Hallo tweakers
Ik ben hier voor een schoolproject bezig met desktop virtualisatie,
hiervoor gebruik ik windows 2008 + hyper-v en de Terminal services role.
In de remote desktop connection manager heb ik een pool(virtual pool desktops) aangemaakt met 2 windows 7 VM's.
Deze poolnaam verschijnt dan in de remote desktop web access maar wanneer je deze aanklikt gaat hij verbinden naar de server die de hyperv rol heeft inplaats van naar een desktop in de desbetreffende pool
heeft iemand hier ervaring mee of weet toevalling welke instelling wij verkeert hebben
hieronder 2 opzetten waarmee wij het geprobeert hebben
opzet 1
server 1 DC met w2008
server 2 hyper-v +windows 2008+remote desktop role (alle opties)
opzet 2
server 1 DC met w2008 en remote desktop gateway manager,connection brtoker en web acces
server 2 windows 2008 met remote desktop session host ( Terminal services) en remote desktop virtualizion host ( hyper-v) en remote desktop licensing
Update 1: als wij een gebruiker expliciet toewijzen aan een vm gaat het verbinden via RDweb wel goed
dus het probleem ligt ergens in de instellingen van virtual desktop pool
Ik ben hier voor een schoolproject bezig met desktop virtualisatie,
hiervoor gebruik ik windows 2008 + hyper-v en de Terminal services role.
In de remote desktop connection manager heb ik een pool(virtual pool desktops) aangemaakt met 2 windows 7 VM's.
Deze poolnaam verschijnt dan in de remote desktop web access maar wanneer je deze aanklikt gaat hij verbinden naar de server die de hyperv rol heeft inplaats van naar een desktop in de desbetreffende pool
heeft iemand hier ervaring mee of weet toevalling welke instelling wij verkeert hebben
hieronder 2 opzetten waarmee wij het geprobeert hebben
opzet 1
server 1 DC met w2008
server 2 hyper-v +windows 2008+remote desktop role (alle opties)
opzet 2
server 1 DC met w2008 en remote desktop gateway manager,connection brtoker en web acces
server 2 windows 2008 met remote desktop session host ( Terminal services) en remote desktop virtualizion host ( hyper-v) en remote desktop licensing
Update 1: als wij een gebruiker expliciet toewijzen aan een vm gaat het verbinden via RDweb wel goed
dus het probleem ligt ergens in de instellingen van virtual desktop pool
[ Voor 9% gewijzigd door flashback1989 op 21-01-2010 16:00 ]