Ik heb een formulier met een aantal checkboxes die ik onload wil laten aanvinken.
De boxes hebben een id in de vorm van: area1, area2, area3 enz omdat een ander script hier gebruikt van moet maken. Echter de waardes zijn anders en afhankelijk van deze waardes dient er gecheck te worden of niet.
Ik verkrijg de waardes vanuit een database en roep deze onload aan:
de functie dient dus per array waarde kijken of een element met deze name bestaat en deze vervolgens aanvinken.
de code die ik geschreven hebt geeft geen fouten, maar doet echter ook niets. Hopelijk kan iemand me de juiste kant op wijze om dit op te lossen.
de alert zit er in voor het testen, maar zelfs deze werkt niet.
De boxes hebben een id in de vorm van: area1, area2, area3 enz omdat een ander script hier gebruikt van moet maken. Echter de waardes zijn anders en afhankelijk van deze waardes dient er gecheck te worden of niet.
Ik verkrijg de waardes vanuit een database en roep deze onload aan:
JavaScript:
1
| document.onload = setPrefs(new Array('lokaal','provenciaal','landelijk','benelux','flyeren','enqueteren','promotie','straat','concert','festivals','za','zo','ma','di','wo','do','vr','ochtend','middag','avond','nacht','1-10')); |
de functie dient dus per array waarde kijken of een element met deze name bestaat en deze vervolgens aanvinken.
de code die ik geschreven hebt geeft geen fouten, maar doet echter ook niets. Hopelijk kan iemand me de juiste kant op wijze om dit op te lossen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function setPrefs(dataArray) { var arr = new Array() for(i = 0; i< dataArray.length; i++) { arr = document.getElementsByName(dataArray[i]); } for(i = 0; i< dataArray.length; i++) { for(var o = 0; o < arr.length; o++) { var obj = document.getElementsByName(dataArray[i]).item(o); document.getElementById(obj.id).checked = true; alert(obj.id + " = " + obj.value); } } } |
de alert zit er in voor het testen, maar zelfs deze werkt niet.