van betwist)

Ik ga binnenkort even testen hoe ze klinken in de icentre Haarlem.
Voor dit geld ($349.95) wil ik zeker weten dat ik geen miskoop doe :)

Het voornaamste doel waarvoor ik het ga gebruiken is in de trein/bus en voor het slapen gaan (als de speakers niet meer hard mogen ivm. buren) icm. ipod mini / iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 11:14
Voor die prijs zou ik voor de IE-8 gaan van Sennheiser.
Dr Dre is gewoon een rappertje die zijn naam op wat bagger plakt en het verkoopt voor veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
De reactie hierboven is wel zéér opvallend. Het doet mij deugd dit te lezen, het slaat namelijk volkomen de plank mis. Monster heeft natuurlijk een verkeerd imago wat betreft producten, maar zolang je de Beats niet of nauwelijks heb getest is het natuurlijk onzin om zoiets te zeggen. Eigenlijk is het gewoon de mainstream nalullen. Het is namelijk onzin dat de Beats 'bagger' is, en ik ben zéker niet de enige met die mening. Overigens oordoppen vergelijken met een koptelefoon is natuurlijk helemaal om te huilen.

De Beats Studio zijn geweldig .Ik heb de set inmiddels al enkele maanden. Eerst had ik de zwarte, nu wit. Maar wat mij betreft is er weinig wat in de buurt komt van deze set. En als het al dichterbij komt, is het design weer zeer tegenvallend (zei imand Sennheiser?) . Iets wat bij de Beats weer uitstekend in orde is.

Het kost zeker wat, maar daar krijg je ook wat voor terug. Zelf gebruik ik de Beats zowel binnen als buiten. De geluidskwaliteit is fantastisch en is het zeker niet zo dat je alleen muziek kan luisteren met een bass. Ook 'normale' pop muziek klinkt zeer goed, zelfs klassieke muziek. Het inklapsysteem is ook handig. De koptelefoon zijn zo ingepakt en neemt zo een stuk minder ruimte in beslag en ingeklapt is het natuurlijk ook veiliger om de Beats te vervoeren. Wat ik zelf ook wel een leuke feature vindt is dat je gewoon kan bellen met de koptelefoon op je hoofd. Het enige minpuntje aan de set is de isolatie naar buitenaf. Als je de set 'op' hebt, kunnen de mensen die naast/bij je zitten meeluisteren. Dat verschilt natuurlijk naar het volume wat je gebruikt, maar het kan soms vervelend zijn voor de mensen die meeluisteren, als je geen goede muziek luistert.

Al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 11:14
carfreak02 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:19:
Eigenlijk is het gewoon de mainstream nalullen. Het is namelijk onzin dat de Beats 'bagger' is, en ik ben zéker niet de enige met die mening.
Niet mainstream, maar audiofiel.
Kijk maar eens rond op Head-fi, niemand heeft het.
Maar het was me niet opgevallen dat het over koptelefoons ging ipv oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ook op head-fi loopt iedereen vooral maar wat te roepen zonder daadwerkelijk met het ding zelf in huis te hebben gezeten. Ik zou zeggen, ga ze zelf luisteren en zorg dat je ze op je eigen speler met eigen muziek te horen krijgt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
andyy schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Niet mainstream, maar audiofiel.
Kijk maar eens rond op Head-fi, niemand heeft het.
Maar het was me niet opgevallen dat het over koptelefoons ging ipv oordopjes
Weer mensen napraten. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze vandaag getest met een redelijk breed aantal muzieksoorten (van dub/reggae/r&b tot rock, electro en hardstyle), het geluid is echt geweldig :*)

Wel jammer van de isolatie naar buiten (sound leakage).
Ik zie al m'n medereizigers al meegaan op de dub beats. :+

Ik slaap er even een nachtje over en dan bestel ik waarschijnlijk de witte.

Bedankt voor de reacties!

edit:

Hoelang doe je ongeveer met de batterijen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:37:
Ik heb ze vandaag getest met een redelijk breed aantal muzieksoorten (van dub/reggae/r&b tot rock, electro en hardstyle), het geluid is echt geweldig :*)

Wel jammer van de isolatie naar buiten (sound leakage).
Ik zie al m'n medereizigers al meegaan op de dub beats. :+

Ik slaap er even een nachtje over en dan bestel ik waarschijnlijk de witte.

Bedankt voor de reacties!

edit:

Hoelang doe je ongeveer met de batterijen?
Heel lang. Bij dagelijks gebruik heb ik ze na 4 maanden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Ik ben het enigzins met forumlid Andyy eens, feit is gewoon dat je voor de prijs van de Beats ook een hele mooi Beyer (DT770/880) kan kopen of als het je smaak is bijvoorbeeld een leuke Grado. Ik geloof ook meteen dat de Beats helemaal niet slecht zijn, dat zijn de koptelefoons van Bose ook niet. Feit blijft wel dat je voor het geld gewoon veel meer kwaliteit (vooral op geluidsgebied) KUNT krijgen. :P Daarintegen is het design van de Beats wel weer stuk hipper dan mijn genoemde voorbeelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor draagbaar geluid kan ik eigenlijk niets anders dan toch ook even de kleinere Audio Technica's aanraden. Met name de ESW10 O+ (die misschien tweede hands voor zo'n prijs te vinden is via bijvoorbeeld Head-Fi), maar anders de ESW9 die daar heel erg in de buurt moet komen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1