Ibook G3 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een G3 Ibook gekocht om eens een enigzins draagbare computer te proberen, volgens de verkoper was de accu zo goed als op en daar was ik akkoord mee daar er meestal wel een stopcontact in de buurt is, enfin de computer functioneerde twee dagen alhoewel hij soms vastliep na het opstarten en er een reset nodig was middels het knopje achter op de computer.

Vandaag doet de computer niks meer bij het opstarten, wat wel opvalt is dat de vier lampjes op de accu allemaal tegelijk groen branden.

Nu ben ik natuurlijk een novice maar zou toch graag nog een paar maanden plezier hebben van dit oude beestje, heeft iemand hier een suggestie hoe haar (het is een dame) toch weer enig leven in te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ontwikkeling: de lampjes aan de zijkant blijven uit behalve als ik op het knopje op de accu druk waarop de vier lampjes een seconden of vijf groen blijven branden om vervolgens weer uit te gaan.
Waar zou dit op kunnen duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Probeer eerst eens dit: http://support.apple.com/kb/HT1431
The Power Manager is an integrated circuit (computer chip) that is usually on the logic board of the PowerBook and iBook. As the name implies, it is responsible for power management of the computer. It controls backlighting, hard disk spin down, sleep and wake, some charging aspects, trackpad control, and some input/output as it relates to the computer sleeping.

Over time, the settings in the Power Manager may become unusable, which can result in operational anomalies with the computer. Examples include not turning on, not waking from sleep, not charging the battery, or not seeing the AC Adapter, among others.

[ Voor 84% gewijzigd door souljah1h op 21-01-2010 22:53 ]