Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Realtek High Defenition audio

Pagina: 1
Acties:

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:05
Gisteravond voor de vriend van mijn nichtje "ff" de pc opnieuw installeren....
Selfmade systeempje met XP en een gigabyte ga-81915g-mf moederbord erin.
Natuurlijk geen cdtjes oid, dus drivers downloaden van internet via Gigabyte.

Alle hardware is uiteindelijk netjes herkend, maar ik krijg geen geluid uit het beestje.
Daarna de neiuwste Realtek HD Audio Codec drivers gedownload van het internet via de realtek site, maar nog steeds geen geluid.

Wat me opvalt is dat er geen extra software wordt geinstalleerd van realtek. Meestal, wat ik me kan herinneren, wordt er extra software ge"installeerd om bijvoorbeeld het geluid harder en zachter te zetten.

Bij de geluidsopties gekeken van het configuratiescherm, maar hier wordt geen apparaat weergegeven om geluid af te spelen.

na 3 uur te hebben getest heb ik het voor gisteren opgegeven.

Iemand raad? |:(

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 10:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Xp 32 bit ?

dan gewoon windows update draaien, installeerd hem netjes voor je( moet je hem wel even selecteren)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• YorgoB
idd 32 bit. Heb Windows idd nog niet helemaal geupdate. Ik ga dit zeker nakijken, maar is dit programma noodzakelijk om geluid af te kunnen spelen? Zoals aangegeven is alle hardware gevonden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Op welke SP versie zit je nu? Want XP heeft om HD Audio te kunnen laten werken de Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio nodig. Soms wordt deze als hotfix meegeleverd met de HD audio driver van de fabrikant (verschillende hotfixes voor de verschillende SP levels), maar beter is het om eerst SP3 te installeren en dan de driver.

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 10:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nielson schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:35:
Op welke SP versie zit je nu? Want XP heeft om HD Audio te kunnen laten werken de Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio nodig. Soms wordt deze als hotfix meegeleverd met de HD audio driver van de fabrikant (verschillende hotfixes voor de verschillende SP levels), maar beter is het om eerst SP3 te installeren en dan de driver.
Wat je dus krijgt met het updaten via windows update ;)
Het eerste wat je door de strot geduwd word is SP3 ;)
En dan worden ook meteen de drivers geinstalleerd voor je ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-01-2010 16:39 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• YorgoB
Wanneer je de driver download zit de Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio er al in. Ik heb deze ook los geinstalleerd, ook zonder resultaat.

Overigens is het een XP installatie inc SP3. Deze staat er dus al op.

[ Voor 19% gewijzigd door YorgoB op 21-01-2010 16:43 ]

Pagina: 1