Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diva-Sheep
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10-2023
Hallo!
Ik wil binnenkort een nieuwe monitor kopen maar vind het erg moeilijk om een geschikte te vinden. Na een dag op internet te hebben rondgekeken heb ik 2 monitoren uitgezocht die goed uit de reviews kwamen en mij geschikt leken:Ik las in een review (klik hier) dat de Samsung betere beeldkwaliteit heeft, en omdat het een led monitor is ga ik ervan uit dat het contrast hierbij ook groter is, en natuurlijk ligt het verbruik lager. Maar de Dell is ong € 50 goedkoper, is in hoogte verstelbaar en heeft een swivel en tilt functie. Wat weer tengoede van de beeldkwaliteit komt als ik op mijn bank films kijk (kan ik hem wat naar beneden kantelen).

Ik vind het iig moeilijk om uit deze 2 te kiezen. In de review staan een aantal tests waaruit zou blijken dat de samsung een betere beeldkwaliteit heeft maar ik vraag me af hoe groot dat verschil is voor het oog. Ik zou ze het liefst een keer in het echt willen vergelijken maar voor zover ik weet is er nergens rondom Utrecht de Dell monitor uitgestald.
Heeft iemand ervaring met één of beide monitors? Welke raden jullie mij aan? Of weet iemand een betere monitor om uit te kiezen?

Ik zoek een breedbeeld monitor, groter dan 22 inch maar niet groter dan 27 inch, en niet duurder dan 300 euro. Ik gebruik hem vooral voor gamen, internet, tv en films kijken. Een in hoogte verstelbare voet (en swivel en tilt functies) vind ik een groot pluspunt. Ook vind ik design belangrijk :P.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als je de monitor voor films kijken gaat gebruiken zou ik niet voor de Dell gaan, omdat deze een hogere resolutie dan Full-HD heeft zullen er of zwarte balken te zien zijn, of mogelijke vervoming onstaan bij het afspelen van full-hd content.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De Samsung is niet in hoogte verstelbaar, geen swivel en geen tilt functie. Je kan er helemaal niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Leuk dat je zo ongeveer precies hetzelfde als mij zoekt!

Ik heb de samsung in de mycom zien staan en deze ziet er erg goed uit qua beeld, uiterlijk (dun!) en samsung doet het over het algemeen natuurlijk sowieso goed met beeldschermen. De reviews over dit beeldscherm hier op tweakers.net vielen me echter wel heel erg tegen, dus misschien is LED er nog niet helemaal klaar voor?

De Dell heb ik dus niet in het echt kunnen zien helaas. Deze gebruikt dacht ik een paneel van samsung, weet niet precies welke. Deze resolutie geeft naar horen zeggen geen probleem voor minstens een groot aantal populaire games (weet de link nu even niet waar ik dit had gelezen), heeft 4x usb, kan goed verschillende kanten op kantelen, goedkoper. De hoge resolutie komt gewoon neer op een 16:9 verhouding, dus ideaal voor films lijkt me!

Zoals je ziet ben ik tot nu toe zelf meer fan van de Dell. Dit komt onder andere door de 4x usb (ik wil hem op een mbp aansluiten en heb sowieso nog een usb hub nodig). Verder zit ik er ook nog aan te denken om hem aan de muur te hangen, wat met de (bijna alle glossy) samsung('s) niet kan. Daarnaast schrok ik ook wel een beetje van de reviews hier op tweakers.net over de Samsung.

Hou me op de hoogte, ik ben ook pas sinds een weekje aan het rondkijken!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 23:24 ]