Goedenavond Tweakers,
Ik zit de laatste dagen lekker te knutselen met mijn nieuwe Debian server @ home
Alles draait top, heb door mdidel van EXT4DEV al een schijf kunnen mounten, en die gebruik ik nu lekker als test
Dat lukt me allemaal wel.
Nu zag ik pas bij Pven(de mod ja) dat hij op z'n site van die super vette statistieken had staan.
Dus ik heb hem per e-mail gevraagd hoe hij die maakte
Antwoord was RRDTool, na wat googlen kwam ik uit op Cacti voor Debian.
En nadat m'n server vers geïnstalleerd was en de basis dingen deed, ben ik aan de slag gegaan met cacti!
Het installeren ervan verliep top, hij pakte automatisch rrdtool, mysql en weet ik veel wat allemaal mee en dat ging goed!
Top, ik kon gelijk in de webinterface via http://server/cacti/
Dat ging allemaal nog goed, tot ik zag dat m'n grafieken allemaal "NaN" dingen vertoonden!
Lekker sh*t dus...
Na wat knutselen kreeg ik wel geteld 3 graphs aan de gang, aantal processen, aantal ingelode users, en disk space op m'n 2e schijf.
Voorbeeldje:

Maar waar het me echt om gaat is natuurlijk bijvoorbeeld de LOAD & de network interface traffic.
Alleen ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de gang
Heb gister aan de hand van meerdere tutorials van alles geprobeert, van het opnieuw instaleren van cacti tot het handmatig configgen van SNMPD.
Met SNMPDWalker kan ik de SNMPD Deamon wel aanspreken, dat gaat goed.
Alleen Cacti blijft dit geven:

Ik wordt er ondertussen knettergek van, en ga nu de hulp van de experts maar even inroepen.
Ik ben helaas nog een echte noob op linux gebied, en ben daarom thuis begonnen met Debian
Erg leuk om mee te stoeien, maar soms is een trap in de goede richting wel ff handig 
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik zit de laatste dagen lekker te knutselen met mijn nieuwe Debian server @ home
Alles draait top, heb door mdidel van EXT4DEV al een schijf kunnen mounten, en die gebruik ik nu lekker als test
Nu zag ik pas bij Pven(de mod ja) dat hij op z'n site van die super vette statistieken had staan.
Dus ik heb hem per e-mail gevraagd hoe hij die maakte
Antwoord was RRDTool, na wat googlen kwam ik uit op Cacti voor Debian.
En nadat m'n server vers geïnstalleerd was en de basis dingen deed, ben ik aan de slag gegaan met cacti!
Het installeren ervan verliep top, hij pakte automatisch rrdtool, mysql en weet ik veel wat allemaal mee en dat ging goed!
Top, ik kon gelijk in de webinterface via http://server/cacti/
Dat ging allemaal nog goed, tot ik zag dat m'n grafieken allemaal "NaN" dingen vertoonden!
Lekker sh*t dus...
Na wat knutselen kreeg ik wel geteld 3 graphs aan de gang, aantal processen, aantal ingelode users, en disk space op m'n 2e schijf.
Voorbeeldje:
Maar waar het me echt om gaat is natuurlijk bijvoorbeeld de LOAD & de network interface traffic.
Alleen ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de gang
Heb gister aan de hand van meerdere tutorials van alles geprobeert, van het opnieuw instaleren van cacti tot het handmatig configgen van SNMPD.
Met SNMPDWalker kan ik de SNMPD Deamon wel aanspreken, dat gaat goed.
Alleen Cacti blijft dit geven:
En dit komt er dus in m'n graphs:01/21/2010 09:51:02 PM - CMDPHP: Poller[0] Host[1] DS[21] WARNING: Result from SNMP not valid. Partial Result: No Such Object avail
Ik wordt er ondertussen knettergek van, en ga nu de hulp van de experts maar even inroepen.
Ik ben helaas nog een echte noob op linux gebied, en ben daarom thuis begonnen met Debian
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 21-01-2010 21:55 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer