RAID: Error Occurred (0)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:15
Ik krijg tegenwoordig een fout in mijn Intel Matrix Storage Manager (komt na de BIOS).
Het gaat om deze fout: Error Occurred (0) :(

Ik heb verder niks gedaan, ook de status van mijn array is gewoon 'Normal'. Ik kan overigens ook gewoon in Windows komen, en verder geen problemen.

Wat is de oplossing van dit probleem? :?

CPU: Intel Core i5
Moederbord: Gigabyte P55-UD3
Harddisk: 2x WD 640GB Caviar black (RAID)

[ Voor 49% gewijzigd door Tim Hovius op 21-01-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14
En wat geeft de Intel® Matrix Storage Console in Windows aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Denk nog eens goed na over wanneer precies die foutmelding is begonnen en of je toen iets hebt gewijzigd in je configuratie, misschien dat je dan toch een mogelijke oorzaak te binnen schiet?

Trouwens, voor zover je dat nog niet gedaan hebt zou ik, nu het nog kan, wel alvast een backup maken van de (belangrijke) data die op je RAID staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:15
Dit geeft Intel Matrix Storage Manager aan:
Ik kan helaas geen backup maken, want er staan te veel gegevens op de harddisks :S

Afbeeldingslocatie: http://wppaug.bay.livefilestore.com/y1pDN9mV128dYZUr_OoUebdU0LKSk-vwPlYtaZQ6VsbAlkQeJAne30jfv8ykg_JR2YB5oX9XvXcsxriXKvYHl2_zv71hJo6-jWI/RAID%20-%20klein.PNG

[ Voor 16% gewijzigd door Tim Hovius op 22-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

misschien dat ik er heel hard overheen lees, maar heb je je schijven in raid0 of in raid1 staan?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik zou zeggen even de schijven checken met WD Data Lifeguard Tools. Waarschijnlijk is een van je schijven dood aan het gaan. Dan is toch de enige oplossing om alle data ergens anders veilig te stellen en via de garantie een nieuwe schijf te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tim Hovius schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:08:
Ik kan helaas geen backup maken, want er staan te veel gegevens op de harddisks :S
Maar dat zijn dan niet zo'n belangrijke gegevens neem ik aan, gezien je ze niet gebackupped hebt.

Test de schijven eens en als ze probleemloos werkn, maak dan een nieuwe array aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tim Hovius schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:08:
Dat kan best, moet je alleen paar honderd euro aan extra schijven uitgeven. Wat is je data waard? Het was het je al niet waard om back-ups te maken begrijp ik, dus tja. Kijk maar even.
Pagina: 1