Bootcamp 3.1: Nog steeds slecht functionerende Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Toen gister de Bootcamp 3.1 drivers beschikbaar werden heb ik gelijk Windows 7 64-bit opnieuw geïnstalleerd omdat voorheen vrijwel niets werkte onder W7, Touchpad, function keys, camera, toetsenbordverlichting, niets deed het eigenlijk goed. De enige mogelijkheid om er een beetje mee te kunnen werken was met een externe muis.

Maar nu met de Bootcamp 3.1 drivers is er totaal geen verandering te merken. Het lijkt ook alsof het gewoon niet goed installeert. Wanneer ik bootcamp3.1.exe opstart worden alleen Nvidea drivers geïnstalleerd en daarna stopt het programma, geen melding van succesvolle installatie of iets dergelijks.

Dit zijn de stappen die ik heb ondernomen:

1 Partitie aangemaakt voor Windows via schijfhulp. Via Bootcamp hulp lukte het niet omdat er bepaalde bestanden niet konden worden verplaatst. Lijkt mij geen probleem aangezien de partitie later opnieuw wordt geformatteerd naar NTFS.

2 Windows 7 64-bit installeren, allemaal geen probleem.

3. Bootcamp3.1.exe openen voor de drivers, alleen Nvidea driver wordt geïnstalleerd.
Ik heb wel ergens gelezen dat je de OSX installatie dvd erin moet doen maar als ik dat doe herkent Windows de hele dvd niet eens.

Een 32-bit Windows installeren is geen optie aangezien ik echt 64-bit nodig heb voor diverse CAD applicaties.
Ik hoop echt dat ik Windows werkend kan krijgen, anders ben ik bang dat de MBP de deur uit moet voor zo'n verschrikkelijke Windows laptop. :P
Het betreft trouwens een Macbook pro 13 van Oktober 2009.
Dus als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dit graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 14:20
Ik draai Solidworks 2010 prima op een 32 bits windows 7, geen enkele moeite mee, dus zou et toch als een optie open houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb gisteren nog Windows 7 x64 geïnstalleerd op een MBP 15" van november 09. Bootcamp 3.0 geïnstalleerd, nadien geupdate naar 3.1. Alles werkt zoals het hoort, alleen heb ik nog steeds een 'vertraging' bij het slepen. De muisaanwijzer blijft dan een secondje of zo hangen vooraleer hij terug beweegt, maar dat probleem had ik met bootcamp 3.0 ook al (en enkel met de touchpad trouwens als de optie 'Dragging' is ingeschakeld).

Waarom gebruik je trouwens schijfhulp om je windows partitie aan te maken? Je kan toch via Bootcamp-assistant de partitie aanmaken en het systeem automatisch laten rebooten naar de Windows install cd?

*edit* Je MOET trouwens eerst de installatie van bootcamp vanaf de CD doen voor je de update naar 3.1.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkstar op 22-01-2010 08:17 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Darkstar schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:14:
Ik heb gisteren nog Windows 7 x64 geïnstalleerd op een MBP 15" van november 09. Bootcamp 3.0 geïnstalleerd, nadien geupdate naar 3.1. Alles werkt zoals het hoort, alleen heb ik nog steeds een 'vertraging' bij het slepen. De muisaanwijzer blijft dan een secondje of zo hangen vooraleer hij terug beweegt, maar dat probleem had ik met bootcamp 3.0 ook al (en enkel met de touchpad trouwens als de optie 'Dragging' is ingeschakeld).

Waarom gebruik je trouwens schijfhulp om je windows partitie aan te maken? Je kan toch via Bootcamp-assistant de partitie aanmaken en het systeem automatisch laten rebooten naar de Windows install cd?

*edit* Je MOET trouwens eerst de installatie van bootcamp vanaf de CD doen voor je de update naar 3.1.
Zoals in mijn openingspost staat, kreeg ik via Bootcamp-assistant een melding dat die bepaalde bestanden niet kon verplaatsen en dat ik de hele schijf moest formatteren. Hier zat ik niet echt op te wachten en heb ik het met schijfhulp geprobeerd en daar werkte het wel meteen.

Bij mij werkt de hele bootcamp cd niet onder windows. Je hoort de drive wel draaien, maar windows herkent hem simpelweg niet en kan hem dus niet openen. Ik denk dus dat daar mijn probleem zit.
Denk dat ik van de week even bij een Apple store langs ga met een verse windows installatie en dan kijken of ze daar de drivers geïnstalleerd krijgen.
Een andere oorzaak kan ik mij eigenlijk niet bedenken.

@ dennisje

32-bit is echt geen optie, ik heb echt 4 gig ram nodig, omdat ik meestal meerdere CAD programma's naast elkaar draai en met zeer grote assembly's werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 15:16

GerritGekke

Gamechanger

Heb een maand geleden op mijn nieuwe imac (21,5 i3) win x64 geinstalleerd. Daarna de Snow disc in windows gedraait om alle drivers te installeren.
Daarna via apple updater 3.0 en 3.1 geinstalleerd. Alle onderdelen werken, alleen nog wel wat gedonder met de mic en cam. Ze doen het wel maar de programma`s herkennen het niet altijd.

Autocad is nu ook voor OSx beschikbaar.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten kan er officieel geen windows x64 op de macbook 13" uit 2009 geinstalleerd worden. Tenminste niet vie de officiele installer op de dvd.
Dit is wel te omzeilen door direct de msi te benaderen maar het is dus niet gesupport, wellicht dat dit ok meteen jou probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 07:35
Bootcamp installer als met admin rechten uitvoeren zou kunnen helpen, anders handmatig via apparaatbeheer alle hardware installeren en verwijzen naar de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Daar heb je een goed punt Simmity want de standaard drivers op de Snow dvd zijn niet voor x64 bestemd. Echter is het wel mogelijk `t te installeren: How To: Apple Boot Camp 64-bit for Windows 7
Of neem eens een kijkje bij dit youtube filmpje: link

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Daarnaast heb ik nog een tip voor de mensen die de mic niet aan de praat krijgen of het geluid uit de speakers niet goed vind klinken.
Download CirrusAudio.10.6.1.zip [link] pak uit en verwijder eerst de actieve driver van de mic e.d. en installeer vervolgens de geschikt .exe (x86 / x64) er staat in de setup vista maar ik heb `m onder Win 7 x64 geïnstalleerd en dat werkt perfect. Het geluid klinkt beter en mijn mic werkt in skype gtalk wlm etc etc.

 Karma

Pagina: 1