Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Hi allemaal,

we hebben sinds gisteren de KPN Experiabox Thomson TG789vn beneden staan, nu is er alleen een probleempje, boven heb ik matig tot geen bereik, zeg maar gewoon dat het een paar minuten duurt voordat ik op een andere pagina/site kom.

Nu heb ik een idee bedacht, ik heb op Dixons.nl een router gezien, de Lynksys WRT120N router, nu wil ik deze aansluiten op de modem (Experiabox) en vervolgens boven dus goed bereik hebben (én ook nog misschien NAT Type 2 krijgen op mn Playstation 3 (wat op TG789vn nogal hopeloos is) ).

My question:

Kan dit? En zoja, HOE moet ik dit precies doen.

Ik kan veel met computers en snap er veel van, dus je mag van mij best computertaal gebruiken, als het maar niet té moeilijk wordt.

Conclusie:

De hoofd-modem staat beneden, hierdoor heb ik boven geen bereik op zowel PC, PS3 en iPod Touch, ik zie een router op Dixons.nl, ik wil die kopen, maar , kan ik deze dus aansluiten op de Experiabox? En hoe?

Ik heb op Google gekeken, wel een paar antwoorden gevonden maar niet de door mij genoemde modems/routers staan in die uitleg, ik heb hier ook nog gekeken maar kan nog niet zóveel duidelijks vinden.

Alvast bedankt;)

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Nobody?:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
dat zou geen probleem moeten zijn., heb ik bij een kennis ook gedaan. kan op 2 manieren:
1. je kan de nieuwe router via utp aansluiten op de modem (een gewoon netwerkkabeltje).
2. Eventueel zou je ook voor een accespoint kunnen gaan die je instelt als repeater. op deze manier kan je het netwerk uitbreiden zonder extra kabels te gebruiken.
hoe je dit precies moet doen? meestal zit er wel een bookje bij waar dat precies in uitgelegd staat ;) Als ik jou was zou ik oplossing 1 overwegen, mijn ervaring is dat dat eenvoudiger te realiseren is dan een repeater (al is dat wel een beetje afhankelijk van het merk)

[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 22-01-2010 13:11 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Koop geen router, koop een tweede accespoint (veel goedkoper). Misschien kun je een accespoint vinden die als versterker voor het bestaande netwerk gebruikt kan worden (maar dan moet je meestal zelfde merken accespoints gebruiken). Ander een netwerk kabel naar de tweede verdieping leggen en daar het nieuwe accesspoint op aan sluiten.

edit:
Wat rupie zegt..

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 22-01-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Eigenlijk koop ik liever een router, precies wat rupie zegt in optie 1 .

Kun je me een pm sturen ofzo met daarin instructies, kijk, misschien als ik hem vanavond de router haal dat er dan een boekje bij zit, maar misschien ook niet, daarom wil ik vragen of jij misschien wat instructies wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Ik weet het allemaal niet meer hoor, ik heb me een Sitecom Range Extender door de man van de dixons laten aanpraten, hij zei dat dát het was wat ik nodig heb.

Heb ik dus gekocht, maar zit nog steeds met probleem dat ik niet online kan gamen met PS3, aangezien de poorten nog via de TG789vn gaan (Experiabox),
ik weet het niet meer, ik zie er niks meer in op dit moment,

stel ik zou morgen terug gaan naar Dixons en de extender omruilen voor de Linksys WRT120N (wat inmiddels WRT160N is geworden)

KUNNEN jullie mij verzekeren, dat als ik zo'n router koop , dat ik dan géén problemen heb met internet, zowel experiabox als op die router, heb ik dan gewoon net zo'n versterkt bereik hier boven met die Linksys als nu met die Range Extender, en, kan ik poorten van de PS3 openen zodat ie het wel doet?

De man van de dixons zei namelijk dat ik als ik zo'n Linksys kocht , dat ik dan nog geen bereik winst had.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Heb hem omgeruild,

aangesloten op Experiabox LAN poort 1 en op Internet ingang van de Linksys , maar hij doet niks, geen internetverbinding bedoel ik ,

moet ik een bepaalde instelling omgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Volgens mij heb je sowieso 1 ding niet helder: je internetverbinding komt binnen op je Experia-box. Deze bepaalt ook je NAT-type. Je telefoonlijn (=internetverbinding) komt vanaf de splitter dus ALTIJD als éérste bij je Experia-box. Je kunt dit niet omzeilen, met geen enkele router/switch/repeater/accesspoint (althans niet bij KPN/HetNet met hun Experia-box).

Wat je wél kunt doen, is het netwerkgedeelte dat áchter de Experia-box hangt, veranderen. Dus uitbreiden dmv een switch, versterken dmv een repeater of accesspoint oid.

Jouw internetproblemen met de PS3 zouden dus alleen op te lossen zijn met een andere router/ADSL modem, maar dat ondersteunt KPN niet.
Jouw problemen m.b.t. bereik van WiFi zijn op te lossen door een repeater/accesspoint. Merk en type maakt hierbij (denk ik) niet zoveel uit, je hoeft hiervoor vaak ook niets extra in te stellen.

Man van Dixons heeft dus gelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 26-01-2010 17:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Hebbes, eindelijk,
toen ik vanochtend op school zat heeft mijn vader eens de router naar beneden verhuist en vervolgens aangesloten via de originele bijgeleverde kabel op de Experiabox, en raad eens, hij deed het zonder een instelling te veranderen, nu heb ik nog 1 probleem , het instellen van de NAT-Type 2 op PS3, lukt niet, al forward ik de poorten in de Linksys, weten jullie hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Porten forwarden in de experia... Dat ding is gewoon een modem met router erin.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1