Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:41
Goedemorgen,

Binnen onze organisatie gaan wij binnenkort 35 HTC's uitleveren.
Na een testperiode van 2 weken hebben wij een standaard gecrieeërd van instellingen en software.

Aangezien dit straks op 35 toestellen moet worden toegepast leek het mij ontzettend handig of er misschien
een mogelijkheid bestaat om de verschillende instellingen en applicaties geautomatiseerd op de toestellen te installeren.

Het gaat over het volgende applicatie object:
*Intellisync
*NoDataInRoaming

Instellingen:
*Start menu indeling
*Verschillende TouchFlow tabbladen (disable/enable)
*Eind-toets lang ingedrukt houden = data verbindingen verbreken.
*Instellingen van intellisync

Misschien dat jullie wat ideeën hebben wat betreft de uitrol van deze toestellen.

Met vriendelijke groet,

Corné van der Steen
Ass. Netwerkbeheerder
De Rooi Pannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Volgens mij moet het mogelijk zijn om 1 toestel klaar te maken, hier een ROM van te maken en deze in de overige toestellen te laden. Dat lijkt me de "snelste" optie.
Voor info over het maken van roms adviseer ik eens een kijkje te nemen op xda-developers

[ Voor 28% gewijzigd door Armageddon_2k op 22-01-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32
Past dit niet beter in het DIamond 2-topic?

Maak voor dit soort berichten in het vervolg een topicreport aan.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 28-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Lijkt me niet, specifieke vraag wat om een oplossing vraagt. En eigenlijk niet speciaal voor de Diamond 2.
Denk dat de vraag daar gaat verdwalen, en wel hier zn plekje verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zijn er 'maar' 35, de tijd dat je bezig met er een rom van te maken en deze per toestel uit te rollen, kan je net zo goed ze toch handmatig instellen. Volgens mij kan je wel die touchflo en toest instellingen via registry instellen, dus een reg-key zou daar al voldoende zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Ik denk dat je wel het e.e.a. kan regelen met SASHIMI Installer.
O.A.: Cabs automatisch installeren, bestanden kopieren, register aanpassingen (Touchflow tabbladen staan bijv allemaal in het register ingesteld)

Het beste kan je dan beginnen met het exporteren van het volledige register, zijn ook wel wat tools voor te krijgen, en die met een tekst editor te openen en te doorzoeken.

Zover ik weet hoef je SASHIMI na de eerste installatie niet op andere telefoons te installeren, gewoon de hele map kopieren naar een SD kaartje, de executable runnen, en alles terugzetten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:41
Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan een rom te crieëren, en deze dan in te lezen bij de andere HTC's.
Het voordeel dat dit betreft is dat wanneer iemand weg is voor stage bezoeken in het buitenland,
hij een hardreset kan uitvoeren en de standaard instelling van de organisatie staan meteen ingesteld.

Het nadeel is neem ik aan dat het ontzettend veel tijd kost en het misschien dan 1 malig sneller is om de 35 stuks handmatig in te stellen. Alleen ben je dan het voordeel kwijt van de hardreset dat alles weer is zoals hij oorspronkelijk uitgeleverd is.

Ik vroeg me namelijk af ofdat het mogelijk was, en of iemand daar ervaring mee had.
Aangezien deze toestellen ook moeten worden ondersteund door onze ICT afdeling leek het mij ontzettend handig als dit allemaal in een .cab file kon worden gezet of in de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb er als netwerkbeheerder ook naar gezocht.
Maar de prijs van de "imaging" pakketten was gewoon te duur.
Ook een custom ROM maken heeft nogal wat haken en ogen.
(Volgens mij is het zelfs illegaal).

Het lijkt mij gemakkelijker om de instellingen via .reg key's op 1 apparaat te exporteren.
Deze zet je dan samen met .CAB files van de software op het geheugenkaartje.
Dan is het daarna een kwestie om achter elkaar de .CAB files aan te klikken, en daarna de .REG bestanden voor de settings.

En voor gebruikers die buiten de deur hun device verkl0ten: Wat dacht je van een Sprite backup, of zoiets?
Dan maak je een .EXE bestand die ze maar hoeven dubbel te klikken.
Dan zijn ze ook weer back in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Nakebod schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:41:
Ik denk dat je wel het e.e.a. kan regelen met SASHIMI Installer.
O.A.: Cabs automatisch installeren, bestanden kopieren, register aanpassingen (Touchflow tabbladen staan bijv allemaal in het register ingesteld)

Het beste kan je dan beginnen met het exporteren van het volledige register, zijn ook wel wat tools voor te krijgen, en die met een tekst editor te openen en te doorzoeken.

Zover ik weet hoef je SASHIMI na de eerste installatie niet op andere telefoons te installeren, gewoon de hele map kopieren naar een SD kaartje, de executable runnen, en alles terugzetten.
Dit lijkt me ook het beste idee.
Als er geen software moet geinstalleerd worden, kan je waarschijnlijk zelfs zonder Sashimi.
Gewoon 1 telefoon instellen, de registry exporteren, een cabfile van maken (met bvb OCP WinCE Cab manager) en deze laten draaien op de andere 34 toestellen. :)
Pagina: 1