Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W7: Explorer is traag

Pagina: 1
Acties:

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Verkenner werkt vreemd: als ik een bestand in een map verwijder of verplaats gaat het niet zomaar weg. Of ik moet op de knop vernieuwen klikken of even wachten, ik heb nog niet geklokt hoe lang.

W7 Ultimate 64-bits op een Acer Veriton 7900 Pro met 4 GB intern en een Intel Core 2 6600, ooit voorzien van XP

Ik stond bij Ervaringen en discussies, maar daar reageert niemand

Verwijderd

Probeer eens het volgende:
Taakbeheer
beéindig het proces: explorer.exe (dus NIET je internet explorer)
Dan indatzelfde scherm, linksboven uitvoeren en dan explorer.exe
doet dit probleem zich dan nog voor?

Verwijderd

Hoe lang gebruik je Windows 7 al? Mogelijk worden de processen nog wat vertraagd door de indexing van je HDD (Configuratiescherm > Indexing Options). Verder ervaar ik ook wel dat explorer trager is dan in XP, als ik bijvoorbeeld de Recycle Bin open in Windows 7 dan doet hij er hier ook enkele seconden over voor de inhoud verschijnt, ook al gaat het maar over 1 of 2 bestandjes van enkele kilobytes.

Nu voor iets meer performance kan je wel enkele zaken uitschakelen. Indexing is een eerste zoals ik hierboven zei, ook Thumbnails uitschakelen kan helpen. (Configuratiescherm > Folder Options).

Voor ik het vergeet, ik heb de laatste weken regelmatig topics gelezen waar traagheid etc. veroorzaakt wordt door je AV programma.

Verwijderd

Trouwens nu KimG het zegt, AVG software werkt zéér vertragend op windows 7, wellicht dat je AVG heb?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PaoloK schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:32:

Ik stond bij Ervaringen en discussies, maar daar reageert niemand
Omdat het daar eigenlijk ook niet thuishoort.
maar zoals al aangegeven hier: ga op zoek naar de oorzaak. Zit er een open handle op die files, zo ja - wat houdt die file vast.
Allemaal uit te vinden met tools als process monitor of Process explorer, en je gezonde verstand gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:46:
Trouwens nu KimG het zegt, AVG software werkt zéér vertragend op windows 7, wellicht dat je AVG heb?
Oh? Bij zowel m'n vader als in m'n VM merk ik weinig traagheid door AVG. Wel had ik bij m'n XP VMs last van traagheid door de volledige Comodo Security Suite (AV en FW). Met AVG is het een stuk sneller.
Toegegeven, de vorige versies van AVG waren een stuk sneller dan de huidige v9.

Trage explorer, zijn er andere dingen die ook traag zijn? Misschien zoals hierboven de indexing, maar kijk ook eens naar je resources. Staat je CPU niet gewoon te stampen of is je geheugen vol en wordt er veel naar je pagefile geschreven? En kijk ook even welke processen er draaien en wat ze doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Hero Of Time schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:
[...]

Oh? Bij zowel m'n vader als in m'n VM merk ik weinig traagheid door AVG. Wel had ik bij m'n XP VMs last van traagheid door de volledige Comodo Security Suite (AV en FW). Met AVG is het een stuk sneller.
Toegegeven, de vorige versies van AVG waren een stuk sneller dan de huidige v9.

Trage explorer, zijn er andere dingen die ook traag zijn? Misschien zoals hierboven de indexing, maar kijk ook eens naar je resources. Staat je CPU niet gewoon te stampen of is je geheugen vol en wordt er veel naar je pagefile geschreven? En kijk ook even welke processen er draaien en wat ze doen.
Dat AVG de werking van het systeem vertraagd, is een gegeven. Heb het met 7 pc/laptop geinstalleerd, en op alle 7 systemen vertragingen opgemerkt. vervolgens AVG eraf, en hop werkte weer zoals voorheen.

Op internet stonden ook een aantal pagina's erover

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
Ik had exact hetzelfde probleem als de TS. Als ik een map aanmaakte of ik kopieerde wat van een map naar map, dan was dit niet direct zichtbaar. Dit is erg irritant. Ik heb Windows 7 (32-bit) Home Premium.

Wonder boven wonder is dit probleem verdwenen al heb ik geen idee hoe precies. Ik heb programma's als CCleaner, en AntiCrash geprobeerd. Nou weet ik eigenlijk niet of dat de oplossing is.

Op het moment dat ik dit probleem had, gebruikte ik geen AVG. Ik probeerde Panda cloud antivirus. Ook die heb ik inmiddels verwijderd.

[ Voor 19% gewijzigd door sander85 op 22-01-2010 00:12 ]

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Excuses voor de wat late reactie.
Het is niet AVG, ik gebruik McAfee als xs4all-klant.
Het probleem blijkt zich ook bij mijn andere systeem voor te doen. Het is een laptop (Acer Aspire 5732 Z), met een andere processor (T 4300) en een iets ander OS (W7 Home premium) Voor de rest is de configuratie ong hetzelfde). Ook daar McAfee.
Het probleem deed zich niet voor bij de RTM en beta van W7. Daar zouden nog flarden van op de desktop kunnen zitten, al heb ik de systeem partitie opnieuw geformatteerd bij de installatie van de def W7.
Ik heb alle eigen files op een portable harde schijf die ik tussen werk en huis heen en weer neem.Of dat een goede oplossing is weet ik niet. Ik gebruikte die methode al voordat ik de Ultimate van de definitieve versie ben gaan gebruiken en toen was er geen zichtbare vertraging.
Verder heb ik geen opzienbare veranderingen aangebracht. Het lijkt dus aan de 7600-versie te liggen, maar dat zou een verkeerde conclusie kunnen zijn.
Ik heb ook nog even gekeken naar Taakbeheer. Allemaal verdomde interessant, die actieve processen en grafieken, maar wat moet ik ermee?
Pagina: 1