[win7] Programma opstarten zonder desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik wil een programma opstarten voordat er ingelogd wordt of als er ingelogd wordt het programma opstarten zonder dat je de desktop en taakbalk te zien krijgt.

Het is een programma van derden dat niet aangepast kan worden. Het programma is visueel dus geen achtergrond programma.

Ik heb het volgende geprobeerd.
- Het programma tot service te maken
- windows hotstart.
- scheduler
- gpedit

Dit alles moet op windows 7 gebeuren en liefst zonder programma's van derden. Ik hoop dat jullie weten of het mogelijk is en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Automatisch inloggen, taakbalk verbergen en app full-screen laten starten via de normale start-up opties?
Geef eens wat meer info over wat voor soort programma het is (of misschien nog beter: welk programma het precies is), en waarom er geen interactie mag zijn met de user? Misschien een handige zoek-term: kiosk mode.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
Beetje onduidelijk wat je wilt, maar wil je iets in kiosk mode draaien? Of moet op een gegeven moment toch die desktop/taakbalk verschijnen zodat de gebruiker andere dingen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Onderstaande zorgt er voor dat desktop en startbalk niet meer zichtbaar zijn en start meteen het juiste programma op.
tskill explorer.exe
start "visuele programma"

Zet dit in een batchfile en test of het werkt, zo ja, dan in de startup map van je automatisch inloggende user zetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
Het probleem is als je een programma start voordat je inlogt, dat het programma meestal start onder het SYSTEM account. Overbodig te zeggen dat dat een groot veiligheidsrisico is...

Waarom zou je dit willen? Het is wel mogelijk maar ik zou graag willen weten waarom...

[ Voor 43% gewijzigd door Okki5 op 21-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Register induiken voor de huidige gebruiker, de shell zoeken (staat op explorer.exe) en dit veranderen naar het programma.
Het zou de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon moeten zijn. Let wel, dit maakt het voor het gehele systeem de shell. Maak je bij CURRENT_USER dezelfde sleutel aan met de waarde, is het voor alleen die gebruiker ingesteld. Zo kan een ander nog gewoon gebruik maken van explorer.

Net even getest met cmd.exe en Opera, als ik 'm sluit, wordt ik niet afgemeld. Ik blijf met een onbruikbaar systeem en je kan alleen via ctrl+alt+del afmelden of taakbeheer starten (indien gemachtigd). Ah, VMs, geweldige sandbox omgevingen :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Het kom niet aan het internet te hangen. Inderdaad het moet een kiosk mode worden. Misschien als ik daar op zoek kan ik iets meer vinden. Ik zal jullie manieren uittesten.

Het is een soort programma voor fitness en is het niet interessant om te melden. Er kan wel doormiddel van een touch panel op eventuele knoppen gedrukt worden.
Er mag op zich wel interactie met de user zijn.

Het gaat er voroal om dat als de pc opstart dat je niet in de gaten hebt dat het "windows" is.
Als de pc opstart moet je gelijk het programma voor je krijgen.

En ja het moet gebeuren met windows 7 HP.

[ Voor 7% gewijzigd door eatualive op 21-01-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Die versie van Hero Of Time is de oplossing die ik ook zou adviseren. Dit is overigens ook de oplossing die bepaalde applicaties ('k ken een paar 'DJ Apps' die dat doen en volgens mij kun je zelfs Media Center zo laten opstarten).

Je ziet natuurlijk wel dat Windows opstart aangezien je bij het opstarten het Windows logo ziet, maar ja..dat zou je ook kunnen aanpassen.

Misschien kun je aanvullend op zijn oplossing nog dmv een security policy ofzo kijken of je kunt voorkomen dat je de applicatie kunt afsluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Ik heb net het een en ander uitgetest en de door het aanpassen van het register krijg ik mooi het programma op het scherm zonder dat je in de gaten hebt dat het windows is.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1