Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Betaalde ik in 2002 nog 450 euro voor mijn LG Flatron L1710S en werk ik intussen (om eens uit te proberen) op een Vision Master Pro 510. Is het mij een uitdaging gaan worden een nieuw scherm te willen gaan kopen. Deze 22" Iiyama werkt een stuk prettiger dan die oude 17", maar wel met een "heel" groot nadeel dat door de diepte van ruim 60cm er weinig van mijn tafel overblijft.

Het is niet zo zeer de vraag welke ik moet gaan kopen, want dat blijf uiteindelijk toch mijn keuze. Maar op een of andere manier wil ik mijn keuze hier peilen, om te voorkomen dat ik niks over het hoofd zie. Een grote hoofdbreker is voor mij de inputlag, alwaar ik ondanks veel lezen niet uitkom. Ja, snap het begrip en wat het inhoudt, maar in hoeverre heeft het daadwerkelijk invloed en is daarbij onderscheid te maken in online en offline gamen??? Tenslotte ga ik het scherm toch heel all round gebruiken, zowel dagelijks gebruik als voor films; foto's en gamen (vooral offline overigens)

Dus na ruim twee maanden zoeken; lezen en vergelijken, sta ik nu zo'n beetje aan de vooravond van mijn keuze. (Ja, daarin ook de topic **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? gelezen)

Ik ben gekomen tot drie schermen van drie verschillende paneltypen; diagonalen en prijs. Maar zoals de genoemde inputlag, blijft de twijfel of een daadwerkelijk dan de meerwaarde heeft dan de andere zeker gezien in prijs, even los van de diagonaal.

Ondanks dat ik overtuigd ben uit de vele reviews en topics dat TN geen optie is, staat er wel de Iiyama E2607WS bij. Omdat 1. dit twee maanden geleden mijn eerste keuze was, voordat ik wist wat ik nu weet en 2. weet uit ervaring dat Iiyama wel een goed product levert, ook gezien mijn huidige scherm.

Wat betreft de Dell en de HP, speelt vooral die inputlag een rol. Alhoewel ik vanavond ook een hoop narigheid heb gelezen over de wide gamut van HP en het instellen ervan, wat mij dan weer aan het denken zet (lees twijfel) Daarnaast is de HP een IPS en de Dell een PVA.

En zeker niet minst belangrijkste de prijzen waarvoor ik er nu aan kan komen, waarbij alleen de Dell geheel nieuw is en de overige twee 2de hands kunnen worden overgenomen.

E2607WS voor 200 euro
LP2475W voor 400 euro
2709W voor 600 euro

Helaas laat het budget mij niet toe deze alle drie te kopen en zo een beter vergelijk te kunnen maken. Mijn gevoel neigt naar de HP (ondanks het gamut probleem), alhoewel de 2709W wel nieuwe aangeschaft wordt.

Ooo, wat zal ik een rust in mijn hoofd krijgen zodra dat nieuwe scherm er zal wezen. Maar wie kan mij helpen mij hoofd te ordenen zodat ik daarna geen slapeloze nachten krijg omdat ik mogelijk een verkeerde keuze heb gemaakt. Oftewel wat zal jij doen??? Of moet ik het anders formuleren..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
:) Ik zou sowieso niet voor een wide gammut scherm gaan als je 'm allround wil gebruiken, ook ik heb van de zomer in een zoektocht naar een nieuw scherm daar veel over gelezen.

Ik ben uiteindelijk op deze uit gekomen: pricewatch: Eizo S2031WH Grijs (let niet te veel op de specs, iig niet qua inputs). Ik heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad van m'n keuze voor s-PVA dus wat je ook doet, koop iig geen TN ding meer (hoewel die Iiyama echt niet slecht zal zijn hoor).

Input lag zou ik me niet zo'n zorgen over maken: Volgens mij is dat bij een beetje scherm helemaal geen issue meer.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je adviseren om even goed te kijken naar het verschil tussen PVA- en IPS-schermen. Mijn ervaring met de HP2475 is dat er een soort van hele fijne mist over het beeld ligt. Dit schijnt een typische eigenschap van IPS-schermen te zijn. Het effect neemt vooral toe als je de brightness, die af fabriek over het algemeen veel te hoog staat, terugbrengt naar een bureau-niveau.

Het blijft uiteraard een kwestie van persoonlijke voorkeur, ik kwam van een 19" Eizo PVA, kreeg vervolgens de 24" HP met IPS maar zit inmiddels weer achter een 24" PVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat je over instelproblemen van de gamut bij de HP hebt gelezen.
Heb je daar een linkje van??
kleurprofielen+monitor+spider 2 = probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heerlijk, weer eens topic openen op tweakers waarop "nagenoeg" geen reactie krijgt. Jawel, het ligt aan mijn formulering, want het is maar hoe de vraag hier stelt hoe je uberhaupt antwoord krijgt.

De LP2475W 2de hands voor 100 minder dan nieuwprijs wordt geen optie. 600 euro voor die 2709W. Tja, daar heb ik nog steeds twijfels over. Maar ach ja, persoonlijk steekt die te veel boven budget. Dus moet ik me richten op een TN scherm. Waarbij intussen de 2693HM om de hoek is komen kijken, want E2607WS is leuk, maar ook weer niet in hoogte verstelbaar. En na wat lees en speurwerk bij onze duitse buren, komt die 2693HM er toch redelijk goed uit voor TN scherm, althans beter dan de E2607WS.

Overigens weet iemand of er pixelmapping op die 2693HM zit?

Dat valt wel op dat er nog enkele site is, zelfs tweakers nog niet, waarop je pixelmapping als optie mee kan nemen in je selectie keuze tot het zoeken van een scherm. Ja ja, sommige videokaarten doen dat ook, maar niet alle overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Met dank aan de Belastingdienst, die mij vandaag via een schrijven informeerde wat ik nog retour kon krijgen vanr de aangifte IB 2008, heb ik definitief besloten tot de aanschaf van de 2709W over te gaan. Ook aangezien dat scherm nog fonkel nieuw is en ik het dus als eerste registreer bij Dell voor de volledig garantie. En dan denk dat ik voorlopig wel weer even vooruit kan.

Bedabkt voor jullie reacties.
Pagina: 1