Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp

Pagina: 1
Acties:

• arjanbweg
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 22:03
Beste mensen,

Ik krijg onderstaande melding op mijn website.
Heeft tijden lang prima gewerkt en sinds vandaag krijg ik ineens dit.

session_start() staat pal onder <?php dus niets ertussen.

Iemand een idee wat het kan zijn?? De hosting provider wil niet helpen want die zegt dat het script niet goed is... ik zou niet weten wat er verkeerd is...

Alvast bedankt

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_f3e22711a46dad12723bc16bcafc8a87, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /home/........index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/majabox/public_html/index.php:2) in /home/.....index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/majabox/public_html/index.php:2) in /home/........index.php on line 2

Warning: Unknown: open(/tmp/sess_f3e22711a46dad12723bc16bcafc8a87, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26

orf

De melding is vrij duidelijk. De sessie data kan niet weggeschreven worden omdat de map niet de juiste rechten heeft. Dat kun je zelf proberen op te lossen door session_save_path() te gebruiken en naar een map te laten wijzen waarin PHP schrijfrechten heeft. Maar het is waarschijnlijk zinvoller als de provider eens goed kijkt naar de bestandsrechten. Waarschijnlijk komen je session files default in /tmp terecht.

• arjanbweg
Ik heb de provider al gemaild en die zegt gewoon:

wij helpen niet met code problemen....

Heb ze nu weer gemaild dat dat het niet is.. nu afwachten denk ik...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staat heel duidelijk (nou ja, voor mij dan) dat het openen van file /tmp/sess... nogiets niet lukt omdat het filesystem read-only gemount is.

/tmp is vaak een apart filesystem en dat hoort zeker niet read-only gemount te zijn. Soms is /tmp gewoon een directory op / (root filesystem), en / zou in sommige gevallen wel read-only gemount kunnen zijn. Beide mogelijkheden wijzen op een fout van de hoster, of in een slecht geval dat een error op het root filesystem een zogenaamde remount-ro heeft veroorzaakt. Dat is een ernstige fout en het systeem voorkomt verdere problemen door het filesystem van read-write naar read-only te zetten.

Je kan zelf wel wat testen. Maak bijvoorbeeld een php script dat het programma "mount" uitvoert en post het resultaat hier.
Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_f3e22711a46dad12723bc16bcafc8a87, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /home/........index.php on line 2

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 22-01-2010 11:41 ]

• arjanbweg
okee en hoe doe ik dat programma mount uitvoeren?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Is een fout van je provider. /tmp/ zou niet Read Only moeten zijn. :X

Als ze er niets aan doen zet je onder <?php

session_save_path ('/path/naar/je/web/site/');

Dan bewaart hij de sessies op een plek waar je wel schrijfrechten hebt.

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb dit net zelf voorgehad op een van onze server en de oplossing is

cd /tmp

rm -rf *

Waarschijnlijk is dit door een update van php te doen of door eventueel een andere module te installeren. Bij mij was het na de install van php-imap door te voeren dat de fout tevoorschijnkwam. Bovenstaande code was toen de oplossing.

Zeg dat maar eens tegen je provider:)

[ Voor 47% gewijzigd door Droned op 22-01-2010 14:00 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

EnnaN

Toys in the attic

? het probleem is geen schrijfrechten, en jij stelt voor om alles uit de /tmp weg te gooien? abbuh?
Dat zou best in een aantal gevallen iets kunnen oplossen, maar het lijkt me hardly een goede tip...

sig

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
EnnaN schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:00:
? het probleem is geen schrijfrechten, en jij stelt voor om alles uit de /tmp weg te gooien? abbuh?
Dat zou best in een aantal gevallen iets kunnen oplossen, maar het lijkt me hardly een goede tip...
Wat je ook nog kan doen is eventueel chmod 777 /tmp doen, maar tmp folder mag je altijd wissen, zijn geen grote en zware gevolgen aan gekoppeld, hoogstens mensen die nogmaals zullen moeten inloggen. En dan vind ik de temp legen toch beter dan chmod optie.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hè? /tmp zomaar leegmaken? /tmp 777 geven? En de sticky-bit dan? Ik mag toch hopen dat de account van de topicstarter dat niet zomaar mag? En buiten dat, het filesystem is ro gemount, niet vol of met de verkeerde permissies.

Mijn php is een beetje roestig, maar iets als het volgende zou kunnen werken. Let wel, dit is allemaal heel erg basic en je kan zelf ook wel iets uitzoeken :)
PHP:
1
2
3
4
5
<?php

system("mount")

?>
Pagina: 1