Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiaric
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 02:08
hoi ik zit met een klein probleempje:

Vorig jaar heb ik mijn windows vista pc omgebouwd tot een dual boot met xp erbij. Aangezien ik windows vista niet op een schijfje kreeg maar als backup op de harddisk moest is xp na vista installeren. Dit lukte maar vista was niet meer te zien. Na een beetje googlen vond ik het tooltje EasyBSD. Werkte perfect ik kreeg een keuze venstertje bij het inschakelen van de pc. Toen heb ik met behulp van Ghost 11 (de bootable versie) een complete image gemaakt van de eerste harddisk en die op de 2e (SCHIJF1 op partitie DATA)opgeslagen. Bij het maken van deze image waren alle partities zoals ik ze hier onder beschrijf zichtbaar alleen de stationletters zijn natuurlijk vervangen door nummers. Mijn harddisks zijn als volgt gepartitioneerd:

SCHIJF0:
- "_OEMBP" 16.03 GB NTFS (Onbekende partitie) --> dit is de backup van de orginele vista toen ik de pc kocht
- "HDD" (C) 120.78 GB NTFS (System) --> dit is de windows vista partitie
- "WinXP" (J) 29.30 GB NTFS (Opstarten) --> windows xp partitie
- "DataDownloads" (E) 765.41 GB NTFS --> persoonlijke data niets bijzonders voor de rest
SCHIJF1:
- "DATA" (D) 931.51 GB NTFS --> meer data en hier staat de image file op van ghost

Dit overzicht heb ik overgenomen uit het Computer beheer venster van windows xp.
Na het maken van de image heb ik alles uitgebreid getest:
- Complete image herstellen
- alleen de partitie van vista
- alleen die partitie van xp

Nu en jaar later wil ik het grapje overdoen met de partitie van windows xp te herstellen omdat hij een beetje traag is geworden en nu geeft ghost aan dat de XP partite niet meer bestaat. En dat terwijl ik op dit moment dit bericht aan het typen ben op mijn xp systeem.

Kort samen gevat spookt het nu een beetje op mijn pc, wie heeft hier ervaring mee en zou mij kunnen helpen???

Alvast heel erg bedankt,
Ricardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica