• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Dag allemaal,

Ik zoek me helemaal gek naar een testbeeld generator tool die het Philips 16:9 PM5644 testbeeld kan genereren.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Philips_Pattern_PM5644.png/800px-Philips_Pattern_PM5644.png

Ik vond wel een 3 tal tools maar die kunnen alleen het oude 4:3 testbeeld genereren, en die zoek ik nou net niet |:(

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_fFyi_ojKhjg/ShZQ6xaYjHI/AAAAAAAAAFs/_E2WGjOyprM/s400/Philips_PM5544.gif

Is iemand een tool als dit ooit tegengekomen...?

_/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door crack_en_hack op 22-01-2010 01:13 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hmm, het tooltje, niet een screenshot... even verder zoeken :P

De 16:9 versie als full HD video:

Downloadlinkje van bovenstaande video

[ Voor 155% gewijzigd door Wiethoofd op 22-01-2010 01:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 19:38
Volgens mij kan je deze toch uit je editprogramma halen? In elk geval kan Final Cut Pro dat maar ik meen dat Premiere die functie er ook wel in heeft zitten.
Ik kan er eventueel wel een screenshot van maken als je wilt (zeg maar welke resolutie).

Verwijderd

Het frappante van dit topic is dat ik momenteel 3 testbeelden zie die alle 3 verschillende kleuren hebben |:(

Ik weet niet waar de TS het beeld voor nodig heeft, maar ik zou de tip van timleferink opvolgen! Ik neem aan dat de output van die file de juiste kleuren heeft!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik heb hem nodig voor (om het simpel te houden) iets grafisch.

Dus een YouTube / screenshot heb ik helaas niets aan want het een grote resolutie is eigenlijk wel een must (minimaal 1920 x 1080) want anders kan ik er niet zo veel mee.

Ik zoek exact het bovenste "originele" 16:9 testbeeld (die met die cirkels in elke hoek)

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 25-01-2010 01:33 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Je weet dat als je op play drukt je een 1080p optie krijgt he?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:50
Hij bedoeld die met die cirkels die het diagonaalfilter testen, zoals in zijn screenshot. Het testbeeld van YouTube heeft dat niet. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mijn eerste reactie was een 1920 bij 1080 screenshot van wikipedia en toen las ik dat het een tool moest zijn.

Deze heeft wel het formaat maar mist die cirkels weer voor het diagonaalfilter, maar dat valt er volgens mij wel zelf in te shoppen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:59:
Hij bedoeld die met die cirkels die het diagonaalfilter testen, zoals in zijn screenshot. Het testbeeld van YouTube heeft dat niet. :)
Ik was zo bezig met de kleurtjes dat mij dat niet eens was opgevallen |:( Ik snap overigens niet dat er blijkbaar verschillende testbeelden zijn :?
Pagina: 1