• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 22:09
Hallo

Mijn pc valt soms uit en nadat hij is uitgevallen en hem opnieuw opstart, start hij wel op maar zonder beeld.
Ik dacht zelf dat het aan mijn geheugen lag, dus ik heb een memtest gedaan alleen hij viel uit tijdens de memtest.
Als de pc is uitgevallen moet ik de cpu kabel en het geheugen er even opnieuw in doen en dan werkt hij (meestal) weer.

Nu kan ik dus niet met zekerheid zeggen dat het aan het geheugen ligt. Kan iemand dat bevestigen want ik kan het gewoon niet goed testen.

hopelijk kunnen jullie mij helpen!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Erm, dat is op afstand al helemaal niet te bepalen. Ik zou zeggen, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:48
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En probeer een andere voeding, als ik dit zo lees is het 99% kans dat het de voeding is. Verder mag je oook nog je specs vermelden, mijn glazen bol is momenteel stuk

Verwijderd

Hey jij bent die kerel van die Antec casemod toch :)

In ieder geval, zou je toch nog even je computer specs kunnen plaatsen? Ik verdenk zelf een brak moederbord. CMOS al gereset? Al opgestart met 1 reepje mem?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Check je voeding, ik zeg niet dat deze het is maar onderschat hem zeker niet.

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 22:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:57:
Hey jij bent die kerel van die Antec casemod toch :)

In ieder geval, zou je toch nog even je computer specs kunnen plaatsen? Ik verdenk zelf een brak moederbord. CMOS al gereset? Al opgestart met 1 reepje mem?
Ja die kerel ben ik 8)7
CMOS is al gereset en ik heb maar 1 reepje en heb ook niet de mogelijkheid om het te testen. Een vriend van me wou nog we een reepje ram uitlenen maar dat kan pas in het weekend.

mijn specs:
AMD athlon x2 7750 BE am2+
Gigabyte GA-M720-US3
Kingston 2gb ddr2-800mhz cl5
Nvidia geforce 9600gt low power
Samsung spinpoint f3 1TB
Xilence psu 480Watt

Het moederbord is deze week nog vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was.
Als hij door het Bios is stopt hij er meestal mee, dus wanneer hij geheugen nodig heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware.tom op 21-01-2010 21:12 ]

Pagina: 1