Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af ik heb internet van Tele2 dmv een Davolink DV-2020 modem op zolder en ik heb nu een kabel lopen vanuit die modem naar me kamer (1ste verdieping).

In mijn kamer staat het volgende:
Desktop
NAS
Playstation 3
Xbox 360

En daar komt binnenkort een Macbook Pro bij voor school. Nu wil ik ten eerste een gigabit mogelijkheid in mn kamer en eigenlijk ook een 802.11n internetconnectie voor mijn Macbook en de Acer van me zusje.

Zou ik dan het beste voor iets kunnen gaan als een Linksys 320N (via me werk kan ik die krijgen voor 65) en dan de wireless connectie van de DV-2020 uitzetten? Zoals hier beschreven: http://tele2.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=682

Of gewoon voor een 8 poorts gigabit switch gaan van Netgear (40 euro) en dan als de Macbook thuis is inpluggen? Maar dan heb ik niet zulk best internet helemaal beneden op de bank. (Uiteraard) zal ik met 300N geen kabeltje in me MacBook prikken. Maar met een switch wellicht wel.

[ Voor 5% gewijzigd door N1ckk op 22-01-2010 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Die Linksys heeft 4 Gigabit poorten. Als je geen ethernetverbinding op je Macbook nodig hebt zou dat genoeg zijn voor die apparaten op je kamer en hou je waarschijnlijk genoeg signaal over voor draadloze dekking in de rest van het huis.

Omdat dat Davolink geval waarschijnlijk ook direct een router is zul je je Linksys als Access Point in moeten stellen (o.a. de WAN poort niet gebruiken en DHCP uitschakelen, zijn tutorials genoeg over te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Maar als ik de WAN poort niet gebruik dan blijven er toch nog maar 3 poorten over? Oftewel 1 te weinig?

En die davolink is volgens mij (99% zeker) ook direct een router ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nickalicious schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:50:
Maar als ik de WAN poort niet gebruik dan blijven er toch nog maar 3 poorten over? Oftewel 1 te weinig?

En die davolink is volgens mij (99% zeker) ook direct een router ja.
Ja dan heb je inderdaad 1 poort te weinig.

De beste oplossing lijkt mij dan ook een Gigabit switch op je kamer, eventueel gecombineerd met een los accespoint als je het bereik en de snelheid van je draadloze netwerk ook nog wilt verbeteren.