hallo allemaal,
Ik ben vandaag begonnen met css (php kon ik al). ik heb dus wat oefeningetjes gedaan met de nieuwe programmeer taal en het ging wel goed. Ik heb een mouseover menuutje gemaakt maar ik wou er ook nog een leuke php functie in stoppen. Dat heb ik dus gedaan maar als index.html runt geen browser php:S dus savede ik em naar index.php. Je raadt het al: CSS doet et niet!
Dit heb ik geprobeerd:
- inplaats van het hele script in het bestand heb ik zo'n verwijzertje naar style.css erin gedaan, hielp niet!
-de vorige en de oorspronkelijke manier met behulp van php -> (dus <?php echo("style spullen"); ?> ) alle 2 geen resultaat.
Ik ben beginner en heb op google gezocht maar het werkt allemaal dus niet! hieronder het script: (let niet op de amateuristche wijze van programmeren)
index.php:
en de style.css:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? ik snap et namelijk niet meer
Ik ben vandaag begonnen met css (php kon ik al). ik heb dus wat oefeningetjes gedaan met de nieuwe programmeer taal en het ging wel goed. Ik heb een mouseover menuutje gemaakt maar ik wou er ook nog een leuke php functie in stoppen. Dat heb ik dus gedaan maar als index.html runt geen browser php:S dus savede ik em naar index.php. Je raadt het al: CSS doet et niet!
Dit heb ik geprobeerd:
- inplaats van het hele script in het bestand heb ik zo'n verwijzertje naar style.css erin gedaan, hielp niet!
-de vorige en de oorspronkelijke manier met behulp van php -> (dus <?php echo("style spullen"); ?> ) alle 2 geen resultaat.
Ik ben beginner en heb op google gezocht maar het werkt allemaal dus niet! hieronder het script: (let niet op de amateuristche wijze van programmeren)
index.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <?php if (!empty($_POST)){ $achtergrond=$_POST["plaatje"]; } else { $achtergrond="plaatje.jpg"; } ?> <html> <head> <?php //ik heb de css tags maar even weggehaald hier ?> <title>Untitled</title> </head> <body background="<?php echo("$achtergrond"); ?>"> <?php //ik had eerst met css bij A een plaatje neergezet voor een menu, nu staat er dus niks in de browser ?> <a href="index.php"></a><a href="index.php"></a><a href="index.php"></a><a href="index.php"></a><a href="index.php"></a> <form method="POST" action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>"> <p>Kies je achtergrond (website intypen)<input type="text" name="plaatje"> <input type="submit" name="submit"> </form> </P> </body> </html> |
en de style.css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| p {font-family:Calibri; font-size=13px;} img { border-style: none; text-decoration: none; } a:hover, a:active { width: 273px; height: 137px; background: url(plaatje.png) center no-repeat; } a { width: 273px; height: 137px; background: url(plaatje2.png) center no-repeat; |
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? ik snap et namelijk niet meer