Toon posts:

Kyocera KM-1635 GX - Probleem met afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of het wel onder deze categorie thuishoort of toch bij Windows Clients, maar ik begin maar hier, omdat het specifiek betrekking heeft op een merk en model printer.

Ik heb een probleem met afdrukken vanuit een specifieke applicatie op een Kyocera KM-1635 GX printer.

Op het moment dat ik een rapport ga afdrukken vanuit de betreffende applicatie (het is een applicatie met een database op Sybase 5.5 en rapportages die zijn gemaakt met Gupta ReportBuilder) wordt er niets afgedrukt.
De applicatie loopt vast en de Print Spooler in Windows crasht.

Afdrukken vanuit alle andere mogelijke applicaties gaat gewoon goed (Word,Excel, testpagina in Windows).
Ik heb op internet gezocht, ook specifiek bij Kyocera, maar tot op heden geen oplossing kunnen vinden.

Zelf dacht ik gelijk aan een probleem met de driver, maar voor de betreffende printer kan ik ook maar één driver vinden op internet, die geschikt is voor Windows Vista (dat is het besturingssysteem van de machine).

De printer stond geïnstalleerd als netwerkprinter.
Ik heb daarnaast een lokale printer geïnstalleerd met dezelfde driver en poort om te kijken of soelaas zou bieden, maar helaas. Hetzelfde probleem als wanneer ik op de netwerkprinter probeer te printen.

Ik heb ook wat zitten proberen met oudere drivers, zowel van Kyocera als HP (wil ook wel eens goed gaan), maar dat had allemaal geen resultaat.

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat de betreffende printer gewoon niet voldoende compatible is met de betreffende applicatie, maar voor alle zekerheid toch hier even de vraag.

Als tussenstap heb ik nu dat rapporten uit de applicatie eerst worden afgedrukt naar PDF en de PDF vervolgens naar de printer. Geen enkel probleem.

Is er misschien iemand die dit probleem herkent en een idee heeft wat een oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 23:37
Heb je al geprobeerd het een en ander uit te sluiten? Misschien zit het probleem wel helemaal niet in de driver/printer? Dat kan ik niet opmaken uit je verhaal. Ik zou eens proberen een 'virtuele printer' te gebruiken zodat er naar een bestand wordt geprint. Dan kan je iig uitsluiten dat het niet de spooler is die vastloopt omdat deze niet om kan gaan met een bepaald commando oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de betreffende computer is ook een PDF-printer geïnstalleerd en daarop kan ik de rapporten uit onze applicatie zonder problemen afdrukken.

Vanuit Adobe Reader de PDF gewoon naar de printer gaat ook gewoon helemaal goed.

Een PDF-printer is ook een soort van virtuele printer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 23:37
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:41:
Op de betreffende computer is ook een PDF-printer geïnstalleerd en daarop kan ik de rapporten uit onze applicatie zonder problemen afdrukken.

Vanuit Adobe Reader de PDF gewoon naar de printer gaat ook gewoon helemaal goed.

Een PDF-printer is ook een soort van virtuele printer.
Ja okay, maar gaat dat rechtstreeks naar PDF of via de printspooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die PDF-printer gaat ook via de print spooler.

Het is gewoon een Windows-printer die bij het afdrukken als printer kiesbaar is en het afdrukken gaat in wezen zoals het met een willekeurige fysieke printer ook verloopt.