De vakken die gegeven worden zijn voornamelijk programmeer expertises en database management.
Je moet het zo zien, ik quote even het pdf bestand wat je aanleverde:
"Internet (web services, applications
for mobile phones), Programming (PHP, the .NET
Framework, Object orientation), Database (data
warehousing, data vaults, business intelligence),
Architecture and many other subjects."
Dit zijn de programmeer / database expertises. Hier zul je waarschijnlijk als je gaat werken als eerste mee te maken krijgen. Je moet jezelf afvragen of je het type bent die dit leuk vindt en het geduld voor op kan brengen (ikzelf kan dat maar moeilijk).
"Project Management,
Software Engineering (V model, RUP, XP, Agile,
e-DSDM, SCRUM),"
Dit zijn de manieren van werken die je zult gebruiken bij je programmeer / databases expertises. Project management krijg je om de werking van een project team te begrijpen. Zie het niet dat je dan direct als project manager aan de slag kunt. Je kunt snel promotie maken als project manager (als je het goed doet), enig nadeel van project manager zijn is dat je makkelijk vervangbaar bent en afgerekend wordt op het resultaat van een project.
Instap functies voor mensen die fris uit school komen zijn meestal op het vlak van software programmeren (PHP, Java, .NET, Unix), databases (Oracle SQL, MS SQL) of werken met toolings. Bij toolings dus programma's die je gebruikt bij Business Intelligence (zoals Informatica PowerCenter voor ETL, SAP Business Objects of Cognos voor rapportages), Database administrator (TOAD bijv) of helpdesk functies (en trust me, dat wil je eigenlijk niet).
Dat is ongeveer wat je kan verwachten. Er zit nu weer lift in de projecten die eraan komen, ook al zijn klanten nog wat sceptisch om weer geld uit te gaan geven aan ontwikkel werkzaamheden. Software engineers/programmeurs zijn altijd veel gewild en kunnen als ze goed zijn bakken met geld verdienen. Je moet jezelf dan weer de vraag stellen: wil ik alleen maar lopen coderen of wil ik ook nog iets anders zoals bij de klant langs gaan en zijn wensen inventariseren en een passende oplossing hiervoor verzinnen?