Gegroet mede schermkijjkers,
in een soort klanten database kan er gezocht worden (handig he) je krijgt dan een lijst te zien in een tabel.
Die tabel kan dan gesorteerd worden met een scriptje dat ik op het net gevonden heb, vroeger deed ik dit door een nieuwe instructie te sturen en in de sql een order by te geven maar nu word dit dmv dit scriptje gedaan zonder herladen.
ik gebruik hiervoor dit scriptje.
Nu moeten die klanten ook aanklikbaar zijn, dat heb ik gedaan door in de eerste kolom een checkbox toe te voegen en een fucntie te schrijven die ik dan op <tr onclick="func()"> zet.
Dit werkt goed en mooi, zolang ik niet sorteer, vanaf het moment dat ik sorteer (bv a-z op naam) dan werkt het niet meer. Ik krijg dan een foutmelding "box is not defined".
$i is een iterator die opgeteld word in een while loop.
kunnen jullie me hierbij helpen? het is dus de bedoeling dat zelfs na het sorteren de lijnen aanklikbaar blijven.
edit: als ik een paar lijnen aanklik voor ik sorteer dan kan ik na het sorteren deze nogwel klikken, enkel degene die nog niet geklikt zijn niet...
in een soort klanten database kan er gezocht worden (handig he) je krijgt dan een lijst te zien in een tabel.
Die tabel kan dan gesorteerd worden met een scriptje dat ik op het net gevonden heb, vroeger deed ik dit door een nieuwe instructie te sturen en in de sql een order by te geven maar nu word dit dmv dit scriptje gedaan zonder herladen.
ik gebruik hiervoor dit scriptje.
Nu moeten die klanten ook aanklikbaar zijn, dat heb ik gedaan door in de eerste kolom een checkbox toe te voegen en een fucntie te schrijven die ik dan op <tr onclick="func()"> zet.
Dit werkt goed en mooi, zolang ik niet sorteer, vanaf het moment dat ik sorteer (bv a-z op naam) dan werkt het niet meer. Ik krijg dan een foutmelding "box is not defined".
$i is een iterator die opgeteld word in een while loop.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <table> <tr onclick="klik(<?print $i;?>)"> <td><input type="checkbox" name="box<?print $i;?>" id="box<?print $i;?>" value="<?print $rij["klantID"];?>" /></td> <td class="id"> <a target="mainFrame" href="MainFrameFrameset.php?boven=keuze&onder=NAWbewerk&nr=<?print $rij["klantID"];?>&da=a"><button><?print $rij["klantID"];?></button></a> </td> <td class="Naam2" id="Naam"><?print $rij["Naam"];?></td> </tr> </table> <button onclick="checkAll(<?print $i;?>)">Selecteer Alles</button> <button onclick="uncheckAll(<?print $i;?>)">Deselecteer Alles</button> <button onclick="switchAll(<?print $i;?>)">Wissel Alles</button> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| var lijst = new Array(); function klik(nr){ box = eval("document.checkers.box" + nr); box.checked = !box.checked; var erin = 0; for (var i = 0; i < lijst.length; i++){ if (lijst[i] == box.value){ lijst.splice(i, 1); erin = 1; } } if (erin == 0){ lijst.push(box.value); } } function checkAll(tel) { for (var j = 0; j <= tel; j++) { box = eval("document.checkers.box" + j); if (box.checked == false) box.checked = true; } } function uncheckAll(tel) { for (var j = 0; j <= tel; j++) { box = eval("document.checkers.box" + j); if (box.checked == true) box.checked = false; } } function switchAll(tel) { for (var j = 0; j <= tel; j++) { box = eval("document.checkers.box" + j); box.checked = !box.checked; } } |
kunnen jullie me hierbij helpen? het is dus de bedoeling dat zelfs na het sorteren de lijnen aanklikbaar blijven.
edit: als ik een paar lijnen aanklik voor ik sorteer dan kan ik na het sorteren deze nogwel klikken, enkel degene die nog niet geklikt zijn niet...
Just me