• ulike2know
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb net een samsung LE40B530P7W gekocht maar ik krijg mijn pc sound niet op de tv speakers.
Tv beeld is verbonden met een HDMI cable maar via een DVI > HDMI convertor op mijn videokaart, dus enkel voor beeld en geen audio.
Voor audio heb ik gewoon RCA cables verbonden (rode en witte L/R audio) met de tv maar er gebeurd niets.
Er zijn een heleboel ingangen op de tv maar normaal zou dit toch moeten werken denk ik?
De cable is zeker niet defect want hij werkt perfect met mijn stereo.

Iemand een idee? Alle hulp is zeer welkom!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Voor geluid vanaf de pc moet je een kabel hebben welke eindigt in een 3,5mm jack. Deze moet dan in de "PC/DVI Audio In". De HDMI stekker die je dan in de eerste ingang, want deze zijn gelinkt om beeld en geluid samen te voegen. Wellicht heb je de stekkers nu in ofwel de geluidsingang voor component gestopt, dus dan heb je op dat kanaal alleen geluid en geen beeld. Of aan de inputs aan de zijkant. Maar in ieder geval niet voor de ingang welke bij de HDMI-ingang hoort voor pc-connecties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie in een ouder topic van jouzelf trouwens dat je een Ati HD4870X2 videokaart hebt? Als je deze kaart nog steeds hebt dan heb je die RCA kabel helemaal niet nodig. Die videokaart heeft een eigen geluidschip aan boord en kan geluid over HDMI/DVI verzenden. Als je het verloopje van DVI -> HDMI gebruikt welke je bij je videokaart hebt gekregen moet dit probleemloos werken. Je moet op je PC alleen de output even op 'Ati HDMI Audio' zetten of iets in die trant.

Dit scheelt je een kabel en geeft nog eens betere geluidskwaliteit ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 21-01-2010 22:24 ]