Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 13:26
Hoi,

Ik heb een G1 sinds een paar dagen, maar het toestel draait nog steeds op de 1.1 software. Nu heb ik al een paar keer geprobeerd het toestel handmatig te updaten naar 1.6, maar dit accepteerd het toestel gewoon niet, want hij geeft telkens een fout aantijdens het verifieen van de update.zip file.
Ook de OTA updates krijg ik gewoon niet binnen. Met meerdere simkaarten geprobeerd, maar hij komt gewoon niet. Heeft iemand een idee wat ik nu verder zou kunnen proberen?

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
1.1 bestaat niet, voor de rest even wachten:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
Hmm, Geeft bij mij toch echt 1.1 aan hoor ;-) Waar hij bij collega's 1.6 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 02:00:
1.1 bestaat niet, voor de rest even wachten:
[...]
Dat klopt niet wat je zegt. Een G1 die je in de winkel koopt heeft standaart Android 1.1 erop.
DarkImpulZe schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:53:
Hoi,

Ik heb een G1 sinds een paar dagen, maar het toestel draait nog steeds op de 1.1 software. Nu heb ik al een paar keer geprobeerd het toestel handmatig te updaten naar 1.6, maar dit accepteerd het toestel gewoon niet, want hij geeft telkens een fout aantijdens het verifieen van de update.zip file.
Ook de OTA updates krijg ik gewoon niet binnen. Met meerdere simkaarten geprobeerd, maar hij komt gewoon niet. Heeft iemand een idee wat ik nu verder zou kunnen proberen?

Sjoerd
Je kan het beste op de OTA update wachten. Het is namelijk een hele klus om te handmatig de updates uit te voeren. Als je naar Donut wilt updaten (ik meen dat deze build CRC37 is) dan moet je eerst build DRC92 op je G1 hebben staan. Dit kan je zien in de instellingen menu onder -> Over de telefoon -> Build-number

Deze updates zijn moeilijk te vinden op internet, want deze staan niet meer op de website van Google.

http://android.clients.go...2-from-CRC37.a7b90b4e.zip

Hopelijk kom je eruit! Succes..

[ Voor 7% gewijzigd door Tenshu op 22-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tenshu schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:07:
Dat klopt niet wat je zegt. Een G1 die je in de winkel koopt heeft standaart Android 1.1 erop.
Hmm mijn excuses, dacht echt dat het begonnen was vanaf versie 1.5.. :$

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Hmm mijn excuses, dacht echt dat het begonnen was vanaf versie 1.5.. :$
Wat wel waar is dat op de Europese G1 nooit Android 1.0 heeft gestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
Zo, ja veel gepruts eindelijk een goede update gevonden naar 1.5 maaaar... nog steeds niet naar 1.6 dus.
Ik heb nu de CRB17 erop staan.
Ik heb t-mobile nu al tig keer aan de lijn gehad, echter die mensen daar weten van helemaal niets. En raden me aan het toestel op te sturen voor reparatie, nou lijkt me dit niet echt de bedoeling. ;-)

Nu dus een update vinden van CRB17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Je kan het zoeken naar een update Triggeren, en wel op de volgende manier

Open je Dialer,
Typ daar: sterretje hekje sterretje hekje 2432546 hekje sterretje hekje sterretje ( *#*#2432546#*#* ) (2432546 staat voor checkin)
Je scherm word leeg en na een paar seconden moet er staan " Checkin result" Succes
Nu ga je naar:
menu
settings
about phone
system updates.

Zie je dan een update binnenstromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
Hoi JiBo,

Bedankt voor je reactie. Dit had ik helaas al een keer tevergeefs geprobeerd. Ik ben nu de software aan het updaten naar CRB43. Lets hope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
DarkImpulZe schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:33:
Zo, ja veel gepruts eindelijk een goede update gevonden naar 1.5 maaaar... nog steeds niet naar 1.6 dus.
Ik heb nu de CRB17 erop staan.
Ik heb t-mobile nu al tig keer aan de lijn gehad, echter die mensen daar weten van helemaal niets. En raden me aan het toestel op te sturen voor reparatie, nou lijkt me dit niet echt de bedoeling. ;-)

Nu dus een update vinden van CRB17
Ik raad het af om de toestel naar T-Mobile reparatie toe te sturen voor reparatie. Dan ben je welen je G1 kwijt. Je kan zelf deze updates doen.

Hier heb je een overzicht welke builds je moet hebben om naar de volgende build toe te gaan.
CRB43-from-CRB17
CRC1-from-CRB43
DRC83-from-CRC1 DRC83 is Donut

Om je even te helpen.
http://android.lucidrem.us/
http://code.google.com/p/android-roms/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 10:10

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb vorige week de G1 gekocht, en bij mij duurde het ook een paar dagen (ruim een halve week volgens mij) voordat ik de OTA update kreeg. Een beetje geduld lijkt dus wel een goede zaak in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
Hoi Tenschu,

Bedankt voor de tips, na de heeeele dag zoeken was ik inderdaad nu op CRC1. En nu ben ik de donut aan het binnenhalen. :-)

Thnx Anyway, want jij was de enige die het heeeelemaal goed had.

Er mag een slotje op!

Toch niet... Blijkbaar wil hij nu niet updaten can CRC1 naar donut ... BAH.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkImpulZe op 22-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn G1 ook bij te werken naar Donut. Tenshu heeft een lijst post voor de update volgorde. Het geval wil nu dat mijn G1 nu release RC4 heeft. Bij Google is hij niet meer te vinden. Weet iemand waar ik de update van RC4 naar RC9 kan vinden. Deze mis ik om mijn G1 uiteindelijk van Donut te voorzien.

Jacco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is opgelost. ik heb op https://www.digital-bit.c...I-RC4.c8187210_german.zip het bestand gevonden.

daarna de volgorde van Tenshu gevolgd

------------------------=========== knip==========------------
CRB43-from-CRB17
CRC1-from-CRB43
DRC83-from-CRC1 DRC83 is Donut
------------------------=========== knip==========------------

de laatste update lukte niet. maar ik zat dus al wel op android 1.5.
een dag later de telefoon weer aangezet en binnen een uur kreeg ik via OTA de update naar 1.6/Donut binnen.

jacco.
Pagina: 1