Toon posts:

Garantie? Pioneer TS-WX301 Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 Weken geleden is mijn subwoofer Pioneer TS-WX301 in mijn auto defect gegaan.
Dit houd in dat wanneer ik mijn volume iets omhoog zette mijn versterker om de X seconden uit en weer aan ging.
Aangezien ik nog ruim 4 maanden garantie heb ben ik mijn mijn aankoop bewijs terug gegaan en deze ingeleverd.

Nu krijg ik een mooie brief thuis van Correct dat ze hem hebben onderzocht en dat ten geval van overbelasting de subwoofer defect is gegaan. Reparatie kosten betalen a169,- of er afstand van doen.

Daar zit ik nu een beetje mee in me maag.

De subwoofer kan 800Watt max. aan en is geloof 150Watt RMS.

Deze subwoofer heeft altijd aangesloten op de Pioneer GM-6400F versterker. Deze versterker levert maar:
4 x 120W or 2 x 300W (4Ω)
CEA 2006 Power (THD + N = 1%) 60 W RMS X 4
Continu uitgangsvermogen(RMS)4 x 60W / 2 x 150W (bridged)

Deze heeft dus gebridged op de versterker gedraaid.

Het lijkt mij dat als het echt overbelasting was geweest dat me versterker constant eruit had geklapt. Dit is ook 1 keer gebeurt waar de zekering kapot is gegaan maar dit is al ruim een half jaar geleden gebeurt.

Ik geef eerlijk toe dat ik wel van wat harde muziek hou maar nooit zo hard gezet dat het niet meer klonk.
Daarbij ben ik ook van mening dat de rest van mijn speakers en/of versterker overbelast hadden moeten zijn maar deze klinken nog steeds perfect op de betreffende versterker. Voor de rest is de versterker ook nooit in zijn beveiliging modus gesprongen.

Graag hoor ik jullie mening of dit mogelijk is? Of dat ik er maar mee akkoord moet gaan met de reparatie kosten of afstand van doen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Ik denk eerder dat deze kapot is gegaan door overbelasting van je versterker. Gaat de boel clippen en dat hoor je niet snel in een BR behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
Als deze overbelast had geraakt door de versterker?... Had deze dan niet in zijn protection mode moeten schieten?
Ik heb regelmatig met de kofferbak klep open geluisterd op hard volume maar van clippen was geen spraken.

Ik heb zelf op mee kamer een Peerless/Hypex zelfbouw sub. draaien welke wel eens slip't, maar deze werkt ook nog steeds perfect.