dit ga je niet menen!! aargh

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OMG, mijn cd-writer is het toch niet aan het begeven he?

Mijn 8x4x24 yamaha SCSI writer doet sinds gisteren erg raar, al 6 cd's mislukt, waarvan 2 gisteren en 4 vandaag.

Krijg in blindwrite steeds vage melding 'rezero timed out...very bad!'

Net 2 cd's mislukt in Nero met een 'SCSI/IDE error'

Net CD gemaakt in easy cd creator, is wel gelukt; maar toen hij klaar was bleef m'n writer hangen en verdween hij uit m'n systeem; het laatje wou ook niet meer open.

Dat uit m'n systeem verdwijnen gebeurde ook nadat ik de cd's in blindwrite probeerde te branden. Die cd's zijn overigens niet gelukt; ik krijg constant read errors op die cd's.

Ik heb vandaag wel een Ultraplex 40x op m'n scsi controller gehangen.

De writer zit aan het einde van de kabel en er zit een terminator op.

Ik heb verschillende SCSI id's geprobeerd ensow, kom er verdomme niet meer uit.

De schrijver is 366 dagen oud, net zo oud als mijn vorige schrijver toen die kapot ging... :'( ik zeg het je; daar worden ze op geprogrammeerd...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 06 maart 2001 22:55 schreef Wouter17 het volgende:
De schrijver is 366 dagen oud, net zo oud als mijn vorige schrijver toen die kapot ging... :'( ik zeg het je; daar worden ze op geprogrammeerd...
LOL :) precies een dag na de garantie.

Nou ja is niet leuk eigenlijk.
Maar ligt het niet aan een verrote windows installatie ofzo?
Je kan hem natuurlijk altijd ff in een andere computer proberen.

Alle proemn in n drek

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Da's echt k*t voor je. Heb je m al op een andere compie geprobeerd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Je zegt vandaag de plextor SCSI reader erbij gehangen te hebben, dus lijkt me niet dat het een SCSI probleem is.
Lezen van CD's gaat overigens wel goed met de yamaha?

Misschien ben je handig en kun je de lazer eens schoonmaken met wat alcohol en een wattenstaafje.

Zelf geen problemen met mijn verjaarde writer van yamaha.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 20:50
Op dinsdag 06 maart 2001 23:02 schreef luis2 het volgende:
Je zegt vandaag de plextor SCSI reader erbij gehangen te hebben, dus lijkt me niet dat het een SCSI probleem is.
Eh? Misschien is dat juist wel het probleem dus...

Heb je al eens geprobeerd om je oude configuratie te herstellen en dan iets te branden?

• Wouter
  • Niet online
status : 10/10 cd's mislukt

de writer stopt er steeds opeens mee

• Wouter
  • Niet online
Error Writing data at sector 286994 : Code 00 00 00 [No error reported by device.]
Sectors from image : 289048
Sectors generated : 150
Errors during write process. CD might be unuseable.

Verwijderd

Lijkt mij verdacht veel op een termination probleem! Je gebruikt toevallig toch geen 68p --> 50p scsi adaptertje in je systeem heh? Daar ben ik bijna gek van geworden :P

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Als je nu eens CD-RW's gebruikt om mee te testen dan kost het je in iedergeval geen cd's :) En tja het zou van alles kunnen zijn heb je die Plextor er al eens afgehaald en zonder geprobeerd kijken wat hij dan doet? Of Windows opnieuw installen. Opstarten in veilige modus en kijken als je dan kan branden probeer het eens wil het allemaal niet leuken dan moet je toch maar eens aan een nieuwe brander gaan denken en dat hij precies naar een jaar kapot gaat tja Shit Happens. Maar wat is de productie datum van die cd-r heb je de aankoop bon nog? kijk als er op die aankoop bon een latere aanschaf datum staat dan heb je er in iedergeval nog gerantie op. Maar ik heb nog een oude Sony IDE 2X write in me oude pc zitten en die werkt nog steeds perfect BTW :P

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Persoonlijk lijkt me dat die UltraPlex de oorzaak is. Ruk dat ding er ff uit zou ik zeggen. Als je dan gaat testen kun je dan ook beter een CDRW pakken, want dat kan je dus nog een geeltje schelen ;)
Mare kan het niet toevallig liggen aan een slechte lading CDR's? Misschien wel een idee om een ander doosje open te trekken. Het liefst natuurlijk een doos, die je op een andere dag of bij een andere toko hebt gekocht... Het is maar een idee.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Wouter
  • Niet online
slechte lading cdr's kan het niet zijn

gebruik al sinds een paar maanden alleen maar Sony cdr's, en daarvan zijn er tot eergister toe zeeeeeer weinig mislukt

• Wouter
  • Niet online
en hoe kan het nou aan die plex liggen?

ik wil hem toch echt gebruiken MET die plex erin, dus hij moet het nu ook gewoon doen!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Natuurlijk wil je hem met de Plex gebruiken, dat zou ik immers ook willen. Probeer in eerste instantie nu eens een CD te bakken zonder die Plex. Dan weten we dus of het wel of niet aan die UltraPlex ligt. Daarna gaan we uitzoeken wat er verder moet gebeuren om je probleem aan te pakken.

FoolZero out tot middernacht... :(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1